Sapphire x800pro wel of niet vivo?

Pagina: 1
Acties:

• Laurens
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Dik een jaar geleden heb ik een 2dehands x800pro gekocht. Hij doet het perfect, maar ik heb nooit kunnen achterhalen of het nou wel of geen vivo kaart is. Mijn vraag is dus: Heb ik een vivo kaart of niet?

Op de doos vind ik er niks over. Er staat alleen op dat dat er tv-out op de kaart zit. Dus ik dacht dat het dan wel niet om een vivo exemplaar zou gaan.

Maar bij de kaart kreeg ik een kabeltje die ik alsvolgt kan beschrijven:

Aan de ene kant zit 1 zwart stekkertje die je in de kaart steekt op de plek waarvan ik dacht dat het een tv-out uitgang was. Dit zwarte stekkertje wordt gesplitst in 3 kabeltjes in de kleuren rood, blauw en groen met een tulp uitgang.

Ik zou graag willen weten of het om een vivo kaart zou gaan omdat ik dan andere apparaten (bijvoorbeeld een x-box) op de kaart kan aansluiten. Een ander punt is dat ik de kaart dan misschien kan flashen naar een x800xt.

De search vindt niet wat ik nodig heb en ook google ook niet echt. Deze informatie gaat vrijwel alleen maar over het flashen van de kaart.

Ik hoop dat iemand van jullie mij het antwoord kan vertellen.

Verwijderd

vivo is video in en video uit dus als je een video ingang hebt (op u verloop stekker) dan heb je een vivo versie

• Laurens
  • Niet online
Hij wordt gesplit naar 3 kabeltjes zoals ik al zei, maar hoe weet ik dan dat het om een video-in, video-out en een tv-out gaat?

Op de 3 kabeltjes staat verder niks, behalve een pijltje die wijst naar het stekkertje, en de kleuren zijn verschillend...

• ritsjoena
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-06-2024
Hoewel soms omkeerbaar wijzen de pijltjes vaak naar de richting waarin de informatie moet stromen. In jouw geval dus uit.

Het lijkt erop dat dit kabeltje is om je standaard uit stekker te converteren naar een RGB stekker combinatie. Ik kan me niet herinneren dit zo gebruikt zien worden.

Zoals jij het verteld lijkt het me niet een in-output splitter.

Bij input zou ik tulp-female verwachten.

[ Voor 6% gewijzigd door ritsjoena op 03-05-2006 12:55 ]

• Laurens
  • Niet online
Volgens mij zijn het tulp-female stekkertjes. Hier een foto (sorry voor de brakke kwaliteit)

Foto:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/laukui/Foto's/DSCF0041.JPG

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:51
ALS het een vivo is zou je eens moeten kijken of je hem kunt flashen naar een X800XT PE, heb ik ook gedaan met mijn Club3d X800 pro ;)

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:55

Pubbert

random gestoord

X800's met die gele aansluiting daar rechts, hebben ViVo

Afbeeldingslocatie: http://www.tul.com.tw/webmaster/product/images/278_1.jpg

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:09

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Laukui schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 13:14:
Volgens mij zijn het tulp-female stekkertjes. Hier een foto (sorry voor de brakke kwaliteit)

Foto:
[afbeelding]
Das denkik gewoon component (yPrPb) en geen vivo...

Wel handig voor LCD's en beamers... ;)

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:09

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Thund3r schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 13:24:

[afbeelding]
Ah, die aansluiting die buiten het scherm valt...?

• Laurens
  • Niet online
Thund3r schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 13:24:

[afbeelding]
Op die plek waar op dat plaatje een geel stekkertje zit zit bij mij een lege plaats (voor een geel stekkertje), geen vivo dus :(
Nippletwister schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 13:23:
ALS het een vivo is zou je eens moeten kijken of je hem kunt flashen naar een X800XT PE, heb ik ook gedaan met mijn Club3d X800 pro ;)
Hehe, maar ik ben er nou achter dat ik dus geen vivo heb, laat ik dan maar niet geflashen, ik hou het wel bij het overklokken :)
MikeyMan schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 13:24:
[...]

Das denkik gewoon component (yPrPb) en geen vivo...

Wel handig voor LCD's en beamers... ;)
Ja, maar heb ik niet zoveel aan :P
MikeyMan schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 13:25:
[...]

Ah, die aansluiting die buiten het scherm valt...?
Hier valt hij prima binnen het scherm hoor :)

Bedankt allemaal he, nu weet ik in ieder geval wat voor kaart ik heb.

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Idd, dat is een HDTV stekkertje. Die heb ik ook bij m'n X800PRO non-ViVo :).

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-07 22:49

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

het feit dat ze te flashen vielen, was omdat ze eerder als XT(PE's)'s gemaakt zijn, en later (na uitkomen van een 6800ultra) naar pro zijn gedowngraded. Ze zijn te herkennen aan een paarse powerconnector en dan weet je dat er ook GDDR3 1.6ns samsung mem op zit, en geen lasercutted core bevat...

Elke XT (PE) heeft de theaterchip (vivo) daarvoor moest je naar vivo én paarse connector zoeken, er zijn ook versies van vivo met 2.0ns chippies die zijn vaak juist gelasercut..

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• Laurens
  • Niet online
sain onez schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 17:34:
het feit dat ze te flashen vielen, was omdat ze eerder als XT(PE's)'s gemaakt zijn, en later (na uitkomen van een 6800ultra) naar pro zijn gedowngraded. Ze zijn te herkennen aan een paarse powerconnector en dan weet je dat er ook GDDR3 1.6ns samsung mem op zit, en geen lasercutted core bevat...

Elke XT (PE) heeft de theaterchip (vivo) daarvoor moest je naar vivo én paarse connector zoeken, er zijn ook versies van vivo met 2.0ns chippies die zijn vaak juist gelasercut..
Nou wordt het leuk... Mijn kaart heeft wel een paarse powerconnector :)

Kan ik hieruit concluderen dat ik geen vivo kaart heb maar wel een kaart die eerder een XT(PE) was?

Verwijderd

Maak eens een foto van jou kaart dan kunnen de andere tweakers vast zien of het er wel een of niet een is.

Verder is er ook een 800pro naar xt flash topic, daar kan je deze vragen misschien ook posten.

link topic 800pro-800xt

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2006 11:03 ]

• Laurens
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 11:01:
Maak eens een foto van jou kaart dan kunnen de andere tweakers vast zien of het er wel een of niet een is.

Verder is er ook een 800pro naar xt flash topic, daar kan je deze vragen misschien ook posten.

link topic 800pro-800xt
Een foto van mijn kaart:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/laukui/Foto's/DSCF0042.JPG

Ik had de vraag inderdaad beter in dat topic kunnen stellen, maar ik heb dat om de een of andere reden niet gedaan :/
Nu is dit topic al behoorlijk ver gevorderd en is het misschien toch handiger om hier het antwoord te krijgen. Het topic is er immers toch al.

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-07 22:49

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Dit is een x800 met niets erachter, de eerste xtpes met rood pcb hadden dit, ook viel dan de sticker van de koeler te pellen, waardoor de afbeelding van de XTPE sticker tevoorschijn kwam.... chippies aflezen dat zou samsung 1(.)6 moeten showen, ipv 2(.)0

dit is meer om in de kleur van de kaart te blijven, schat ik...

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Verwijderd

X800pro ViVo Softmod naar X800xt
Al snel werd het bekend dat de Vivo versies van de x800pro wél 100% modbaar waren en altijd lukte, en er hoeven geen hardmods meer uitgevoerd te worden, een bios flash was genoeg!
Dus iedere tweaker koopt tegenwoordig eigenlijk ViVo versies van de x800pro, omdat die softmodbaar zijn en en nix meer op de gpu gedaan hoeft te worden wat dus veel minder risico met zich meebrengt. Én je hoeft je niet meer druk je maken of je een GA of GB core hebt, ze werken dus (bijna, er is 1 kaart die 2ns mem had) áltijd _/-\o_

Let op!
Verschillende fabrikante zijn nu 2,0 ns geheugen op hun kaarten aan het zetten, wat dus betekent dat deze NIET meer sofmodbaar zijn :(
Tot nu toe bekend zijn:
-MSI
-Powercolor
-Sapphire

Dit zal je wel helpen om het juiste antwoord te vinden!!
Dus koeler deraf en kijken of het om een GA of GB core.
Nu nog checken of je geheugen 1,6ns is en niet 2,0ns.

Die zwarte blokjes die net onder je koeler vandaan komen is je geheugen, dus misschien kan je die zoal aflezen.
Bij 1,6ns is het dus mogelijk.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2006 10:28 ]

• Bluto
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-06-2025
Krijg binnenkort een vervanger voor mijn kapotte 9800 pro.(Garantiegeval)
Het wordt een Sapphire X800 PRO 256M GDDR3 AGP VGA / TVO / DVI-I
Kunnen jullie aan deze gegevens al zien of deze te softmodden is?

Verwijderd

Ik denk het niet omdat alleen in het begin dit het geval was.
Je kan straks even de koeler demonteren en kijken wat voor core en geheugen erop zitten zie ook mijn eerdere replies in dit topic!!
Das de enige manier om het zeker te weten!!
Pagina: 1