Compaq 5371EA start niet op

Pagina: 1
Acties:
  • 458 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• JorisPenders
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-04 22:01

JorisPenders

Designer & Coder

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik heb hier een Compq Presario 5000 series type 5371EA staan. En die werkt niet.

Wat gebeurt er?
Je zet de PC aan en na een seconde gaat de groene powerled rood branden. Ik kan geen regelmaat ontdekken, hij knippert gewoon constant met ± 1 sec rust, en dan een halve seconde aan. De rode codes die in een ander topic zijn gepost heb ik dus ook niets aan.

Wat heb ik geprobeerd?
- Anders GPU (2 zelfs)
- Ander werkgeheugen
- Alles losgekoppeld op videokaart, RAM en proc na
- Andere voeding geprobeert
- PCI-kaarten eruit en IDE-spul losgekoppeld

Het mag allemaal niets baten.

Met systeem is volgens eigenaar niets speciaals mee gebeurd (geen verhuizing/aardbeving etc :p)

SystemSpecs -- WebArea - Your Online Home -- Webdesign

Verwijderd

Zo te zien heb je toch wel alle lossen onderdelen geprobeerd, op het moederbord zelf na. Het zou mij niet verbazen als deze de geest heeft gegeven.

Leeg bios batterijtje zat ik ook nog aan te denken maar dan boot ie nog wel, alleen is die ze langetermijn geheugen dan kwijt :+

• JorisPenders

JorisPenders

Designer & Coder

Topicstarter
Bios batterij.. waar zit die in die PC?
Kan m niet vinden =X (sorry)

Verwijderd

Die zit op je moederbord.. het ziet er ongeveer zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.overclockers.com.au/articles/119054/v2batt_small.jpg

Volgens mij zit die vaak achter je pci sloten? Ik kan het mis hebben.
Bij mij zit die achter de geheugenbankjes maar hij moet in ieder geval makkelijk te zien zijn :+.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2006 12:02 ]

• Phreak
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-05 15:18

Phreak

KTM SuperDuke

Hoe zien de condensatoren eruit op het mobo?
Staan deze bol of zijn er wat geknapt?
Zoek op topics over kapotte condensatoren dan zie je wel een aantal topics waar plaatjes in staan.

En anders idd even de batterij eruit halen.
Powerknop indrukken.
Batterij terugplaatsen.

Blyatifull

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-05 11:30
Verwijderd schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 12:18:
Zo te zien heb je toch wel alle lossen onderdelen geprobeerd, op het moederbord zelf na. Het zou mij niet verbazen als deze de geest heeft gegeven.

Leeg bios batterijtje zat ik ook nog aan te denken maar dan boot ie nog wel, alleen is die ze langetermijn geheugen dan kwijt :+
Als de bios batterij op is dan zal de computer iederekeer bij het opstarten de bios en cmos insellingen vragen. Meestal heb je dan de vraag van Set time en/of cmos reset to default, maar je kunt gewoon Windows blijven opstarten.

verdwaalde ict'er op elektro!

• JorisPenders

JorisPenders

Designer & Coder

Topicstarter
BIOS Batterij een paar uur eruit gehad (en intussen ook aangezet), maar alles zonder resultaat. Moet wel een kapot mobo of proc zijn, en ik denk dat ze dat het beste bij Compaq kunnen oplossen :+ (of zijn dat gewoon normale mobo's die erin zitten?)

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-05 11:30
DJ_Jorizzz schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 17:08:
BIOS Batterij een paar uur eruit gehad (en intussen ook aangezet), maar alles zonder resultaat. Moet wel een kapot mobo of proc zijn, en ik denk dat ze dat het beste bij Compaq kunnen oplossen :+ (of zijn dat gewoon normale mobo's die erin zitten?)
Als je gewoon een ATX kast en mobo hebt kun je gewoon een ander mobo er in zetten. Alleen weet ik niet of de restore cd werkt met een ander bios + mobo. Je moet alleen bij oudere systemen letten op de compabiliteit van de spullen.

verdwaalde ict'er op elektro!

Pagina: 1