Ik zit met het volgende. Ik ben bezig met een UBB parser en deze heeft onder andere de mogelijkheid voor het vervangen van begrippen. Stel dat je de tekst "dit is een tekst" hebt en tekst is een begrip dan wordt de uitvoer "dit is een <a href="#begrip">tekst</a>. Lijkt me duidelijk 
Het probleem komt pas wanneer iemand een link aanmaakt met de [url] tag en er binnen de tekst van de link een begrip voorkomt. Bijvoorbeeld [url=a]tekst[/url].
In de eerste iteratie zou dit dus worden: <a href="a">tekst voorbeeld</a>.
Wanneer ik de begrippen vervang krijg je dus: <a href="a"><a href="#begrip">tekst</a> voorbeeld</a> en dit snapt de browser niet
Het is vast mogelijk om een regex in elkaar te bouwen die:
- Case insensitive is
- Betrekkelijk snel is (hoef geen parsetimes van meerdere secondes
)
- Rekening houdt het feit dat er geen begrippen voor mogen komen in [img] en [url] tags
Zoals gezegt, deze regex is er vast maar ik kan hem niet bedenken
. Is er iemand die me een duwtje in de juiste richting kan geven?
Het probleem komt pas wanneer iemand een link aanmaakt met de [url] tag en er binnen de tekst van de link een begrip voorkomt. Bijvoorbeeld [url=a]tekst[/url].
In de eerste iteratie zou dit dus worden: <a href="a">tekst voorbeeld</a>.
Wanneer ik de begrippen vervang krijg je dus: <a href="a"><a href="#begrip">tekst</a> voorbeeld</a> en dit snapt de browser niet
Het is vast mogelijk om een regex in elkaar te bouwen die:
- Case insensitive is
- Betrekkelijk snel is (hoef geen parsetimes van meerdere secondes
- Rekening houdt het feit dat er geen begrippen voor mogen komen in [img] en [url] tags
Zoals gezegt, deze regex is er vast maar ik kan hem niet bedenken
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2006 11:40 ]