Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

ingebroken op werk: loonstrookje bekeken en doorgescheurd

Pagina: 1
Acties:

• ThatsHollywood
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Beste tweakers,

Vandaag is er ingebroken op een lokatie van mijn vriendin haar werk.
Hierbij is haar loonstrookje bekeken en doorgescheurd (waarom vraag ik me ook af:S) en hierop staan nogal veel gegevens sofi nummer, banknummers adres etc. kan me dus wel voorstellen dat ze niet helemaal gerust is.

Mijn vraag aan jullie is of dit heel erg kwaad kan, kan er bv met een sofi nummer dingen gedaan worden ? mijn expertise op dit gebeid is zeer laag en de belastingdienst etc is ook niet echt behulpzaam:S

// ik hoop dat dit in het juiste topic staat, deze leek mij het meest voor de hand liggende.

Mvg Holly

[ Voor 4% gewijzigd door ThatsHollywood op 03-05-2006 11:11 ]

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 19:09

TrailBlazer

Karnemelk FTW

denk dat je het beste ff de bank kan bellen en de situatie uitleggen. Mischien kunnen ze een rekening dan ff extra observeren.

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:14
nou lijkt me helemaal geen probleem, als iemand mij identiteits kaart vind dan weet hij men sofinummer ook. Nix aan het handje.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Mjah... mijn gevoel zegt dat wanneer ze iets hebben doorgescheurt ze het niet bruikbaar vonden. Als ze een loonstrookje bruikbaar hadden gevonden dan hadden ze die wel meegenomen. Zoiets wordt namelijk niet snel vermist.
andreict schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 11:13:
nou lijkt me helemaal geen probleem, als iemand mij identiteits kaart vind dan weet hij men sofinummer ook. Nix aan het handje.
*kuch* je wil niet weten wat ze er allemaal mee kunnen doen *kuch*

[ Voor 41% gewijzigd door Han op 03-05-2006 11:14 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:39

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Er is ingebroken, dus de politie is ook langs geweest neem ik aan? Ik zou het aan die kerels vragen, aangezien zij er verstand van zullen hebben :)

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Ik denk niet dat ze voor de informatie op het formulier kwamen.

Als ze wel voor die informatie kwamen, maar wilden niet weten dat iemand erachter kwam dat ze in het bezit van de informatie zijn, hadden ze het formulier niet door gescheurd. Als ze het niets boeide dat iemand erachter kwam, hadden ze het formulier wel mee genomen.

Is er niets anders weg?

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:32

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Het lijkt me meer een collega die jaloers is op haar loon :Y)

Het sofi-nummer is niet meer dan een sociaal fiscaal identificatie nummer :)
Net zoals je paspoort ook een nummer heeft.
Zolang het geen pin-code betreft is er niets aan de hand ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• ThatsHollywood
  • Niet online
Ik denk zelf ook dat als ze er iets kwalijks mee wilden doen, ze het loonstrook niet hadden doorgscheurd. Verder was er geld weg voor zover ik weet. Het rekening nummer lijkt me nu niet echt een gewelfige kans voor hun om er kwade dingen mee te doen, maar het sofi nummer en naw gegevens baren me toch een beetje zorgen.

edit// Mijn vriendin had juist laatste keer ( ten onrechte) een HEEL dik salaris gestort gekregen :(

[ Voor 15% gewijzigd door ThatsHollywood op 03-05-2006 11:21 ]

• mitalp
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Han schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 11:13
Nou dan, vertel eens... Ik kan me er werkelijk niets bij voorstellen. Je sofinummer is nou bepaald geen staatsgeheim. Het verschaft m.i. ook geen toegang tot gevoelige informatie; laat staan dat er sprake kan zijn van misbruik/benadeling.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Han schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 11:13:

Wat zouden ze er dan mee moeten kunnen?
Met een bankrekening nummer kunnen ze op zich niet meer dan er geld naar overmaken :P

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:32

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Het enige wat ik kan bedenken is dat ze met die gegevens je adres kunnen achterhalen en je dan thuis overvallen.
Maar dat vind ik wel weer ver gezocht :?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• ThatsHollywood
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 11:23:
Het enige wat ik kan bedenken is dat ze met die gegevens je adres kunnen achterhalen en je dan thuis overvallen.
Maar dat vind ik wel weer ver gezocht :?
ja idd lijkt mij ook :)

Bedankt mensen voor de reacties. Het zal allemaal wel meevallen als ik het zo hoor. dus verdere actie ondernemen lijkt me ook niet echt nodig.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Met een sofinummer kun je o.a. identiteitsfraude plegen. Wat dat allemaal inhoud kun je prima vinden via Google. Niet voor niets wordt er altijd gewaarschuwd voor het voor je zelf houden van je sofinummer.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 31-10 10:33
Han schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 11:39:
Met een sofinummer kun je o.a. identiteitsfraude plegen. Wat dat allemaal inhoud kun je prima vinden via Google. Niet voor niets wordt er altijd gewaarschuwd voor het voor je zelf houden van je sofinummer.
Nou, ik ben wel benieuwd wat ze daar mee doen dan... identiteitsfraude vereist wel wat meer dan alleen je sofinummer. Sowieso, als dat al zo belangrijk is, waarom verlemd de belastingdienst dan je sofinummer op elk papiertje wat ze je toesturen (zo ongeveer). Het is dan namelijk wel erg makkelijk voor kwaadwillende om je sofinummer (heet tegenwoordig Burgerservicenummer o.i.d. toch?) te achterhalen.
Als het zo 'gevoelig' is, waarom wil Zalm dan zelfs dit burgerservicenummer aan banken en andere financiele instellingen ter beschikking stellen?

Vergeet ik nog bijna dat als je een onderneming (eenmanszaak) hebt je BTW-nummer ook je sofinummer is (met de toevoeging NL) en dat je dat op elk factuur moet vermelden volgens de wetgeving.

Ik denk niet dat je sofinummer direct een goed middel is om identiteitsfraude te plegen. Dingen waar je in dat verband veel meer zorgen over zou moeten maken is de gecentraliseerde opslag van de biometrische gegevens die in de nieuwe paspoorten worden verwerkt... zo'n databank kan namelijk nooit voldoende beveiligd worden.

[ Voor 8% gewijzigd door Martin Sturm op 03-05-2006 12:09 ]

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Sorry hoor maar het lijkt mij nogal onwaarschijnlijk dat dat echt makkelijk is. Je moet bij van alles en nog wat een kopie van je Legitimatie bewijs inleveren waar gewoon je Sofinummer op staat.

Als je er echt gevaarlijke dingen mee kunt doen zou het al een veel groter probleem zijn. Ik ben ook nog nooit iets tegen gekomen waar je met alleen een sofi-nummer je al kunt identificeren. En al zou dat bij een bedrijf al zo zijn dan is dat hun probleem ( Met eventueel wat ongemak voor jou omdat ze alsnog bij jou terecht komen, maar uiteindelijk is het hun probleem dat ze van een sofi nummer uit gaan ).

edit:

Wat martin zegt dus ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Woy op 03-05-2006 12:11 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Pagina: 1