Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-11 15:48
Gisteren heb ik een MP-3 speler cadeau gekregen. De Samsung YP-U1, ziet er mooi uit qua design en zal ongetwijfeld goed werken.

Dit apparaat heeft een ingebouwde accu, welke helaas alleen middels de USB poort van mijn PC opgeladen kan worden.

Waar ik echter benieuwd naar ben, is hoe lang de accu mee gaat.

Ik heb hier informatie over gezocht op internet, in reviews en op de website van Samsung zelf. De enige informatie die ik over de accu heb gevonden is dat wanneer deze opgeladen is, hij ca 12 tot 13 uur stroom kan leveren.

Hoeveel jaar zo'n accu meegaat, heb ik echter niet kunnen vinden. Ik heb ook geen mogelijkheid gezien hoe ik zelf deze accu kan vervangen.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:12

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Even Googelen op levensduur+li-ion levert opmerkeningen op als "2-3 jaar" en "ongeveer 400 ontlaad/oplaadcycli".

Signatures zijn voor boomers.

• ruftman
Ah, er zit dus een li-ion accu in, dat wist ik dus niet.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:12

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Staat gewoon op de site van samsung hoor.

Hmm, ja, moet ik het natuurlijk ook wel goed overtikken: het is Li-Poly, maar die gaan ongeveer even lang mee (of tot 500-600 laad/ontlaadcycli bij lage belasting).

Signatures zijn voor boomers.

• ruftman
Alleen niet handig dat het ding gelijk op gaat laden als ik hem aan op mijn computer aansluit.

Betekent dat iedere keer als ik MP-3's toe wil voegen of verwijderen er een oplaadcyclus begint.
Op die manier zit ik al gauw aan het maximaal aantal malen dat het ding opgeladen kan worden.