Toon posts:

[2003] RAID controller driver probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Specs:
compaq ml350 server met een Smart array 5300 raid controller.
Hierop moet win2k3 komen.

Het probleem :)

Normaal installen we de servers met behulp van SmartStart. Ideaal omdat je niet hoeft te kutten met drivers :)
Het probleem is echter dat SmartStart (SS) geen win2k3 ondersteunt (iig niet voor deze server). Dus met SS raid 5 ingestelt, reboot, win2k3 CD erin en booten maar.
Ik krijg dan mooi, zoals het hoort, de setup dus druk ik op f6 (third party drivers) en zeg dat hij de driver van de diskette moet nemen.
So far so good, maar nu komt het.

De setup zegt dan dat hij voor de Smart array 5300 zelf drivers heeft maar dat die van de diskette nieuwer is.
Als ik zeg dat hij die drivers van de diskette moet pakken dan komt hij in een soort van loop terecht. Dan gaat hij de hele tijd terug naar het eerste scherm wat je krijgt om je drivers te selecteren (waar je op S moet duwen voor costum en op ENTER voor default windows drivers). Logischer wijs heb ik dus ook geprobeert om op enter te duwen zodat windows de default drivers gebruikt (waarvan hij me aanraad ze te gebruiken) maar dan zegt hij dat hij geen harde schijven vind en gaat hij rebooten.

Nu heb ik al +- iedere driver gehad wat ik kon vinden op de HP site, maar ze werken allemaal niet. De diskette werkt perfect en de setup leest ook van de diskette, maar nog altijd gebruikt hij de driver niet :(
Google en GoTsearch snapte er jammer genoeg ook niks van :/

Iemand een heldere ingeving?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Misschien een stomme vraag - maar heb je wel een RAID config op deze server staan? :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 11:39:
Misschien een stomme vraag - maar heb je wel een RAID config op deze server staan? :)
Het is een fresh install (of dat moet het iig worden :P) dus er is nog niks geinstalld maar de RAID heb ik wel ingesteld via SS maar omdat SS geen win2k3 ondersteunt voor dat model server kan hij geen drivers ofzo ervoor installen via SS :(

/edit
riiiiiiiiiiiiiiiight.... oplossing "gevonden" :/
de raid config gedelete, via precies dezelfde stappen opnieuw aangemaakt en geloof het of niet, het werkte >.< (serieus, we hebben precies hetzelfde gedaan als eerst :S)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2006 12:26 ]