[2003 SBS] Folder redirect werkt niet goed

Pagina: 1
Acties:

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:09

Falcon10

Hit it i would !

Topicstarter
Ik zit met een probleempje op een 2003 SBS.
De start menu folder redirect werkt niet goed.

Om te verduidelijken heb ik 2 screenshots genomen.

Op de eerste kan je zien naar waar de folder zou moeten omgeleid worden :

Afbeeldingslocatie: http://home.scarlet.be/~file10/discus/explorer.JPG

Op de client PC's zou als je op Start en vervolgens programmas kiest alles wat daar tevoorschijn komt moeten omgeleid worden naar de fodlers die in het rood zijn omlijnt. Je zou dus direct de mappen A27-A28, BIB, OLC, Opstarten, Studio en Virtueel Kantoor moeten zien, waar op hun beurt alle programmas van die lokalen staan.

In de grouppolicy heb ik de mapomleiding ingesteld zoals ze goed uitgelegd staan op de GoT how-to :

Afbeeldingslocatie: http://home.scarlet.be/~file10/discus/grouppol.JPG

Zoals je ziet zijn er 2 omleidingen. 1 voor de leerlingen en 1 voor de leerkrachten, buiten dat ze elk in een apart emap staan, zijn ze vrijwel identiek qua inhoud, enkel hebben de leerkrachten enkele programmas meer.
Ik heb de mapomleiding zoals je kan zien staan naar : \\Pluto\Profielen\Leerlingen\Programma's
Pluto is de server, Profielen is de share, de map leerlingen en Programmas zie je uitgebreidt op de vorige screenshot.

Nu het probleem :

Als je op de clients aanlogt, dan doet hij ook wel de mapomleiding, maar je krijgt ook nog alle programmas te zien die lokaal zijn geinstalleerd geweest.
Als je dus aanlogt op een PC in bv de Bib, krijg je in het startmenu dus onder programmas de mapomleidinge te zien, maar ook al direct alle programmas die via de mapomleding in de map Bib staan. En dit zou niet mogen.
Ik denk dat hij deze programmas er zet doordat deze ook op de lokale PC in de documents en settings map bij de "all users" map staan.

Kan ik dit oplossen op een of andere manier zodat dus enkel de mapomleiding in het startmenu te zien is bij de programmas ?

-| Hit it i would ! |-