[fout] 'Apple gaat schijfruimte iPod nano verdubbelen'

Pagina: 1
Acties:

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:23
Deze bedraagt nu slechts 75 tot 90 minuten tijdens het afspelen van video's, maar door gebruik te maken van een grotere batterij zou dit uitgebreid moeten worden.
Woha, dit is best een grove fout in het artikel. Als je filmpjes afspeelt gaat de batterij een stuk langer mee. Vindt je het gek dat de iPod zo een slechte naam krijgt :/. Bij video gaat de batterij 130 min mee (bij het 30 gb model) en meer dan 320 minuten bij het 60 gb model.
Bron. De fout komt omdat jullie de uitspraken van een analist brengen als feit. Bij Appleinsider staat het nog netjes tussen " en ". Daarnaast mag Tweakers zelf ook nog wel een beetje kritisch zijn en niet alles klakkeloos overnemen (vind ik).

P.S. Als ik het niet eens ben met een bepaalde nieuwssubmit (die niet is opgenomen), waar kan ik dat dan aankaarten?

[ Voor 9% gewijzigd door Hoedje op 03-05-2006 10:35 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Hoedje schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 10:33:
P.S. Als ik het niet eens ben met een bepaalde nieuwssubmit (die niet is opgenomen), waar kan ik dat dan aankaarten?
Bij zeer grote voorkeur niet op het forum, omdat er dan ook andere zaken gaan meespelen in de discussie en dat willen we niet. Uiteindelijk is het namelijk de redactie die beslist over nieuwssubmits. Als je er toch over wil babbelen, kun je het beste contact opnemen met de redactie per e-mail: redactie[aapstaart]tweakers.net.

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Ik heb even 'Volgens de analist' en wat extra informatie toegevoegd.

Overigens heb je volledig gelijk betreffende het kritisch zijn, maar niemand is onfeilbaar en er glipt altijd wel eens iets tussendoor. Bovendien is het moeilijk een onafhankelijke bron te vinden, dat is iLounge ook niet helemaal. En tot slot zijn er geen details gegeven, wie weet heeft die analist het bvb over een model dat al enige tijd in gebruik is en waar al wat 'sleet' op de batterij zit, terwijl iLounge met een nieuw model test. Persoonlijk vind ik de claim van de analist dan eerlijker, want je iPod blijft niet nieuw natuurlijk.

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:23
Jullie zijn erg snel. Ik ben het met je eens dat iLounge misschien geen onafhankelijke bron lijkt. Maar ze zijn vrijwel altijd heel kritisch en zo ook bij die review. Overigens ook uit andere reviews blijkt dat specs die Apple opgeeft kloppen. Alhoewel je gelijk hebt dat een batterij minder wordt, duurt het wel vrij lang voordat de afspeelduur gehalveerd wordt ( enaangezien de 5G video iPod nog geen half jaar op de markt is...). Maar goed het speculeren over wat de analyst misschien daarmee bedoelde is helemaal niet te doen. Ik vind jullie oplossing daarom ook erg netjes _/-\o_

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."