Toon posts:

SQL 2000 Enterprise Evaluation download

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand waar ik de trial/evalutaion software kan downloaden van SQL 2000 Enterprise?

Hier kan ik alleen een CE versie downloaden
http://www.microsoft.com/...0e02dc1335&displaylang=en

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
To receive the free trial software, fill out the quick registration form. After you submit the form, you will receive a link to the download location as well as links to other helpful resources.
:?

[ Voor 86% gewijzigd door RobIII op 03-05-2006 10:34 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat dus om de 2000 versie niet de 2005.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
2000 is opgevolgd door 2005 en dus kun je de 2000 eval niet meer downloaden lijkt me. (ik heb de orig cd's nog wel liggen? ;))

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
2005 is backwards compatible (of is dat te maken) met 2000. Ik zie niet waarom je nog 2000 zou willen gebruiken (anders dan dat je wellicht een 2000 licentie hebt en die niet geldig is voor 2005 ofzo). MSDE2000 is volgens mij nog wel te downloaden.

[ Voor 11% gewijzigd door RobIII op 03-05-2006 16:07 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Misschien is dit wat: http://www.microsoft.com/...4C-4781-A6BB-F60E02DC1335
Overigens zou je met of zonder backwards compatibility ook sql 2005 kunnen gebruiken lijkt me :P

[ Voor 28% gewijzigd door sanfranjake op 04-05-2006 20:55 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 20:54:
Misschien is dit wat: http://www.microsoft.com/...4C-4781-A6BB-F60E02DC1335
Overigens zou je met of zonder backwards compatibility ook sql 2005 kunnen gebruiken lijkt me :P
Ik kan dus geen sql 2005 gebruiken aangezien onze software pas in een hogere versie gebruik kan maken van sql 2005. Dit i.v.m. vele queries die aangepast dienen te worden om te kunnen draaien op sql 2005.

Als iemand mij kan uitleggen hoe dit wel kan werken hoor ik dit graag.

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Precies, dat was ook die ene die ik hierboven net noemde. Verder is het niet meer te vinden op microsoft.com :P

Mijn spoorwegfotografie

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
sanfranjake schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 10:01:
[...]

Precies, dat was ook die ene die ik hierboven net noemde. Verder is het niet meer te vinden op microsoft.com :P
Hehehehe, idd... :P
Kan die kiezen welke url hij pakt... 8)

Verwijderd

Topicstarter
Dat is een SQL 2000 evaluation versie ja. Echter de CE versie maar ik MOET de trial van sql 2000 enterprise hebben.

Iemand wel een goede link 8)7

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 10:51:
Dat is een SQL 2000 evaluation versie ja. Echter de CE versie maar ik MOET de trial van sql 2000 enterprise hebben.

Ik geloof dat ik nog ergens een trial cd (een "zilveren" ja) heb liggen. Ik heb hier ook nog SQL 7 origineel liggen, maar 2000 weet ik niet. Volgens mij niet. Zal eens kijken. Op voorwaarde dat je je eigen licentie gebruikt wil ik 'm, als ik 'm uberhaupt vind, wel online zetten voor je.

edit:
Net effe gechecked, ik heb alleen de developers edition van 2000 hier nog liggen (origineel), maar die ga ik niet online zetten since je om een trial vraagt. Was sowieso misschien niet zo'n goed plan.

Snap ik nog steeds niet waarom je niet gewoon 2005 gebruikt.

[ Voor 43% gewijzigd door RobIII op 05-05-2006 20:53 ]

Over mij

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 10:51:

CE als in Windows CE/Mobile?
Dat is deze url:
http://www.microsoft.com/...992802732d&DisplayLang=en
Diegene die ik en sanfranjake gaven is de echte sql server trail, dus waar jij een CE versie daar ziet geen idee...
En daarbij kan je volgens mij Enterprise niet als trail downloaden.

[ Voor 3% gewijzigd door ShellGhost op 05-05-2006 20:59 ]

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je kon Enterprise tot vlak na het verschijnen van 2005 nog downloaden :P

Mijn spoorwegfotografie

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:17

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 09:32:
[...]

Ik kan dus geen sql 2005 gebruiken aangezien onze software pas in een hogere versie gebruik kan maken van sql 2005. Dit i.v.m. vele queries die aangepast dienen te worden om te kunnen draaien op sql 2005.
Wat voor soort queries dan, aangezien ik met m'n huidige database geen probleem had in zowel SQL 2000 als SQL 2005. Ok, SQL 2005 heeft voor sommige zaken een efficientere methodiek, maar bestaande queries hoeven daarvoor toch niet aangepast te worden?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik heb net trouwens dat pakketje even gedownload en geinstalleerd. Het is gewoon SQL server. Niet vergeten service packs gelijk na installatie te draaien. Zeker als het op 2003 draait.

Mijn spoorwegfotografie

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 15:00:
Ik heb net trouwens dat pakketje even gedownload en geinstalleerd. Het is gewoon SQL server. Niet vergeten service packs gelijk na installatie te draaien. Zeker als het op 2003 draait.
Ja ik ga dit niet proberen aangezien dit voor een klant bedoeld is. Deze installatieset SQL evalutaion A versie kan volgens de requirements ook op XP Pro draaien. De volledige ENTERPRISE versie die ik nodig heb kan alleen op windows server OS'en draaien

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2006 20:45 ]

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 20:44:
[...]

Ja ik ga dit niet proberen aangezien dit voor een klant bedoeld is. Deze installatieset SQL evalutaion A versie kan volgens de requirements ook op XP Pro draaien. De volledige ENTERPRISE versie die ik nodig heb kan alleen op windows server OS'en draaien
Waarom zou je het niet proberen? Als de klant ermee geholpen is, zie ik in jouw argument dat het óók op XP kan draaien niet echt veel waarde.... Er is immers zoveel serversoftware van Microsoft die ook (zij het soms in beperkte vorm) op XP te installeren is. Je kan het allicht proberen.
Een andere methode lijkt er niet te zijn, aangezien Microsoft geen SQL2000 meer wil verkopen en dus alle downloadlocaties heeft geleegd :P

Mijn spoorwegfotografie

Pagina: 1