Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.
Neu, kan niet... Bridge kijkt niet naar het ip adress.. Kijkt alleen of het MAC adres voorkomt in de tabel bij dat bijbehorende netwerk, zo niet, dan zoekt ie verder naar andere segmenten...
En een switch wel??? Die kijkt toch ook alleen naar MAC's??? Als ik dat verkeerd heb, zeg dan effe wat ik verkeerd beargumenteer??? Of bedoel je het met VLAN wat je gemaakt hebt in een switch?? Dan is alleen dat VLAN broadcast domain...
Bij beide scheid je wel het collision (moelijk woord) domain.
En een switch wel??? Die kijkt toch ook alleen naar MAC's??? Als ik dat verkeerd heb, zeg dan effe wat ik verkeerd beargumenteer??? Of bedoel je het met VLAN wat je gemaakt hebt in een switch?? Dan is alleen dat VLAN broadcast domain...
Bij beide scheid je wel het collision (moelijk woord) domain.
Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...
Collision domain wordt inderdaad gescheiden door een bridge (of switch). Broadcast domain wordt gescheiden door een Router. 't zou een beetje vervelend zijn als iedereen het hele internet over kon broadcasten
thx 
nu weet ik het weer
ik was een beetje in de war tussen broadcast en collision
nu weet ik het weer
ik was een beetje in de war tussen broadcast en collision
Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.
btw, broadcastdomein = alle toestellen dat een broadcast bereikt? (dus: tot aan de router)
collisiondomein = alles waar collision gebeurd? (dus alles bij hub- eige segement bij switch)
ja toch he? (ik heb van zulke dingen jammer genoeg nooit les gehad [school drop-out] dus ietwat onzeker)
collisiondomein = alles waar collision gebeurd? (dus alles bij hub- eige segement bij switch)
ja toch he? (ik heb van zulke dingen jammer genoeg nooit les gehad [school drop-out] dus ietwat onzeker)
klopt
Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...
bridge = 2 ports switch
met 1 port kan je zo weinig
1 poort!
door een poort in je hek kan je toch ook in 2 richtingen lopen zeker?!
noujah, we weten allebei wat we bedoelen
door een poort in je hek kan je toch ook in 2 richtingen lopen zeker?!
noujah, we weten allebei wat we bedoelen
tis WEL de ultieme firewall
ach...in een volgend leven lach je er om!
Verwijderd
ROFLOLOp donderdag 25 januari 2001 12:16 schreef 0siris het volgende:
met 1 port kan je zo weinig![]()
Pagina: 1