Toon posts:

[XML] fop batchbestand configureren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een xml bestand met data en een XSL:fo bestand dat opgemaakt is met een svg plaatje. Als ik de FOP van apache gebruik om een PDF te maken dan werkt het perfect. Maar ik werk met 100 XML files die allemaal vergeleken moeten worden met de XSL:FO.

Hoe kan je een batchbestand maken dat de xml inleest, vergelijkt met de XSL:FO en dan door de FOP een pdf laat maken. Ik wil dit proces graag geautomatiseerd hebben omdat ik dus met 100 xml bestanden werk.

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09-2025

djc

Nou, je zou gewoon een shellscriptje/batchfile/Python-script/PHP-script kunnen schrijven...

Rustacean

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 03:31

Gerco

Professional Newbie

Met "vergelijken met de XSL:FO" bedoel je hopelijk "transformeren" ?

Dan pak je het commando om 1 XML te transformeren en doe je dit:
code:
1
FOR %%1 in (*.xml) DO fop %%1 stylesheet.xsl

Waarbij "fop <bestand> <stylesheet>" de manier is om 1 xml te transformeren. Kijk in "help for" voor meer informatie (je kan bijvoorbeeld ook de bestandsnaam, extentie en pad van de gevonden bestanden los gebruiken, als je ook een uitvoerbestand moet opgeven bijvoorbeeld).

[ Voor 45% gewijzigd door Gerco op 03-05-2006 14:09 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor die reacties maar ik snap nog steeds niet HOE je dan een batchbestand maakt.

totnu toe heb ik dit:

@echo on
start "" "C:\Program Files\Altova\FOP\fop.bat"

vervolgens opent dat FOP.bat waar ik dus moet invoeren fop -xsl 1.xsl -xml briefsur1.xml -pdf testbrief
.pdf

maar hoe gaat dat automatisch in een batch file? dus dat =>fop -xsl 1.xsl -xml briefsur1.xml -pdf testbrief.pdf automatisch in dat scherm wordt ingevuld?

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-02 22:41
Verwijderd schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 14:47:
bedankt voor die reacties maar ik snap nog steeds niet HOE je dan een batchbestand maakt.

totnu toe heb ik dit:

@echo on
start "" "C:\Program Files\Altova\FOP\fop.bat"

vervolgens opent dat FOP.bat waar ik dus moet invoeren fop -xsl 1.xsl -xml briefsur1.xml -pdf testbrief
.pdf

maar hoe gaat dat automatisch in een batch file? dus dat =>fop -xsl 1.xsl -xml briefsur1.xml -pdf testbrief.pdf automatisch in dat scherm wordt ingevuld?
Gebruik niet de fop.bat van XMLSpy maar gewoon de fop.bat die bij fop zit wanneer je die download van xmlgraphics.apache.org/fop.

[ Voor 4% gewijzigd door matthijsln op 04-05-2006 12:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
die fop.bat waar ik het over heb is het zelfde als die van apache!

lees me vraag!
Pagina: 1