[2003] output Scheduled tasks in eventlog

Pagina: 1
Acties:

• DenZj
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:30
Ik ben bezig met het finetunen van een MOM Operation management server, dit is bijna voltooid alleen zijn er nog een aantal aspecten binnen de windows 2003 omgeving waardoor niet alle taken uitgevoerd op de servers goed gemonitored kunnen worden.
In het bedrijf wordt er veelvuldig gebruikt gemaakt van scheduled tasks, waneer een taak fout loopt zal de foutmelding alleen in de scheduled taks omgeving te vinden zijn, en helaas niet in de event log of het aangesproken programma moet zelf een melding creeren.

Ik zou graag willen weten of er een mogelijkheid is om de output van scheduled tasks te laten zien in de "appilication" event log. (ook taken die goed voltooid zijn) met de daarbij behorende applicatienaam en foutmelding.
Na wat zoekwerk zal het wel mogelijk moeten zijn doormiddel van een batchscript + (m)awk maar hierbij is het niet mogelijk om de juiste "description" toe te wijzen en is te omslachtig.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Op http://www.microsoft.com/...r/guide/sas_wsh_xnbt.mspx staat een uitleg hoe je met VBScript zelf events kan loggen - nu weet ik niet precies wilt loggen (puur de resultcode uit je scheduled tasks?) ? :)

• DenZj
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:30
Wanneer het mogelijk is, zal het het mooiste zijn wanneer de resultaat code van een scheduled task (0X***) naar voren komt, ook zal het handig zijn wanneer de status naar voren komt. Bij een verkeerd geplande taak komt naar voren "Could not start" terwijl er wel de error code 0x0 staat (taak correct uitgevoer).

Dit allemaal omdat MOM de event logs kan uitlezen op bepaalde "source name" of "event id" hierbij zal het mogelijk zijn de event id te koppelen in MOM waarbij als er een taak in het soep loopt de afdeling een mail krijgt wlke server en welke taak verkeerd is gegaan.

VBScript is ook een mogelijkheid net zoals batch ( icm (m)awk ) scripting met behulp van logevent.exe vanuit de MS resource kit maar dit wordt zeer omslachtig omdat het niet zeer gemakkelijk is om de scheduled tasks uit te lezen.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Volgens mij kan je o.a. met dit voorbeeld: http://www.microsoft.com/...as_man_lpja.mspx?mfr=true de scheduled tasks enumeraten, icm met bovenstaand eventlog voorbeeld moet je dan toch al een heel eind zijn gok ik? :)