Toon posts:

Webserver Windows 2003 Virusscan ?

Pagina: 1
Acties:
  • 658 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb 10 webservers. Alle webservers waar mail binnen komt zit een virusscanner op. Ik heb ook 2 website's waar alleen content management systemen op staan. Geprogrammeerd in DOT.NET C# hier staat geen virusscanner op.

Maar eigenlijk staat alleen poort 80 open voor de bereikbaarheid van de websites. Is het nou verstandig als hier een virusscanner op komt ? Want wat gaat er gebeuren met de performance van de servers ? Zal deze erg achteruit gaan als we een virusscanner installeren van McAfee ?

Alvast bedankt voor de informatie

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05:40
We draaien op alle servers virusscanners, zeker op webservers. En helemaal waarop poort 80 open staat.
Het is een kwestie van de virusscanner goed tweaken, anders kan de performance wel zwaar achter uit gaan. Vaal set ik de servers zo in dat alleel met R/W gescanned moet worden, behalve waar de website code staat. Deze scan ik alleen maar bij schrijf transacties. Iedere nacht een full scan laten uitvoeren. Werkt goed zo...

Dus ja het kan zonder problemen, test het alleen goed.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

Ja installeer een virusscanner op een server die poorten op internet open heeft. Dit heeft niks met performance van de server te maken maar gewoon je boeren verstand gebruiken. Je hebt poort 80 open staan welke erg favorite is bij hackers etc... Verder zou ik de server ook dichtspijkeren met policies etc services uitschakelen noem maar op , genoeg documentatie over te vinden op het internet.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-02 14:37

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Je hangt een server rechtstreeks aan het boze internet en vraagt je af of je daar een virusscanner aan moet hangen ? 8)7

Dit is iig niets voor PNS, wil je dieper ingaan op virusscanners kun je beter een topic in BV starten.

Tijd voor een nieuwe sig..

Dit topic is gesloten.