Ik heb sinds 2 weken een laptop, en ben daarvoor op zoek naar een externe USB 2.0 tv- en video-editing-kaart. Het is de bedoeling om af en toe tv op te kunnen nemen op goede kwaliteit, en ik wil komende zomer oude videobeelden van VHS-tapes omzetten op DVD.
Nu heb ik gekeken bij diverse fabrikanten, en natuurlijk ook hier gezocht, maar kan eigenlijk heel weinig (actuele) ervaringen vinden als het gaat om externe tv-kaarten. Vroeger schijnt het crap geweest te zijn, maar of het nu gewoon goed is?
Een overzichtje van de kaarten die ik heb gevonden:
Pinnacle Dazzle TV Mobile (USB 2.0) € 51,45
Pinnacle PCTV 100e (Extern, USB2.0) € 68,04
TerraTec Cinergy 400 USB (USB 2.0) € 66,40
Hauppauge Win/TV USB2 € 75,95
Ik neig naar een PCTV 100e, daar krijg ik het meeste vertrouwen in, en volgens mij zit daar ook een hardwarematige MPEG encoder in, waarmee je gelijk naar DVD kunt schrijven, zonder verder te hoeven encoden.
Ik werk ermee in Windows XP, en ook het capturen moet niet al te ingewikkeld zijn.
Nu heb ik gekeken bij diverse fabrikanten, en natuurlijk ook hier gezocht, maar kan eigenlijk heel weinig (actuele) ervaringen vinden als het gaat om externe tv-kaarten. Vroeger schijnt het crap geweest te zijn, maar of het nu gewoon goed is?
Een overzichtje van de kaarten die ik heb gevonden:
Pinnacle Dazzle TV Mobile (USB 2.0) € 51,45
Pinnacle PCTV 100e (Extern, USB2.0) € 68,04
TerraTec Cinergy 400 USB (USB 2.0) € 66,40
Hauppauge Win/TV USB2 € 75,95
Ik neig naar een PCTV 100e, daar krijg ik het meeste vertrouwen in, en volgens mij zit daar ook een hardwarematige MPEG encoder in, waarmee je gelijk naar DVD kunt schrijven, zonder verder te hoeven encoden.
Ik werk ermee in Windows XP, en ook het capturen moet niet al te ingewikkeld zijn.