Dezelfde temperatuur en toch verschillend

Pagina: 1
Acties:

• Wapster
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 31-07 22:11
Ik was een beetje aan het kloten met smartdoctor van asus, even kijken of de hogere clocksnelheden ook echt verschil maakten enzo. Naja niet echt boeiend, maar toen viel mij op dat everest en smartdoctor allebei een andere waarde geven voor de temperatuur van de GPU. Everest geeft een waarde van 34 waar smartdoctor een waarde geeft van 44. Ik heb smartdoctor en de drivers allemaal geupdate en toch blijven die temperaturen verschillen. Hoe kan dit?

Je zou denken dat beide programma's gebruik maken van de zelfde sensor?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:44

Outerspace

Admin General Chat
Bepaalde programma's kunnen nog wel eens buggy zijn omdat niet alle moederborden zijn toegevoegd e.d. Zelf heb ik altijd goede ervaringen met speedfan.

Wauw, een sig!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 15:44
De software van asus doet wel vaker + 10 voor de GPU en CPU, waarom weet ik niet, wellicht is dat een compenstatie voor de sensor of geeft dat een realistischer beeld.

[ Voor 17% gewijzigd door Carel op 03-05-2006 09:25 ]

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-07 23:04

Pubbert

random gestoord

Wat voor Asus kaart? Probeer nog een 3de programma en kijk welke deze aangeeft (ATI: Catalyst Control Center, en de ATi (Tray) Tools hebben ook temp. ondersteuning.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Wapster
7800GTX 256MB

catalyst is toch alleen voor ati kaarten van asus? en die andere die je noemde toch ook?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:44

Outerspace

Admin General Chat
Catalyst heeft inderdaad te maken met ATi kaarten ;) Ik denk dat Thund3r zich heeft verkeken in de kaart van je :) Jij werkt als het goed is met "Forceware".

Wauw, een sig!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:37
Sommige software meent te moeten compenseren voor het feit dat de sensor niet in de core zit, maar er onder geplaatst is. De ene waarde is dan dus de temperatuur zoals die bij de sensor is, de andere een schatting van wat de werkelijke temperatuur in de core zou zijn.

Regeren is vooruitschuiven

• Wapster
aha zoiets vermoedde ik al, nu is het bevestigd. Dank jullie zeer voor al jullie reacties
Pagina: 1