Hallo allemaal,
Ik zit met een probleem, en nee niet het probleem waar 99% van de GoT htaccess topics over gaat.
Ik heb een LAMP server staan, en deze is bereikbaar vanaf het internet.
Ik wil vanaf localhost en binnen mijn netwerk wel directory listing hebben (Options Indexes), maar vanaf het internet niet; het moet geen opendir server worden, heb er nl. ook foto's e.d. op staan.
Op het moment heb ik dirlisting gewoon uitgezet, maar ik wil hier toch een oplossing voor... Een wachtwoord is voor mij een laatste optie, omdat ik verschillende klanten heb die dan weer wachtwoorden in moeten gaan voeren om hun (proef)site te bekijken, teveel rompslomp.
Ik wilde httpd.conf zo aanpassen dat ik dus wel dirlisting heb binnen het netwerk, maar vanaf het internet een 403 krijg.
Ik heb al aardig wat pagina's gegoogle'd... en dit is wat ik heb.
<Directory />
AllowOverride None
Options Indexes
Order allow,deny
Allow from localhost 127.0.0.1 10.0.0.
Satisfy Any
</Directory>
Maar zo kan ik er vanaf het internet helemaal niet bij...
Is er een mogelijkheid om bij wijze van spreke een apart configuratiestukje voor het www te maken, en voor m'n netwerk?
bovenstaande voor netwerk, onderstaande voor www.
<Directory />
AllowOverride None
Options None
Order allow,deny
Allow from all
</Directory>
Dit zal wel niet werken / netjes zijn, maar heeft iemand een idee?
Ik hoor het graag!
alvast bedankt,
Dick
Ik zit met een probleem, en nee niet het probleem waar 99% van de GoT htaccess topics over gaat.
Ik heb een LAMP server staan, en deze is bereikbaar vanaf het internet.
Ik wil vanaf localhost en binnen mijn netwerk wel directory listing hebben (Options Indexes), maar vanaf het internet niet; het moet geen opendir server worden, heb er nl. ook foto's e.d. op staan.
Op het moment heb ik dirlisting gewoon uitgezet, maar ik wil hier toch een oplossing voor... Een wachtwoord is voor mij een laatste optie, omdat ik verschillende klanten heb die dan weer wachtwoorden in moeten gaan voeren om hun (proef)site te bekijken, teveel rompslomp.
Ik wilde httpd.conf zo aanpassen dat ik dus wel dirlisting heb binnen het netwerk, maar vanaf het internet een 403 krijg.
Ik heb al aardig wat pagina's gegoogle'd... en dit is wat ik heb.
<Directory />
AllowOverride None
Options Indexes
Order allow,deny
Allow from localhost 127.0.0.1 10.0.0.
Satisfy Any
</Directory>
Maar zo kan ik er vanaf het internet helemaal niet bij...
Is er een mogelijkheid om bij wijze van spreke een apart configuratiestukje voor het www te maken, en voor m'n netwerk?
bovenstaande voor netwerk, onderstaande voor www.
<Directory />
AllowOverride None
Options None
Order allow,deny
Allow from all
</Directory>
Dit zal wel niet werken / netjes zijn, maar heeft iemand een idee?
Ik hoor het graag!
alvast bedankt,
Dick