Toon posts:

TV-out: paarse strepen [ATI ASUS Extreme AX300SE/T]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, tweakers.

Ik heb vandaag bij BCC een 10m S-Video uitgang + SCART Adapter + SCART ingang kabel gekocht voor TV-out. Mij videokaart is zoals in de title, met de laatst mogelijke CATALYST van ATI.
De verbinding is dus: computer: S-Video -> SCART adapter -> SCART: tv.

Nou zit ik met een probleem, zelfs na het hevig doorlezen van de FAQ. Op mijn AV kanaal van mijn tv wordt, zodra volledig aangesloten, de verbinding wel herkend (met een gecloned beeldscherm of niet) en afgebeeld. Alleen, er zit een constante storing in mijn beeld dat kleurcontrast in de war gooit door paarse strepen en flikkerende beelden. Als ik in de CATALYST mijn tv instel op scherpheid black & white, is er niets aan de hand, maarja, wel zwart-wit.

Meerdere dingen heb ik geprobeerd, hadden geen effect:
- Clonen van beeldscherm.
- Frequentie aanpassen van beiden (computer en tv).
- Saturation, contrast en scherpheid (alleen effect op b&w) aangepast.
- Op een andere tv aangesloten (een nieuwere, gaf iets minder storing niet de moeite waard).
- Stekkers gecontroleerd, etc.

Nou het vreemde was, dat nadat ik de overlay functie aanzette in de CATALYST, de video wel bijna vlekkeloos op mijn tv tevoorschijn kwam. Welliswaar niet perfect, maar wel duidelijk beter dan Windows zelf.

Dat vatte zo een beetje samen wat er allemaal gebeurd is bij mij deze middag, en om eerlijk te zijn is het best frustrererd. Uiteindelijk kwam ik met een vriend tot de conclusie dat het waarschijnlijk een kabelfout is. Of dat waar is weet ik natuurlijk niet zeker en het is nogal onwaarschijnlijk voor een nieuwe kabel.

Alle hulp is welkom. Als er meer specificaties nodig zijn, vraag raak.

MVG en alvast bedankt,
Arno "TheaN" M.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2006 00:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Iemand :'(?

Waar het eventueel ook aan zou kunnen liggen is mijn tv zelf (wat tevens wel een probleem zou zijn). Het enige wat ik eruit op kan maken is dat het merk OF submerk RM 2000 is (volgens mij is dat een merk). De tv zelf is al zo een vijf jaar oud denk ik, maar het vreemde is, ik ontvang wel beeld, alleen is de kwaliteit zeer slecht. En op een iets nieuwere tv waren de storingstrepen wel weg, maar zat er nog wel een vreemde paarse tint in de tekst.

Verwijderd

Topicstarter
Echt niemand?? Negeer me niet aub, ik heb al best veel geprobeerd.

Eventuele update:
Ik heb vandaag de verbinding opnieuw getest op de wat nieuwere tv en wat blijkt, heb ik verkeerd gekeken. De 'storing' is exact hetzelfde, het werd alleen wat onduidelijk doordat die nieuwe tv een iets kleiner beeld is. Dus nu zit ik eigenlijk zelf met nog maar twee opties:
- Het is een videokaartfout, maar gezien het feit dat de X300 series gewoon tv-out hebben en de CATALYST de tv gewoon herkend, lijkt dat me niet echt mogelijk. Maar daar kunnen jullie misschien meer over zeggen.
- TOCH een kabelfout. Nu ik ook de verificatie heb dat het op meerdere tv's ook niet goed is, wat kan het dan zijn? Ik ga zelf nog proberen er een compositiesignaal tussen te zetten, om te kijken of dat werkt, daar zal ik nog een update over geven.

Ik zou aub wat suggesties hierover willen.

Alvast bedankt.

Verwijderd

Hoe lang is je scart kabel?

Die heeft volgens mij een grens van 5 meter(correct me if im wrong)

Heeft je tv echt geen aparte s-video/gele tulp ingang?
Geen kabels die eruit vallen/los hangen?
Gele tulp proberen

Liever niet kicken in 24 uur, zeker geen twee keer :o

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2006 18:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 18:42:
Hoe lang is je scart kabel?

Die heeft volgens mij een grens van 5 meter(correct me if im wrong)

Heeft je tv echt geen aparte s-video/gele tulp ingang?
Geen kabels die eruit vallen/los hangen?
Gele tulp proberen

Liever niet kicken in 24 uur, zeker geen twee keer :o
Hij is 10m. Tenminste, dat is mn S-Video out naar mn SCART adapter.

Ik net (5 minuten geleden) idd een compositiekabel gebruikt (een S-Video<->Composite adapter in mijn S-Video uitgang gedaan (computer), een compositiekabel naar mn scart adapter en die in mijn tv en voila, alle problemen opgelost.

Dus waarschijnlijk ruil in mijn S-Video kabel in, en koop een losse compositiekabel, SCART adapter en audiokabels (de S-V<>Composite adapter heb ik al).

Tevens vind ik het wel apart dat er op DRIE tvs 'geen' mooie S-Video wordt ontvangen. Zal het dan toch een fout zijn in die kabel, of een te lange kabel? Want die compositiekabel was maar 1 meter (wat trouwens wel verschuiving vereiste, maar het was een test).

En pardon voor het kicken, ik was even vergeten dat dit soort fora een edit button hebben.