Kan agenda uitnodiging niet accepteren in Outlook 2003?

Pagina: 1
Acties:
  • 253 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MinddiggerNL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 15:17
Ik heb een vraag waarvan ik weet dat deze al eerder is gesteld in GoT. Ik heb nl. zojuist gezocht én gevonden :) Enige wat ik niet kon vinden, was een antwoord...dat stond er helaas niet bij :(

Ik heb een probleem dat grotendeels overeenkomt met hetgeen in deze topics staat:

[rml][ Outlook 2k3]Uitnodigingen komen aan als mail[/rml]

en

Vergader verzoeken outlook 2003

Even een situatieschets:
Ik heb mijn vader mijn Orange SPV E200 smartphone gegeven zodat hij o.a. kan syncen met Outlook agenda. Dat werkt thuis op zijn pc met Outlook 2003 zonder problemen omdat hij daar de cradle heeft aangesloten en ActiveSync gebruikt. Nu wil hij ook kunnen synchroniseren met de Outlook agenda op zijn werk. Probleem is echter dat systeembeheer daar niet erg meegaand is en dus geen ActiveSync wil installeren voor hem. Bovendien zijn de USB poorten geblokkeerd waardoor een cradle aansluiten helemaal niet mogelijk is.

Nu dacht ik inventief te zijn en heb hem het volgende voorgesteld:
Maak op kantoor in Outlook (versie weet hij niet maar vermoedelijk 2000 of XP) een agenda-item aan. Geef vervolgens aan dat je iemand hiervoor wilt uitnodigen. Geef je privé adres op en sla het item op in je agenda. Er wordt dan een mail naar huis gestuurd met een uitnodiging. Open thuis Outlook, haal je mail binnen en accepteer de uitnodiging. Het agenda-item wordt na acceptatie in zijn privé agenda gezet én direct met zijn smartphone gesynchroniseerd.

Tot zover de theorie....nu de praktijk:
Hij krijgt daadwerkelijk een mailtje thuis, maar hij krijgt daar géén knopjes in te zien om te accepteren, annuleren enz.?! Hij krijgt gewoon een plain text mail met wat info over het agenda-item. Daar heeft ie dus weinig aan.

Ik heb het zelf eens getest met mijn lokale Outlook 2003 installatie en de Outlook 2003 bij mij op kantoor (ander kantoor dus dan mijn vader :)). Als ik van thuis uit naar mijn werk een uitnodiging stuur, dan krijg ik op kantoor een mailtje waarmee ik de uitnodiging kan accepteren. Zoals het hoort dus!
Maak ik op kantoor een agenda-item aan en geef mijn privé adres op voor de uitnodiging, dan krijg ik thuis weliswaar een uitnodiging per mail, maar ook dit is weer een plain text mail net zoals mijn vader kreeg.

Ik snap niet waar dit aan ligt. Ik dacht eerst dat de diverse Outlook versies anders zouden werken, maar dat is niet het geval aangezien ik zelf zowel thuis als op kantoor Outlook 2003 gebruik. Hoe kan het dan dat ik op kantoor netjes kan accepteren en thuis een plain text mail krijg? Moet ik thuis nog iets instellen zodat ik ook kan accepteren?

Wie kan me helpen? In de Outlook help en op GoT kon ik geen passend antwoord vinden :(

Edit:
Ik heb nog wat gezocht en vond iets met de term iCalendar. Ik zie in mijn NL Outlook de optie "iCalender-indeling gebruiken bij het verzenden van vergaderverzoeken via Internet" onder Extra | Opties | Tabblad Voorkeuren | Agenda opties. Die optie staat aangevinkt.
Op kantoor gebruiken we de Engelstalige Outlook 2003 en heet deze optie "When sending meeting requests over the Internet, use iCalendar format". Die optie is op kantoor uitgevinkt en kan ik helaas niet aanvinken omdat het vakje grijs is :(

Het lijkt erop dat het hieraan ligt...kan iemand dit bevestigen of tegenspreken?

[ Voor 10% gewijzigd door MinddiggerNL op 02-05-2006 23:09 ]

• MinddiggerNL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 15:17
Ik ben er nog steeds niet achter waarom het op de ene pc anders werkt dan op de andere. Bij mijn vader thuis staat Outlook 2003 én het vinkje bij de optie "iCalender-indeling gebruiken bij het verzenden van vergaderverzoeken via Internet" staat aan. Desondanks krijg ik in mijn Outlook 2003 geen acceptatie knopje in de mail die ik van hem krijg maar is het een mail met platte tekst.

Erg vaag....als workaround gebruik ik nu de optie "Forward als iCalender-bestand". Dan krijg je een mail met een .ics bestand als bijlage. Als je die bijlage opent, kun je hem in je agenda opslaan.
Dat werkt naar behoren, maar is iets omslachtiger.