Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Auto kopen of niet? Geen onderhoudsboekjes e.d.....

Pagina: 1
Acties:

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11 07:00
Ivm het inleveren van mijn leaseauto ben ik vandaag het land ingeweest op zoek naar een leuke 2e hands.

Ik ben naar 5 autos geweest, auto 1 t/m 4 waren auto's met lage kilometerstanden (tot 80.000 km) die veelal konden worden aangetoond. Auto 5 was een auto met een kilometerstand van 133.000 die niet is aangetoond. Het gaat overigens om een Nissan Micra 1.3 liter, bouwjaar 1999.

Auto 1 tm 4 hadden veel beschadigingen rondom (leken wel botsautos), auto 5 had veel minder beschadigingen en dus intressanter (de metallic lak zal wel wat sterker zijn dan een niet metallic lak waardoor de auto meer kan hebben).

De auto stond te koop bij een niet bovag handelaar die de auto ergens had opgekocht, zonder boekjes, nap e.d. De auto ziet er voor de rest keurig uit, veel gerommeld zal er niet zijn gezien de kilometerstand en het bouwjaar. Wat is jullie advies in de aankoop, ik ben gematigd positief omdat het gemis van de onderhoudshistorie toch wel minder is.

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:00

SmartDoDo

Woeptiedoe

SG -> VV :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Persoonlijk zou ik het niet doen, zeker niet bij een niet bovag garage. Nou zijn Nissans op zich wel goede autos (ik rijd er zelf eentje en dat bevalt me prima). Maar je weet nooit wat er met het geval gebeurt is.

Ik zou gewoon even doorzoeken bij een wel Bovag garage zodat je altijd nog iets van garantie hebt om op terug te vallen.

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:02

Piggen

Lekker bakkie

Die kilometerstand lijkt me wel te kloppen als je uitgaat van het gemiddelde van 20.000 kilometer per jaar. Een Micra vind ik ook niet echt een auto om grote afstanden mee te rijden.

Maar voor je tot aankoop overgaat, is het misschien toch wel aan te raden om hem te laten keuren. Misschien kan een kennis met veel verstand van auto's meegaan om je kunt hem door de ANWB of Dekra laten keuren, maar ik weet niet wat dat verder kost.

• Rejgun
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 23:34

Rejgun

Leven is Bier drinken

Waarom het risico van een miskoop nemen (immers geen historie bekend en geen bovag aangesloten handelaar) terwijl dit soort auto's (formaat en bouwjaar) bij wijze van spreken bij elk garagebedrijf te koop worden aan geboden met garantie en historie?

Audi: Vorsprung durch Technik

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-11 21:24

JdM

Humbled

Rejgun schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 19:21:
Waarom het risico van een miskoop nemen (immers geen historie bekend en geen bovag aangesloten handelaar) terwijl dit soort auto's (formaat en bouwjaar) bij wijze van spreken bij elk garagebedrijf te koop worden aan geboden met garantie en historie?
Afbeeldingslocatie: http://www.motor-forum.nl/forum/images/smilies/stupid.gif
Pagina: 1