Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[PC MMORPG] Seed The Game

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://mrdummy.net/zooi/got/seed1.png

NIEUWE MMORPG IN COMIC SFEER
Vanaf heden is Seed nu in Live van start gegaan. De beta test periode is afgerond.
Seed The Game is een MMORPG spel met een unieke eigenschap in vergelijking met vele MMORPGS: Het is cell-shaded.

Dat moet ook, want het is allemaal in comic sfeer gezet. De vensters, de settings en de gui zijn dus met comic fonts gedaan.
De sfeer is in high-tech gezet. Het speelt dus af ergens in de toekomst.
Bekijk de aantal screenshots:
Afbeeldingslocatie: http://38.100.195.85/downloads/garden6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://38.100.195.85/downloads/2005-11-23_24.jpg
Afbeeldingslocatie: http://38.100.195.85/downloads/2005-11-08_6.jpg

Dit is character generatie scherm. Het valt op dat je naast lichaamsopbouw ook keuze kan maken uit lichaamshoogte. Dat zie je niet vaak in andere MMORPGS. Hierdoor zijn duizenden variaties mogelijk en kan elke speler een character dus naar eigen wens maken!
Afbeeldingslocatie: http://38.100.195.85/downloads/charcreate3.jpg

Ik zal hier niet veel over zeggen, want ik zal me alleen deze nieuwe spel bekendmaken aan jullie zodat jullie de ervaringen hier kunnen posten. En als er genoeg posts zijn, mag iemand in deel 2 een mooie startpost samenstellen. Omdat het spel nog nieuw is en weinig bekend is, moeten we dus het spel eens goed spelen en beleven of het leuk is. (Ik ga nog niet meteen aan de slag, want ik heb even handen vol aan 3 andere MMORPGS... *sigh*)

Even wat teksten lenen van hun officiele website: http://www.seedthegame.com/

Story
Experience the Seed universe.

Backstory
1000 years ago, unmanned Seed ships left Earth carrying cryocoolers with DNA codes, sperms and eggs. The goal: To colonize distant planets. One ship arrived at Beta Hyi, 24.4 light years from Earth and started the terraforming process. But something went wrong.

Today, the colony is crammed inside a giant tower. Humans have been hatched way before scheduled time and is struggling to find out just what to do.

Verder lezen

Becoming
Da Vincians are speed-grown from embryo to fully functional adulthood in the span of two years, in the same floatbed that they will use the rest of their life for nourishment, getting rid of waste, decontamination, and sleeping.

During the growth period the skills, knowledge, and personality of each person are developed and coaxed forth by a complex range of stimuations, sessions, and dream sequences.

Verder lezen

Life on Da Vinci
What's it like on Da Vinci? What are the thoughts, hopes and daily life like for the colonists? What do they think of Earth, the colony and each other?

Verder lezen

Features
Seed uses a combination of unique and traditional game elements.

Feature list

Interactive stories
You are introduced to stories based on your playing style.

Dynamic dialogue
Communicate with both players and NPCs, using emotes and nuggets.

Believable NPCs
The advanced AI gives each NPC its own personality, motivations and goals.

Evolving game world
Democratic votes and player actions decide in which direction the game evolves

Personalized characters
Create a unique character by fine-tuning appearence and initial skills.

Flexible skill system
Be all you can be by freely choosing and combining skills.

3D comic book style graphics
Experience the atmosphere of a graphic novel.

Gameplay

Administration
Be a colony official and manage resources and production flow.

Crafting
Create your own inventions to gain credits and glory.

Politics
Use the colony democratic system to put your ideas into action.

Projects
Co-operate to complete large scale work projects.

Repairs
Keep the colony afloat by handling emergency repairs.

Research
Identify and cure diseases, and find more effective use for the ressources.

Rings
Join a network of trusted friends to reach your common goals.

Trading
The shortage on ressources opens up for extensive bartering.

NU SPELEN?
Als je gek bent op comics lezen, dan mag deze MMORPGS je wel aanspreken. Ik weet dat er al online games bestaan zoals City of the Heroes maar deze is een interactieve wereld zoals bekende World of Warcraft. Je loopt dus ermee rond, je bouwt je skills op, je gaat grinden, enzovoort.
Ik weet dat er laatste tijd veel MMORPGS opgedoken zijn. Het maakt niet leuker op om keuzes te maken.

De spel is niet gratis. Wel is er een actie van 14 dagen gratis trial periode, met 2 maanden speelduur voor de prijs van 1 maand. Dat kost 13 Euro. Dat is een actie dat nu beschikbaar is voor nieuwe spelers.
De client is gratis te downloaden. Het is 350 MB groot. Wie dat niet aankan, kan het downloaden in kleine stukken van 2 tot 25 MB.
Het is aan te raden dat je 1 van de creditcards hebt. Anders kan je niet spelen.

Wil je dat? Kijk dan op de website http://www.seedthegame.com/
Succes en laat ons wat horen hoe je van vindt.

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Lijkt erop dat niemand antwoord op wil geven. :o

Feit is wel dat sommigen weinig trek hebben om nog een MMORPG op computer te zetten. MMORPG spelen kost niet alleen veel tijd, maar soms ook geld.

Maar ik wacht wel af op eerste slachtoffer :)
Uiteraard is spel nog gloednieuw. Het zal dus even duren voordat hier meer posts verschijnen.

[ Voor 17% gewijzigd door MrDummy op 03-05-2006 20:09 ]

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-11 17:38
Ziet er leuk uit maar ik wil gewoon geld betalen voor MMORPG's.

Dat, en ik zou bijna meteen mijn sociale leven kwijtraken.

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Van mijn maat hoor ik dat Seed The Game een non-combat MMORPG is.
Het houdt dus in dat je samenwerkt om te kunnen overleven.

Elders lees ik nog wat klachten dat de spel te snel in live mode is gegaan. Het heeft uiteraard nog wat bugs en wat problemen. Maar het heeft wel aantal interessante punten. Het heeft potentie om eens wat te worden. Je hoeft dus niet vechten, maar wel grinden en jezelf ontwikkelen, ook met andere spelers.

Verwijderd

Ik heb dit spel tijdens de betaperiode gespeeld. Hoewel het zeker potentie heeft qua verhaal en ideeën, is het inderdaad veel te vroeg online gegaan. Er is nu gewoon nog niks te doen. Je kunt 'hatches' repareren, daarmee verdien je 'access points' waarmee je weer nieuwe werktuigen kan kopen om andere reparaties te verrichten. Er lopen een paar NPC's rond die je meenemen voor een wandeltochtje of je naar een te repareren hatch brengen en dat is het wel zo ongeveer. Geen mens die daar voor gaat betalen natuurlijk, dus het spel is eigenlijk gedoemd om te floppen. Erg zonde, want als je leest wat ze allemaal in gedachten hadden dan klinkt het echt interessant.

Verwijderd

Ik heb ook even de beta gespeeld. Echt 'even' want het was zo buggy als maar kan, en dat was slechts een paar weken geleden. Onvoorstelbaar dat het al live is gegaan. Je werd gelijk in het spel gedropt, geen introductie, tutorial - niets. Maar op de site stond inderdaad wel de gedachte in het spel; met z'n allen fijn dingetjes repareren. In plaats van mobs grinden kun je nu fijn hatches grinden ;)
Ik vond het zo buggy (besturing ook) dat ik er heel snel mee kapte, en het sprak me totaal niet aan. Ik denk dat een non-combat MMORPG best potentie kan hebben, maar stop er dan wat meer spel-elementen in. Wellicht zitten die er in, maar na het lezen van de howto's en da faq's kon ik die niet echt ontdekken... wie weet wordt het nog wat.
Pagina: 1