@Home nu ook HDTV via TV Digitaal

Pagina: 1
Acties:
  • 445 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SpaceAce
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-02 14:46
Ik zag op de website van @home dat er inmiddels een HDTV pakket beschikbaar is als toevoeging bij TV Digitaal.

Kosten: 3,95 euro

Zenders:
- HD1-NL
- National Geographic HD (vanaf juni 2006)
- WK voetbal in HD

Ik gelijk bellen naar @home, in eerste instantie wist de helpdesk nergens wat van. Na een paar keer doorverbonden te zijn werd mij verteld dat het in de loop van de maand te bestellen zou moeten zijn bij de verkooppunten.

Even bij de lokale elektro boer weze vragen, deze wist ook niet veel en wist ook niet wanneer de Samsung decoders leverbaar zouden zijn.

Afwachten dan maar :).

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Er staan al een aantal HD-Decoders bij dealers ter demonstratie. maar de decoders zelf zijn nog niet te koop idd. Deze worden in de loop van de maand verwacht á €299.

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:46

defiant

Moderator General Chat
Hoewel 4 euro opzich niet enorm veel geld is, heb ik toch mijn twijfels bij de prijsdifferentatie tussen HDTV en gewone TV voor de uiteindelijk acceptatie.. Maar dat zal wel komen omdat in Amerika de commerciele zenders de drijvende kracht zijn achter HDTV en niet de kabel/satelliet boeren. HDTV varianten van normale commerciele TV zenders zijn namelijk gratis.
Hopelijk zit het Nederlandse HDTV landschap over niet al te lange tijd zo uit.

Overigens is de decoder al bekent, hij staat gewoon op de website onderaan.
Samsung DCB-H360R

Om televisie in HDTV-kwaliteit te kunnen bekijken, is op dit moment deze ontvanger van Samsung beschikbaar. Met deze ontvanger kunt u tevens TV Digitaal en TV Digitaal Extra van @Home ontvangen.
Voordelen
  • Geschikt voor ontvangen van HDTV
  • Snelle en eenvoudige installatie
  • Klein formaat (351 x 227 x 60 mm)
  • HD High Definition MPEG2 en MPEG4
  • Beeldverhouding 4:3 / 16:9
  • Resolutie: 1080i, 720p, 576p, (576i)
  • Teletekst (1500 pagina's) en ondertiteling
  • 2 scartuitgangen
  • Dolby digital uitgang
  • High Definition Multimedia Interface
Prijs: 300 euro
Opvallend is vooral dat hij MPEG4 ondersteund. Overigens denk ik dat vooral de prijs van 300 euro de grootste drempel zal zijn ipv de 4 euro per maand. Dit doet me toch vermoeden dat @home een soort pilot idee heeft met dit project.

[ Voor 55% gewijzigd door defiant op 03-05-2006 01:31 ]

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-02 15:29
Heerlijk. Dat heeft even geduurd: zag hdtv al in de jaren 90 op de Firato.........

• defiant

defiant

Moderator General Chat
ParkOverall schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 17:31:
Heerlijk. Dat heeft even geduurd: zag hdtv al in de jaren 90 op de Firato.........
HDTV werd idd al aangekondigd in het Chriet Titulaer tijdperk. Maar het was vooral de commercie die het het heel lang heeft tegengehouden, de commerciele zenders hadden namelijk net al hun investeringen gedaan in normale TV.
HDTV zal ook in Nederland zonder serieuze steun van de commerciele omroepen niet echt van de grond komen. Extra betalen voor Nederland 1 in HDTV of National Geographic is natuurlijk leuk, maar de meeste mensen kijken toch naar 'Dancing with the Stars' of 'Big Brother' of bijvoorbeeld 24 </cliche>.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-02 20:57
Defiant schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 17:47:
[...]

HDTV werd idd al aangekondigd in het Chriet Titulaer tijdperk. Maar het was vooral de commercie die het het heel lang heeft tegengehouden, de commerciele zenders hadden namelijk net al hun investeringen gedaan in normale TV.
HDTV zal ook in Nederland zonder serieuze steun van de commerciele omroepen niet echt van de grond komen. Extra betalen voor Nederland 1 in HDTV of National Geographic is natuurlijk leuk, maar de meeste mensen kijken toch naar 'Dancing with the Stars' of 'Big Brother' of bijvoorbeeld 24 </cliche>.
Leuke opmerking, maar ik zou die eerste twee niet in HD willen, maar vooral bij actieseries zal HD het een stuk mooier maken.
Ik geloof ook in PAL wel dat John de Wolf niet echt soepel is.

PSN: djmurcielago

• itsgreen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-12-2025

itsgreen

Large and in charge

maar opzich vind ik het wel schandalig welke weg word ingeslagen....

dan heb je het standaardpakket

daarboven op kosten voor digitale meuk

daarboven op kosten voor hd meuk

daarboven op waarschijnlijk extra geld voor andere hd kanalen....

aka. een fikse rekening van de kabelboer....

• SpaceAce
Zaterdag bij de lokale electronica boer een demo gezien van @home gezien met HDNL1 (of hoe die zender ook heet). Ze hadden de Samsung HD receiver in gebruik.

Zag er erg strak uit, je had wel af en toe nog van die blokjes in beeld. Iemand anders al de demo gezien?

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:57
wouterhelm schreef op zondag 07 mei 2006 @ 12:00:
Zaterdag bij de lokale electronica boer een demo gezien van @home gezien met HDNL1 (of hoe die zender ook heet). Ze hadden de Samsung HD receiver in gebruik.

Zag er erg strak uit, je had wel af en toe nog van die blokjes in beeld. Iemand anders al de demo gezien?
Precies dat viel mij dus ook bij een demo die ik zag (Den Haag, Casema) op die Samsung decoder!
De rustige scenes zagen er prachtig en scherp uit, maar bij veel bewegingen (wateroppervlak bijvoorbeeld) zat het gewoon vol met macroblocks/artifacts. :r
Hetzelfde probleem dus weer als de "gewone" digitale TV, veel te weining bitrate!!

• Hardcell
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-02-2023
Ik ben ook even gaan kijken maar mij is niks opgevallen qua blokjes, zag er erg strax uit allemaal. Btw ik dacht ergens gelezen te hebben dat @home juist de hoogste bandbreedte (en dus waarschijnlijk ook hoogste bitrate) van alle providers had? Ik zal nog eens nazoeken waar dat ergens stond..

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
itsgreen schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 14:31:
maar opzich vind ik het wel schandalig welke weg word ingeslagen....

dan heb je het standaardpakket

daarboven op kosten voor digitale meuk

daarboven op kosten voor hd meuk

daarboven op waarschijnlijk extra geld voor andere hd kanalen....

aka. een fikse rekening van de kabelboer....
Bij @home kost de standaard "digitale meuk" zoals jij het omschrijft niks extra per maand.
Ik vind 3,95 per maand om kennis te maken met HDTV erg netjes eigenlijk.

Dat betekent, stam + t .

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Apache4u schreef op zondag 07 mei 2006 @ 12:49:
Bij @home kost de standaard "digitale meuk" zoals jij het omschrijft niks extra per maand.
Ik vind 3,95 per maand om kennis te maken met HDTV erg netjes eigenlijk.
3,95 + 300 euro voor de decoder :)
Maar dit laat wel zien dat men het pad kiest van differentiatie ipv acceptatie, en ik heb toch wel mijn twijfels bij die methode. De hardcore TV enthousiasteling heeft wel 300 euro plus een extra maandbedrag over hebben voor een paar HD kanalen, maar @home moet ook beseffen dat de meeste hardcore TV enthousiastelingen satelliet TV hebben, en allang genieten van HDTV.

• SpaceAce
Hardcell schreef op zondag 07 mei 2006 @ 12:38:
Ik ben ook even gaan kijken maar mij is niks opgevallen qua blokjes, zag er erg strax uit allemaal. Btw ik dacht ergens gelezen te hebben dat @home juist de hoogste bandbreedte (en dus waarschijnlijk ook hoogste bitrate) van alle providers had? Ik zal nog eens nazoeken waar dat ergens stond..
@Home heeft inderdaad de beste bandbreedte. Een tijdje terug iemand gesproken van het nieuwe blad HDTV Magazine. Zij hadden bij de kabelboeren een rondleiding gehad en @home had toch wel een voorsprong betreffende bandbreedte.

Toch nog een voordeel voor de mensen die niet in het Randstad wonen.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

The_Doman schreef op zondag 07 mei 2006 @ 12:17:
Hetzelfde probleem dus weer als de "gewone" digitale TV, veel te weining bitrate!!
De HD demo nog niet gezien, maar ik zal eens kijken.
Toen ik net digitale tv had zag ik sporadish blokken in beeld.
Maar ik heb zeker de laatste maanden (zeker een half jaar) geen blokjes meer gezien.
@home heeft de digitale televisie in de meeste regio's prima voor elkaar.

Als ik geen "arme" student was zou ik zeker geinteresseerd zijn.
Maar zolang ik nog studeer geef ik de kosten van een HD tv liever uit aan collegegeld.

[ Voor 46% gewijzigd door job op 07-05-2006 21:26 ]

Verwijderd

http://www.home.nl/producten/televisie/digitale_ontvangers/
Ze zijn uitgekomen.
Waarom gebruiken ze geen HDMI als uitgang van je digitale ontvanger? Wat is scart eigenlijk waard van beeldkwaliteit?

• robvanderaart
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-02 20:06
Analoge TV is beter dan digitaal omdat er te weinig bandbreedte bij digitaal er door word gestuurd, en die ontvangers zijn ook prut, waardoor je signaal vervaagd en je kwaliteit wat je krijgt minder word, dat valt pas goed te zien bij Plasma / LCD schermen. De kwaliteit op je gewone TV valt niet zo bijster op. HD-DVD op een LCD / Plasma is natuurlijk schitterend. En voordat we HD TV krijgen (dus alle kanalen) dat duurt nog wel een tijd en zal een hele investering worden. En de kosten van Digitaal zijn laag door de slechte kwaliteit, en het is niet eens nog in heel Nederland gestrekt zeg maar.

[ Voor 19% gewijzigd door robvanderaart op 13-09-2006 11:48 ]

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

Pagina: 1