A,V,H + digitale tv in nieuw te bouwen appartement

Pagina: 1
Acties:

• ppleeuw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-05-2024
Ik ben bezig een nieuw appartement in te richten. Er wordt hier gekozen voor een high-end dvd home cinema set. Nu wil ik er ook digitale televisie in. Ik zie echter door de bomen het bos niet meer. Dit is de situatie nu: er ligt in elke kamer televisie kabel en stroom, er is nog ruimte voor 1 andere kabel.
Wat ik wil: digitale tv op twee kamers, dat aangesloten kan worden op de homecinema set in de woonkamer en op de HDTV die daar komt te staan, en in de slaapkamer op een losse tv. Record mogelijkheden zou mooi zijn (heeft alleen mine van kpv geloof ik) Telefoon word los geregeld, draadloos, net als het internet. Het gaat hier dus eigenlijk even over de digitale tv. Is het handig om te zeggen dat ik adsl kabel door het hele huis wil laten leggen (om daarna tele2 of Mine van kpn te nemen) of is dit mogelijk met 2 tv's? of zal ik kosten nog moeite besparen en gewoon het digitale signaal via de kabel laten lopen (die er immers al ligt) via een andere aanbieder? Mijn vraag is eigenlijk; wat moet er gebeuren als ik op 2 tv's digitale televisie wil, en dan netjes weggewerkt achter de muur?

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-02 16:22

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Per televisie een Digitale tv decoder kopen. Zal eigenlijk altijd wel nodig zijn denk ik. Ook bij KPN. Het mooiste is natuurlijk wel als je overal ook utp naar toe trekt want dan kun je daar bv. weer een media extender op aan sluiten. (kan ook draadloos via WiFi maar dan geen HD singalen vanwegen de beperkte bantbrete)

• ppleeuw
kickje; wat is nou eigenlijk de beste optie?

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 18:37
Dat zegt tweak-freak al.
Voor elke tv apart een decoder kopen, tenzij je overal dezelfde zender wilt zien. Mine heeft een mooie box om ook nog te kunnen opnemen. Voor HD zul je ook weer een aparte decoder moeten kopen, de prijs hangt af van de aanbieder.

PSN: djmurcielago

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Tweak-Freak schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 21:36:
(kan ook draadloos via WiFi maar dan geen HD singalen vanwegen de beperkte bantbrete)
Ook al is het geen HD, in de praktijk is wifi een ramp voor streaming van video.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06-2025

JvW

On my way home...

Misschien handig om je even te verdiepen in de test die de consumentenbond deze week heeft gepubliceerd. Daar wordt beweerd dat digitale TV z'n geld nog niet waard is. En je wilt tenslotte toch iets "high-end"
Of bedoel je met high-end gewoon dat je de nieuwste snufjes wilt, met de mooiste platte TV (wat qua beeld ook nog niet kan tippen aan de gewone beeldbuis) etc?

Wifi lijkt me niet echt een optie voor HD signalen, maar gezien het feit dat het een nieuw appartement is kun je overwegen om UTP kabels in te bouwen.

Wat betreft de digitale TV zit je vooralsnog vast aan aparte decoders.

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

DyStiC

'Atta way, baby!

MediJack schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 15:10:
Misschien handig om je even te verdiepen in de test die de consumentenbond deze week heeft gepubliceerd. Daar wordt beweerd dat digitale TV z'n geld nog niet waard is. En je wilt tenslotte toch iets "high-end"
Tja, maar het wel iets beter dan analoge tv, dus het is in iedergeval het meest "high-end" wat je momenteel kunt krijgen.
Hoe dan ook, zometeen met HDTV zul je ook een digitale decoder moeten hebben, maar die gebruikt dezelfde kabels/aansluitingen als de huidige digitale decoders.

• richard_1st
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-02 11:39
MediJack schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 15:10:
Of bedoel je met high-end gewoon dat je de nieuwste snufjes wilt, met de mooiste platte TV (wat qua beeld ook nog niet kan tippen aan de gewone beeldbuis) etc?

Wifi lijkt me niet echt een optie voor HD signalen, maar gezien het feit dat het een nieuw appartement is kun je overwegen om UTP kabels in te bouwen.

Wat betreft de digitale TV zit je vooralsnog vast aan aparte decoders.
Ik blijf erbij dat je de consumentenbond niet al teveel moet vertrouwen. die worden gesponserd tot en met!!!
als een organisatie met z'n tests niet betrouwbaar is, dan is het de consumentenbond wel, dus let daar niet teveel (tenzij je het zelf graag wil)

• ppleeuw
als ik nu dus een pakket neem en een decoder erbij, zou ik over een tijdje weer een nieuwe moeten kopen ivm HD dat er dan pas is? Dan is misschien de beste optie om gewoon normale tv even te nemen totdat iemand een HD decoder aanbied? En zou ik dan het UTP aanleggen terwijl er al kabel ligt, wat ook een digitaal signaal kan zenden bij bijv. casema (of kan dat nooit HD aan?)

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

DyStiC

'Atta way, baby!

ppleeuw schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 16:27:
als ik nu dus een pakket neem en een decoder erbij, zou ik over een tijdje weer een nieuwe moeten kopen ivm HD dat er dan pas is? Dan is misschien de beste optie om gewoon normale tv even te nemen totdat iemand een HD decoder aanbied? En zou ik dan het UTP aanleggen terwijl er al kabel ligt, wat ook een digitaal signaal kan zenden bij bijv. casema (of kan dat nooit HD aan?)
Er is al een HDTV-decoder, zie hier, kost alleen 299 euro :/ Casema gaat heel binnenkort ook al HDTV uitzenden via de kabel, maar dat is volgens mij nog zeer beperkt, alleen WK en Discovery, NGC. Wat er in de toekomst nog gaat komen weet ik niet. Maar de nederlandse zenders zie ik nog zeker niet op korte termijn in HD verschijnen.
Pagina: 1