Ik heb problemen met mijn bovenstaande videokaart (die ik als demomodel heb gekocht), ik heb 'm daarom RMA gestuurd met de volgende gegevens:
Probleem:
Af en toe is, na opstarten of opnieuw opstarten, is het beeld gevuld met strepen. Meestal is het de tweede keer opstarten goed, maar soms moet ik de computer 2 maal opstarten. Het originele scherm is dan nauwelijks te zien. Dit gebeurt zowel met fastwrites ingeschakeld als uitgeschakeld.
Ook blijft de koeler af en toe stilstaan. Beide situaties doen zich helaas heel onregelmatig voor.
(Er is een screenshot van de strepen bijgevoegd)
hardware:
Moederbord MSI KT4V, processor AMD Athlon 3000+
Aopen H600B kast, NEC 4550 brander.
software
Windows XP Pro, Hyperion Pro VIA driver, Originele asus drivers,inclusief enhanced (1.21, 1.33 en smartdoctor (verschillende versies).
Nu krijg ik het volgende mailtje terug:
Geachte heer/mevrouw,
Wij hebben uw product getest en geen defecten gevonden.
Heeft u de extra voedingskabel aangesloten op de video kaart?
Misschien dat daardoor de videokaart te warm wordt en strepen gaat geven.
Het product ligt klaar om afgehaald te worden. Als dit verstuur moet worden komen hier Euro 8.95 bij.
Hopend u voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
.....
Afd. Distributie
Salland Automatisering
Omdat het een demomodel is had ik geen manual, ik heb deze gedownload bij Asus (wat een crime btw). Hierin staat niet of de molex aangesloten moet worden. Volgens de review http://www.theregister.co...3/asus_radeon_9800xt_tvd/ is de molex required.
Ik heb 'm dus wel aangesloten. Volgens het mailtje moet dat dus niet.
Dat lijkt mij een beetje vreemd, daarom mijn vraag:
Wat gebeurt er met de prestaties van de 9800xt als je de molex niet aansluit? Ik heb gelezen dat bij Nvidia de prestaties zowat gehalveerd worden, is dat ook het geval bij ATI?
Probleem:
Af en toe is, na opstarten of opnieuw opstarten, is het beeld gevuld met strepen. Meestal is het de tweede keer opstarten goed, maar soms moet ik de computer 2 maal opstarten. Het originele scherm is dan nauwelijks te zien. Dit gebeurt zowel met fastwrites ingeschakeld als uitgeschakeld.
Ook blijft de koeler af en toe stilstaan. Beide situaties doen zich helaas heel onregelmatig voor.
(Er is een screenshot van de strepen bijgevoegd)
hardware:
Moederbord MSI KT4V, processor AMD Athlon 3000+
Aopen H600B kast, NEC 4550 brander.
software
Windows XP Pro, Hyperion Pro VIA driver, Originele asus drivers,inclusief enhanced (1.21, 1.33 en smartdoctor (verschillende versies).
Nu krijg ik het volgende mailtje terug:
Geachte heer/mevrouw,
Wij hebben uw product getest en geen defecten gevonden.
Heeft u de extra voedingskabel aangesloten op de video kaart?
Misschien dat daardoor de videokaart te warm wordt en strepen gaat geven.
Het product ligt klaar om afgehaald te worden. Als dit verstuur moet worden komen hier Euro 8.95 bij.
Hopend u voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
.....
Afd. Distributie
Salland Automatisering
Omdat het een demomodel is had ik geen manual, ik heb deze gedownload bij Asus (wat een crime btw). Hierin staat niet of de molex aangesloten moet worden. Volgens de review http://www.theregister.co...3/asus_radeon_9800xt_tvd/ is de molex required.
Ik heb 'm dus wel aangesloten. Volgens het mailtje moet dat dus niet.
Dat lijkt mij een beetje vreemd, daarom mijn vraag:
Wat gebeurt er met de prestaties van de 9800xt als je de molex niet aansluit? Ik heb gelezen dat bij Nvidia de prestaties zowat gehalveerd worden, is dat ook het geval bij ATI?
Ik ben niet nieuwsgierig; ik ben alleen maar benieuwd.