Scootmobiel enige snelheid toevoegen

Pagina: 1
Acties:
  • 4.448 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129033

Topicstarter
Hallow mensen,

ik heb sinds een tijdje een scootmobiel. De Booster Trophy 5. Puik ding, zit goed *wat erg handig is in verband met me rug* alleen moet ik er, als ik ergens heen wil, minstens 8 km mee rijden. Opzicht is tijd aan mijn zijde, alleen snelheid overduidelijk niet. bij 15 km/h schiet het namelijk niet echt op ofzo.

Weet iemand hier hoe ik mijn scootmmobiel naar een wat hogere snelheid kan tweaken oid?

Bvd. Daffie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Dir roept om een voltmod of ietsdergelijks :P
of misschien sterkere elektromotor erin?
Gaan werken met versnellingen/cvt?
Ventilator erop?

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:13
Anoniem: 129033 schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 20:57:
Hallow mensen,

ik heb sinds een tijdje een scootmobiel. De Booster Trophy 5. Puik ding, zit goed *wat erg handig is in verband met me rug* alleen moet ik er, als ik ergens heen wil, minstens 8 km mee rijden. Opzicht is tijd aan mijn zijde, alleen snelheid overduidelijk niet. bij 15 km/h schiet het namelijk niet echt op ofzo.

Weet iemand hier hoe ik mijn scootmmobiel naar een wat hogere snelheid kan tweaken oid?

Bvd. Daffie
Ik denk dat als je er groterer accus in doet (denk aan vrachtwagen accu's) dat hij dan al wat sneller gaat. (als je ze in serie zet zodat je > 24v ipv 12v)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

ThinkPadd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 21:07:
[...]

Ik denk dat als je er groterer accus in doet (denk aan vrachtwagen accu's) dat hij dan al wat sneller gaat. (als je ze in serie zet zodat je > 24v ipv 12v)
Met "grotere" accu's houdt ie het alleen langer vol. Voor zover ik weet werken de meeste scootmobielen al op 24v, als je de motoren op een hoger voltage laat draaien heb je kans dat ze beschadigd raken. En niet alleen de motoren, dacht je dat de eventuele andere electronica in die dingen een hoger voltage leuk vindt? ;)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De voltage is beetje risky aangezien anders de spoelen gaan oververhitten (denk ik). En extra batterijen is ook vrij overmoedig omdat er al 2 opzitten en die zijn al lood en lood zwaar. *ook niet verwonderlijk bij een batterij natuurlijk :Y)

Maar de overbrenging is dmv een ketting van een klein tandwiel *motor* naar groot tandwiel *as*. Zou de motor het aankunnen als ik een groter tandwiel op de motor zet?

Ik vraag me af of er ook mensen zijn die het daadwerkelijk hebben gedaan, het 'overclocken' van hun scootie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:15
ThinkPadd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 21:07:
[...]
Jij denkt dat mss, ik weet dat als je de spanning op die motor verdubbelt, hij dat niet zal overleven (even een leuk klank/licht/rook/stank effect, maar dan is het gedaan). Gezien de prijs van zo'n scooter wil je die niet kapot helpen (want TS geraakt niet ver zonder zijn scooter vrees ik).

Je kan er met veel prutsen wel wat meer uithalen, maar dan gaat je batterijduur enorm snel achteruit, en loop je echt wel het risico em op te blazen. Ik zou het niet wagen om aan zoiets te prutsen.

Mss eens zoeken of er iets benzine/diesel aangedreven bestaat, dat wel voor jou geschikt is. Misschien zo'n auto zonder rijbewijs, dan kan je aan 60km/u rondscheuren :) En met wat aanpassen kan je scootmobiel er wel in, je moet maar eens wat zoeken, misschien is het een oplossing.

Je kan wel proberen om die overbrenging aan te passen, maar dan kan je bergop in de problemen geraken, en je houd best in de gaten of de motor niet te warm wordt (maar het lijkt me dat ie er niet kapot van kan gaan (zolang je van de elektrische aansturing blijft), als je te ver gaat dan geraakt hij gewoon niet vooruit vanuit stilstand).

[ Voor 17% gewijzigd door naftebakje op 02-05-2006 21:19 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik werkte jaren geleden op een manege voor gehandycapten, kerel daar had een wat ouder model scootmobiel. Had er een 70cc brommerblok op gebouwd (jaja, flink gemod) en haalde me destijds op mijn puchje echt snoeihard in.

Ja, die kerel was echt gek :P

(het was dus een jaren 70-85 ergens scootmobiel, veel steviger en meer een stuurmachine dan huidige scootmobiels)

[ Voor 19% gewijzigd door pagani op 02-05-2006 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heette die man toevallig Christoffer Reeves? dan heb ik namelijk zo'n vermoeden hoe ik erbij zit als ik dat ook ga doen :*)

[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 129033 op 03-05-2006 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4V3
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-03-2021
Toevallig heb ik nog eens bij een bijbaantje scootmobielen verkocht en ook eens een gesprek gehad met de chinees die ze maakte (eigenaar fabriek), hij had er zelf 1 om mee door zijn huis te karren en die had hij opgevoerd met andere tandwielen, ideetje?

op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

De belangrijkste vraag: is het een mobiel van je eigen, of van de gehandicaptenzorg of gemeente?

Als hij niet van jezelf is: afblijven! Je krijgt dan wel niet met mij te maken, maar ik neem aan dat ze allemaal even streng zijn.

Het opvoeren van die dingen is lastig, je moet weten hoe de aansturing is. Ik weet niet precies hoe de aansturing van de electrisch verrijdbare tilliften is (de Joyrunner), maar wij hebben verschillende uitvoeringen van de afstandsbedieningen, bij een andere bediening kan hij opeens stukken harder, waarschijnlijk waarschijnlijk is er ergens in dat systeem wel iets aan te passen.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83328

Grotere wielen monteren :P
't zal niet veel schelen, maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-05 08:27
Neem een golfkarretje, regel de verlichting en dergelijke, laat 'm keuren als brommer, en voer dat ding op :D Prachtig toch?

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoZe
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:52
Wat die tandwielen betreft zal het ongetwijfeld net zo zijn als bij mijn Puchje vroeger: Als je snelheid wint, verlies je acceleratie. Het is maar net wat je belangrijker vindt.

En wat Resistor al zegt: Als je hem in bruikleen hebt, moet je er helemaal niets aan doen, je loopt het risico dat je iets sloopt dat niet van jezelf is.

VAO: K'nex Big Ball Factory 63045

Pagina: 1