Videokaart koeling i.c.m. Antec cyclone blower

Pagina: 1
Acties:

• ChangeLife4Ever
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:34

ChangeLife4Ever

owned by above

Topicstarter
Het Probleem:

Mijn computer wordt te warm (CPU dik over de 60 graden, mobo naar de 50). Dit is gemeten met Asus probe, maar ook met de hand is de "hitte" te voelen. Wanneer ik de kast open houdt, dan is het de hitte minder (logisch, maar goed :+)

Mijn oplossing

Ik heb de standaard koeler in de voeding vervangen door een betere.
Ik ga de Radeon vervangen door een 1 Slot grote 6600GT
Er komt een 2 Slot grote cyclone blower bij, zodat er meer koude lucht kan worden aangezogen.

Mogelijk nieuw probleem
De Antec cyclone blower zal direct tegen de koeler van de 6600GT aan komen te zitten en zodoende zullen ze elkaar tegenwerken

De vraag
Kan het kwaad om de Videokaart én de Cyclone blower tegen elkaar aan te zetten. er is géén andere optie, door de grote van de case en de indeling van het moederbord...

Systeem:

Athlon64 3200+ S754
2* 256MB Kingson value ram
Maxtor DiamondMax 9 120GB 8MB Cache
DVD-Rom
Antec Aria: http://www.antec.com/us/productDetails.php?ProdID=15130
Zalman CPU koeler
HIS RADEON ICE
Antec Smartcool 120mm
standaard Antec cyclone blower 1 SLOT
Antec cyclone blower 2 SLOT: http://www.antec.com/us/productDetails.php?ProdID=77194#
Asus K8S-MX: http://www.asus.com/produ...149&model=377&modelmenu=1

remember your end, someone owns us

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-01 23:13
ChangeLife4Ever schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 20:21:
De vraag
Kan het kwaad om de Videokaart én de Cyclone blower tegen elkaar aan te zetten. er is géén andere optie, door de grote van de case en de indeling van het moederbord...
Het kan geen kwaad, alleen de geluidproductie zal sterk toenemen doordat biede fans elkaar tegenwerken.

(ik vind dat antec ding persoonlijk rotzooi, ipv. dat dat ding nou naar binnen blaast :X

• ChangeLife4Ever

ChangeLife4Ever

owned by above

Topicstarter
EyeWitness schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 20:48:
[...]

Het kan geen kwaad, alleen de geluidproductie zal sterk toenemen doordat biede fans elkaar tegenwerken.

(ik vind dat antec ding persoonlijk rotzooi, ipv. dat dat ding nou naar binnen blaast :X
Inmiddels heb ik de nieuwe videokaart en idd werken ze elkaar fors tegen. 't Moederbord wordt bij belasting over de 50graden, wanneer ik de CPU op maximaal 2000MHZ laat lopen wordt ie rond de 55graden, wanneer ik hem op 2200 laat lopen +/- 63 :s

Nu maar eens proberen met een VCOOL, wat een intake versie is van de Cyclone Blower, maar helaas niet zoveel lucht kan verplaatsen per min...

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-01 13:32
ik zou gaan casemodden en gewoon een ander koelblok op je 6600GT monteren.

hier wat inspiratie : link naar foto

daaronder zit deze : radiaalblower naar buiten

dan heb je geen problemen met fans die elkaar tegenwerken.

ik voel mij ook verplicht om te vragen of je echt niks aan de airflow van de kast kan doen. Gaten bijmaken en fans er voor ?

Al denk ik dat dat met dat kastje niet evident zal zijn ....

[ Voor 7% gewijzigd door successor op 08-05-2006 13:19 ]

Out of the box? What box? There is no box.

• ChangeLife4Ever

ChangeLife4Ever

owned by above

Topicstarter
successor schreef op maandag 08 mei 2006 @ 13:17:
ik zou gaan casemodden en gewoon een ander koelblok op je 6600GT monteren.

hier wat inspiratie : link naar foto

daaronder zit deze : radiaalblower naar buiten

dan heb je geen problemen met fans die elkaar tegenwerken.

ik voel mij ook verplicht om te vragen of je echt niks aan de airflow van de kast kan doen. Gaten bijmaken en fans er voor ?

Al denk ik dat dat met dat kastje niet evident zal zijn ....
Ik heb nu de Antec VCOOL, wat een intake variant is. Die 6600GT hoef ik dus niet meer te modden. Wel zit ik er over na te denken om aan de rechter zij kant een extra fan te plaatsen, maar m'n vriendin ziet het niet zo zitten en aangezien die computer van haar is ;)... Als ik goeie inspiratie heb gaat de zaag er tóch in.

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-01 13:32
Ik heb nu de Antec VCOOL, wat een intake variant is. Die 6600GT hoef ik dus niet meer te modden. Wel zit ik er over na te denken om aan de rechter zij kant een extra fan te plaatsen, maar m'n vriendin ziet het niet zo zitten en aangezien die computer van haar is ;)... Als ik goeie inspiratie heb gaat de zaag er tóch in.
ik zou het niet doen met een zaag ,tenzij het een figuurzaagje is , een klein sneldraaiend slijpchijfje lijkt me slimmer (dremel anyone? )

Out of the box? What box? There is no box.

Pagina: 1