Toon posts:

[WRT55AG] Poorten gaan niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,
ik heb hier een Linksys WRT55AG router staan. Bedraad, maar ook met de mogelijkheid draadloos te internetten. Het werkt allemaal goed maar nou heb ik een server geplaatst en die wil ik graag ook van buitenaf kunnen bereiken..... en daarvoor moeten er poorten geopend worden. Ik open gewoon netjes zoals in de handleiding staat port 80, wijs hem het goede interne IP adres, TCP en UDP, enable, save. Na een reboot van de router werkt het niet.. Hij slaat de gegevens wel op maar al probeer ik van buitenaf mijn server te testen krijg ik een login scherm van mijn router. Ik had vroeger een oude router van Linksys zonder wireless en die werkte gewoon goed. Wat moet ik nu doen? Het ziet er nu als volgt uit thuis:

Glasvezel > WRT55AG
PC 1 | PC 2 | SERVER | XBOX

WIRELESS
LAPTOP

Is het misschien mogelijk om mijn oude router ertussen te planten, zodat ik wel mijn poorten open kan gooien maar nog wel kan blijven internetten met mijn laptop? Of kan ik misschien mijn server als router gaan gebruiken; daar heb ik wel eens over gelezen.. Is dat slim/handig? Wat raden jullie me aan?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kan op zich wel. Dan moet je die linksys gewoon even instellen als AP ipv router. Dan gaat het prima.