Notebook (vaio) kapot in Afrika

Pagina: 1
Acties:

• dvr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-11-2025
De Sony Vaio PCG-F707 notebook van mijn neef heeft het begeven. Op zich geen ramp, ware het niet dat hij als arts-in-training en onderzoeker in de binnenlanden van Afrika zit, waar de reparateurs erg dun gezaaid zijn. Ik heb niet zo veel informatie over de storing, en het is niet erg specifiek, maar de communicatie loopt nou eenmaal erg moeizaam. Hopelijk is er toch een tweaker die nog suggesties kan bedenken om het ding weer aan de praat te krijgen.

De symptomen:

- Hij boot niet
- Geen geluid
- Reset werkt niet
- Uitschakelen kan alleen met reset en batterij uitnemen
- Het groene ledje brandt wel (continu)
- Ledjes van batterij branden na resetten bij het indrukken van de aan/uit knop
- Voedingskastje lijkt het nog te doen
- Ledjes van batterij

Er is geen oorzaak bekend (harde stoot, condens e.d.) maar de spanning op het electriciteitsnet aldaar varieert erg, dat zou er misschien mee te maken kunnen hebben. Een paar tips van de Sony site zijn al tevergeefs geprobeerd: Powerknop 4 sec. indrukken, voedingskabel aandrukken.

Alvast bedankt voor alle mogelijke suggesties!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:09

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Het lijkt wel alsof er kortsluiting is ontstaan door dat wisselvallig electriciteitsnet. Werkt die neef van jou alleen via het electriciteitsnetwerk of ook los?
* Outerspace denkt dat dit eigenlijk een verloren zaak is, maar zal het blijven volgen om te zien wat iemand anders te zeggen heeft :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Mijn Vaio vertoonde dezelfde symptomen nadat er een glas water over het toetsenbord was gevallen... Het klinkt mij als een defect moederbord.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• dvr
Dank voor jullie reacties! :) al geven ze weinig hoop ;(
Outerspace schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 02:12:
Werkt die neef van jou alleen via het electriciteitsnetwerk of ook los?
Ik denk dat hij beide gedaan heeft, op veel plekken is geen stroomvoorziening dus moet hij het met de accu doen.

Maar ja.. jullie zijn dus ook niet bekend met een of andere truc die nog zou kunnen helpen? Een toetscombinatie die een diagnose start ofzo, of een zekeringetje dat ergens vervangen kan worden (ik bedenk maar wat) ?

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-10-2025

Swaptor

Java Apprentice

Wat BillSpaarbank zegt, recentelijk is er in de winkel waar ik werk ook een Vaio met dezelfde symptomen binnengekomen die na wat grondig inspectiewerk van Sony aan een nieuw mobo is geholpen.
Schijf spinde wel op, lampjes gingen aan, geen sjoege.
Na een nieuw mobo liep het weer als een trein. Gelukkig voor die klant viel alles nog binnen de fabrieksgarantie, kosten zijn anders niet mals...

Om te reageren op de TS: voor zover ik weet is er geen quick-fix.

[ Voor 9% gewijzigd door Swaptor op 03-05-2006 15:45 ]

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

• dvr
Jongens, veel dank allemaal. Ik kreeg net een SMSje uit de rimboe en het apparaat is spontaan weer gaan werken! Misschien dat een piekstroom ergens teveel spanning had achtergelaten, ofzo, en dat die weer weggevloeid is. Afijn, voorlopig doet 'ie het weer even.
Pagina: 1