.vob to .rm

Pagina: 1
Acties:
  • 271 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Symphony-X
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 12:19
Ik heb een aantal officiële DVD's van South Park. Nu wil ik graag 1 DVD maken met een hele hoop episodes; zodat ik dus niet steeds DVD's hoef te switchen. Ik heb een aantal South Park episodes gezien die zijn gecodeerd als .rm & die zien er okay uit; en -belangrijker nog- ze klinken prima. Per episode ben je dan slechts rond de 35mb kwijt!

Is er een programma waarbij ik de episodes die op mijn DVD's staan kan encoden als .rm? Ik heb de losse .vob files al van de DVD geripped; maar dat is 1gig per episode.

Ik heb al flink wat research gedaan, maar programma's als FlashkMPEG, DVDshrink, CloneDVD enz kunnen niet wat ik wil.

Alvast bedankt!

" Play the violent strings of my symphony "

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

Zet de vobs om naar MPEG of AVI en zet dat om naar RM? :)

Signature

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:14
vob is al mpeg, dus dat is dan het makkelijkst...

• Symphony-X
okee dan :) welk programma adviseren jullie daarvoor te gebruiken?

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Google is your friend :)

• Symphony-X
tsja das altijd een prettige reply. Ik vraag naar jullie advies wat betreft de software, die vind ik niet via google he (8>

• fong06
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-07 18:05
winavi =D
best wel handy proggramma
mpg naar rm kan met dit programma en omgekeerd ook
www.winavi.com
veel succes!

• OmniNaut
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
je kan deze ook proberen:
http://www.softwaredepo.com/video_converter.html de eerste screenshot geeft iig aan dat het mogelijk is. Oja en hij is gratiz Nog eens ff goed gekeken het is adware

[ Voor 21% gewijzigd door OmniNaut op 02-05-2006 20:43 ]

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Symphony-X schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 17:50:
[...]

tsja das altijd een prettige reply. Ik vraag naar jullie advies wat betreft de software, die vind ik niet via google he (8>
Nee, google kan alles vinden, op dat na..

Als je nu even zoekt, vind je altijd wel wat de software kan, ik denk dat je het zo het beste zelf kunt bepalen...

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-07 17:51

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

VitualDubMod kan prima VOB files omzetten naar avi en bijvoorbeeld XviD/DivX. Is dat trouwens geen alternatief voor .rm?

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Met Winavi kun je inderdaad naar realmedia omzetten. Je moet dan wel even RMdll.rar van www.winavi.com downloaden en de inhoud extracten naar je winavi folder.

Verwijderd

antonboonstra schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 18:06:
VitualDubMod kan prima VOB files omzetten naar avi en bijvoorbeeld XviD/DivX. Is dat trouwens geen alternatief voor .rm?
RM schijnt (veel) minder ruimte in te nemen.
Ik heb ook hier episodes liggen in RM formaat, zien er goed uit en zijn heel klein. Als ik deze in xvid zou willen, zouden ze zeker veel groter zijn :)

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Ik zou gaan naar http://www.videohelp.com - Als je het daar niet kan vinden dan kan het (nog) niet... ;)

Deze site staat vol met utilities, programma's, tips, truuks, en complete handleidingen over wat te doen met een stukje video materiaal.

Ik denk dat je met een DVD authoring programma aan de slag moet.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Symphony-X
fong06 schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 17:57:
winavi =D
best wel handy proggramma
mpg naar rm kan met dit programma en omgekeerd ook
www.winavi.com
veel succes!
Geweldige tip; dank je wel!
Ik heb nu een file compressed van 1gig tot ongeveer 150mb; een .rm file dus. Geeft een .rm file betere kwaliteit rond de 150mb dan een divx van ca. 150 mb?

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-07 20:06
DivX geeft volgens mij betere kwaliteit.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Verwijderd

Xvid is beter.
Maar RM is veel kleiner. Ik heb bijv. hier episodes liggen: een xvid van 100 MB en een RM van 30. Kwaliteitsverschil is nauwelijks te zien :)

• Symphony-X
Hm.. tis toch nog moeilijker om een episode te converten dan ik aanvankelijk dacht.. Een .vob file is namelijk niet exact 1 episode; ergens halverwege de file begint de volgende episode, en de 2e .vob file begint dus midden in 2e episode. Iemand hier een goede tip zodat ik niet alles handmatig moet knippen/plakken? Want zo wordt het langzamerhand wel een hele opgave :(

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

oh jij dacht gewoon heel simpel 1 op 1 te kunnen converteren? Dat kan je wel vergeten denk ik :P
Er gaat wel tijd in zitten.
Misschien zijn er pakketjes die het knippen voor je maar ik zou er niet op rekenen eigenlijk.
Handmatig knippen is denk ik makkelijker. DVD2AVI om je dvd naar avi om te zetten. Virtualdub om vervolgens de episodes te knippen. en dan de avi's nog eens om zetten naar real-media formaat.
Eng idee trouwens dat er nog steeds mensen real-media gebruiken :r

• P4uluz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-03 08:54
Er zijn ook programma's waarmee je chapters van je DVD kan rippen, dan pakt hij dus automatisch 1 episode.Maar dan nog zit je met meerdere .vob files als een chapter verdeeld is over 2 .vob files. Maar dan hoef je ze in ieder geval alleen nog maar aan elkaar te plakken.
Pagina: 1