Wireless Netwerk kaart installeerd niet onder Windows 2000

Pagina: 1
Acties:

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik heb vandaag twee nieuwe draadloze netwerk kaartjes gekocht. Eentje voor mijn nieuwe server en eentje voor de computer van mijn moeder omdat de dongle kuren begon te vertonen.
Op mijn server heb ik het kaartje geïnstalleerd en dat ging perfect. Beter dan verwacht zelfs want het is een oude pentuim 2 350 Compaq. Het was gewoon een kwestie van kaartje erin cd-tje erin rebooten en klaar.

Bij de computer van mijn moeder is het een ander verhaal. Ik had eerst de dongle gedeïnstalleerd en daarna op dezelfde manier als bij mijn server het kaartje geprobeerd te installeren maar iedere keer dat Windows toestemming vroeg als het geïnstalleerd mocht worden omdat het niet ondertekend was liep de computer daarna vast. En daarna staat het kaartje in apparaatbeheer als niet werkend omdat de drivers niet geïnstalleerd zijn. Als ik nu de drivers ga bijwerken en dan naar de goede drivers verwijs(ra5211.sys) loopt de computer ook vast. Ik heb het ook al geprobeerd in veilige modus en dat lukte wel maar toen bleef hij hangen bij het Windows scherm. Ik heb het zooitje ook al een paar keer helemaal opnieuw geïnstalleerd dus alle software en drivers weggegooid en van voren af aan begonnen maar iedere keer loopt het vast op een van deze punten. Ik heb ook al op het internet gekeken voor updates van de wifi kaartjes maar die heb ik niet kunnen vinden want het is een vrij onbekend merk het enige is een site in half chinees wat ik gevonden heb. Dus op moment heb ik alles voor mijn kunnen gedaan en weet ik niet hoe ik verder moet. Nu nog de specs van de computer en de Windows installatie:

De server is een pII 350 met 256mb geheugen met een unitek b/g wifi kaartje de rest van de technische specs zijn niet echt interessant volgens mij.
Windows XP professional is net vers geïnstalleerd en het enige wat er bij op staat zijn de drivers en het programma van het wifi kaartje.

De computer van mijn moeder heeft een ecs k7vza moederbord met een athlon 1.2 ghz proc, geforce 2, western digital 80 hd, no name 300 watt voeding, 256 mb geheugen en dan het unitek b/g wifi kaartje.
Hier staat Windows 2000 op met het hele office pakket en voor de rest niks speciaals.

Beide computers hebben alle nieuwste updates van Windows die er zijn.

Het enige verschil wat ik zo snel kan bedenken wat iets kan uitmaken is het verschil in Windows versies maar door moeilijkheden met het moederbord kan ik geen Windows XP de computer van mijn moeder zetten.

Nu is mijn vraag als iemand nog suggesties heeft om het wifi kaartje toch geïnstalleerd te krijgen.

Ik wist niet zeker als het hier in netwerken of in windows moest. Maar als ik het verkeerd gekozen heb vertrouw ik op de mods om dat weer recht te zetten :)

[ Voor 4% gewijzigd door Defector op 02-05-2006 16:56 ]

Verwijderd

Zo te zien gebeurt er precies waarvoor Window sje waarschuwt: door het installeren van hobbybob drivers crasht de PC. Die driver is niet ondertekend en ik gok dat ik al weet waarom :)
Je ZOU kunnen proberen of het uitmaakt als je de andere CD gebruikt (je hebt toch twee kaartjes? dus ook twee CDs...) en bidden dat de fout is dat er een krasje op de CD zit die je voor win2k gebruikt hebt. Maar eerlijk gezegd geef ik je goeie kans dat je dit niet aan de gang gaat krijgen met Windows 2000. Als het echt niet werkt zou ik als de wiedeweerga die kaart ruilen voor één die wel werkt met Windows 2000. Neem dan geen hakkietakkie merk maar tenminste iets met bewezen werkzaamheid... scheelt ook weer frustratie.

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik heb idd beide cds gebruikt en met hetzelfde resultaat.
Maar het raare is dat het ik dezelfde melding krijg bij windows xp en daar gaat het wel goed

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-01-2025

Ben1985

Tatatata!

Waarschijnlijk is het zo dat t wel in xp werkt omdat ie ook zn eigen wifi tooltjes heeft. Op de een of andere manier werkt het dan wel. Win2k heeft daarentegen geen wifi tools ingebakken zitten, waardoor het helemaal niet werkt. Kijk anders even op www.driverguide.com of daar misschien drivers te vinden zijn die wel werken. Inloggen kan met user: drivers pass: all

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro