NEC ND-4570: DVD's worden niet gelezen

Pagina: 1
Acties:
  • 252 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jewie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-02 10:59
Hallo,

Sinds enige tijd heb ik mijn CD-R brander uit mijn PC gehaald en vervangen door een DVD-brander, de NEC ND-4570. Het branden van CD-R en het afspelen ervan verloopt zonder problemen (en sneller).

Nu wilde ik vandaag een DVD+RW (van het merk Philips) branden en vervolgens afspelen op mijn PC, bij wijze van test. Wanneer ik echter de zojuist gebrande DVD in mijn NEC-brander stop hoor ik de schijf nauwelijks opspinnen en krijg ik de melding dat er zich een lege CD in mijn recoder bevindt.

Om zaken uit te sluiten heb ik vervolgens de betreffende DVD vervangen door een originele (film)DVD en dit levert geen enkel probleem op. De film wordt keurig opgestart.

Waardoor is het dan mogelijk dat zelfde gemaakte DVD's niet worden afgespeeld? Is dit een bekend probleem?

Alvast bedankt.

Verwijderd

Weet je zeker dat je hem beschreven hebt? Is er niets fout gegaan tijdens het branden? Gooi ´m is een standalone DVD speler... Kijken of ie het daar doet... Zo niet, que pena...

• Jewie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-02 10:59
Ik heb zojuist de 'virtuele' DVD-drive van Deamon Tools verwijderd. Na nogmaals de DVD gebrand te hebben wordt deze na het herplaatsen *wel* gelezen. Ik weet niet zeker of hier de fout in zit en zal het de komende tijd eens uitproberen.

Iemand die misschien hier al reeds ervaring mee heeft?

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:36
Dvd-rw is normaal altijd slechte kwaliteit, maar als dan dvd-rw hebt die misschien slecht/of niet passen bij je brander dan kun je dit probleem hebben.
Misschien indien je een paar keer iets brand dat het beter word.
Nooit iets op rw bewaren indien je het later nog wilt hebben.
Hoe moet je een dvd branden, ga naar www.cdfreaks.com hier staat een beschrijving.

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Is het toevallig een spel..? Kan zijn dat je met een kopiëer beveiliging te maken hebt.

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-02 12:45
Ik had ook een probleem met de 4571, kon de beschreven DVD's niet lezen (ze leken LEEG).
Heb gezocht en wat bleek: als je teveel harde schijven oid op dezelfde stekker-chain hebt aangesloten krijgt je DVD speler te weinig spanning.
Wel raar dat je wel kan schrijven maar dit loste het bij mij in ieder geval op !
Pagina: 1