[AC3] AC3 geluid piept

Pagina: 1
Acties:

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:41
Ik heb wat videobestanden op mijn PC met AC3-geluid. Het probleem is alleen dat tijdens het afspelen van deze bestanden er af en toe een piep te horen is (vaak tussen scenewisselingen in), en het geluid dan ineens heel zacht is. Dit gebeurt met de audiocodec AC3Filter. Gek genoeg gebeurt het bij mijn broer (ook met AC3Filter) niet. Het gebeurt in alle players die ik getest heb (WMP, BSPlayer, Zoomplayer).

Erg irritant is dit. Iemand een idee hoe ik dit moet oplossen?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:15

Outerspace

Admin General Chat
Heb je een nieuwe installatie van de AC3 codec uitgeprobeerd? Vaak lost een herinstall genoeg op, en zoveel veranderd men niets aan de instellingen.

Wauw, een sig!

• MarcoC
Outerspace schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 02:15:
Heb je een nieuwe installatie van de AC3 codec uitgeprobeerd? Vaak lost een herinstall genoeg op, en zoveel veranderd men niets aan de instellingen.
Maakt niks uit...

• Sir Baxx
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:54
Heb je het ook al geprobeerd af te spelen zonder AC3filter, maar dan met bijvoorbeeld ffdshow (speelt bij mijn weten ook ac3 af).

Als dan het probleem niet op treedt, weet je in ieder geval dat het aan AC3filter ligt.

Misschien dat je ook nog de oude versie van AC3filter kunt proberen? (0.7)

• MarcoC
Als ik AC3Filter deïnstalleer heb ik het probleem niet, maar dan klinkt het geluid nogal slecht. Welke codec er dan gebruikt wordt is me een raadsel, als ik bij Gspot op Render druk verschijnt er niks bij de Audio. De nieuwste versie van AC3Filter was toch 0.70b?

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Je hebt al een nieuwere beta versie van AC3filter, 1.xx ofzo. Werkt prima, geen problemen mee.

• MarcoC
Beta lost 't op, bedankt!
Pagina: 1