Toon posts:

Software om bestanden te verplaatsen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een hoop mappen die als volgt zijn ingedeelt:

map1
- hierin zit een map 'downloads' (heet altijd hetzelfde)
- hierin zitten een x aantal .jpg bestanden (varieert)
- en hierin zitten een aantal andere bestanden

map2
- hierin zit een map 'downloads' (heet altijd hetzelfde)
- hierin zitten een x aantal .jpg bestanden (varieert)
- en hierin zitten een aantal andere bestanden

map3
etc.

Nu moet ik in al die submappen 'downloads' de .jpg bestanden één map hoger zetten. (zodat deze dus gelijk in de hoofdmap zitten.

Weet iemand hier een handig programma voor?

• Sicko
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-04 15:51
in de bovenliggende map zoeken naar alle *.jpg bestanden die knippen en plakken in de map waar ze moeten komen te staan?
of .. erm.. staan die jpg's in de map downloads? en moeten die in elke submap uit de downloads gehaald worden en in map1, map2, map3 etc geplaatst worden

[ Voor 40% gewijzigd door Sicko op 02-05-2006 16:12 ]

• prammen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-02-2023

prammen

Mike Judge for president

robocopy op de prompt

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dit is zodanig custom dat niemand daar een programma voor heeft geschreven. Verdiep je eens in batch scripting; dan kun je dit zelf redelijk eenvoudig schrijven. Nog beter een een bash-for-windows vanaf http://unxtools.sf.org/

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
cm_sicko schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 16:11:
in de bovenliggende map zoeken naar alle *.jpg bestanden die knippen en plakken in de map waar ze moeten komen te staan?
of .. erm.. staan die jpg's in de map downloads? en moeten die in elke submap uit de downloads gehaald worden en in map1, map2, map3 etc geplaatst worden
Die jpg bestanden staan idd in de 'submap' genaamd: (altijd hetzelfde!) 'downloads'.
Alle .jpg's selecteren, Ctrl X, mapje omhoog gaan, Ctrl V is inderdaad de oplossing als het één (of een paar) mapje zou zijn.
Maar in mijn geval gaat het regelmatig om bv 200 of 300 mappen.
Om dan steeds in al die mappen die handeling te doen is nogal tijdrovend... en saai... :)
Vandaar mijn zoektocht naar een programmatje die dat automatisch zou kunnen.

Verwijderd

Topicstarter
Spider.007 schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 16:13:
Dit is zodanig custom dat niemand daar een programma voor heeft geschreven. Verdiep je eens in batch scripting; dan kun je dit zelf redelijk eenvoudig schrijven. Nog beter een een bash-for-windows vanaf http://unxtools.sf.org/
Mwoah, is toch niet iets heel specifieks?
Je linkje doet het overigens niet...

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

De correcte link is http://unxutils.sourceforge.net/; daarnaast wil ik je verzoeken de edit-button te gebruiken als je nog iets wilt toevoegen; maar je zelf de laatste poster bent. En ja; dit is echt wel specifiek en er bestaat echt geen bestaande util voor; behalve dan scripttalen :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1