Toon posts:

Na de case komt het moederbord :p

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb geen enkel idee hoeveel geld ik zou moeten uitgeven aan een moederbord.
Vanaf welke prijs kan je zeggen dat je een redelijk goed moederbord hebt. Is dat 50 €?, 100€?, 150€ en hoger kan ik zelf niet gaan.
Groeten,
Thomas V.

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
hoeft niet persee prijs gebonden te zijn.. ligt eraan wat je wilt!

Verwijderd

Topicstarter
nu ja zo goedkoop mogelijk maar vanaf welke prijs begint kwaliteit...
ik wil het toch een paar jaar gaan gebruiken

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:56

SeatRider

Hips don't lie

Weet je nog hoe het afliep met je topic over die case? :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Dit is toch echt afhankelijk van wat je ermee wilt. Je kan wel een moederbord van €150 kopen, maar als je de helft van de mogelijkheden toch niet gaat gebruiken dan kun je net een iets goedkopere kopen die wel voldoet.

Verwijderd

Topicstarter
offtopic: @Seatrider: welke nr. 1 of 2 :p

nu wat heb ik nodig: agp, pci en voor de rest de standaard dingen zeker..?

conclusie van vorig antw: dus 150€ is al duur voor een moederbord?
hoeveel kost het standaard model (laatste vraag)

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2006 16:13 ]

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Heb je al een processor, geheugen en andere onderdelen? Dat is wel handig om te weten. Als je wat meer info geeft kan je beter geholpen worden.

Verwijderd

zorg gewoon dat je een A-merk kiest en geen B-merk?
en goeie garantie, als er iets mis mee gaat, dat je dan zo weer een nieuwe in huis hebt?

Verwijderd

Topicstarter
neen ik heb nog niets :p
alleen

ANTEC PC kast Sonata II 450 W

EN een klein budget...maar het is voor mij een project op lange termijn dus tijd genoeg om te sparen :)

edit: betekent lan, dat ik geen wireless card meer nodig hebt?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2006 16:16 ]

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Even een paar dingen die je eerst moet uitzoeken.

Wil je een Pentium of een AMD.
Keuze gemaakt?

Wat voor Intel/AMD wil je?
Keuze gemaakt?

Wat voor videokaart wil je kunnen gebruiken, PCI-e of AGP?
Keuze gemaakt?

Past het allemaal wel in de behuizing die je wil hebben/hebt?

Waar ga je het kopen? Winkel of online shop? Hoe zit het met garantie?
Etc. etc. etc.

Zoek eerst uit wat je precies wilt hebben, ga dan nadenken welk moederbord je wilt hebben.
Op deze manier wordt je topic dus snel dichtgegooid.

[ Voor 9% gewijzigd door endless op 02-05-2006 16:15 ]

Verwijderd

Zou je niet beter Dell kunnen bellen ?

Volgens mij voorkom je dan een hoop problemen en heb je ook een goed systeem.

Voor de rest ben ik het met mijn bovenbuurman eens.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2006 16:16 ]

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:29
Verwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 16:14:
neen ik heb nog niets :p
alleen

EN een klein budget...maar het is voor mij een project op lange termijn dus tijd genoeg om te sparen :)
waar wil je dan heen met dit topic :? Als je in complete systemen kijkt, kan je makkelijk zien welke moederborden populair zijn en door middel van specificatie pagina's en reviews een keuze maken.

Verwijderd

Topicstarter
oke even ter info voor de topic dichtgaat:

ik wil graag eens mijn eigen pc bouwen
de case is al gekozen. Ik ga waarschijnelijk voor een Pentium en mijn grafische kaart is een agp 6600gt. Voor de rest neem ik waarschijnelijk een ATA 60 GB en dan de usb, lan, dvd-rom, scherm (:))

edit; @cardinal: ga ik direct eff uitzoeken, ik was alleen bang dat de complete systemen meestal goedkope, slechte moederborden nemen omdat de koper daar toch niet naar kijkt (meeste kopers)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2006 16:19 ]

• Abomination
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-02 17:10

Abomination

Wait for it . . . Wait for it

Als het een project op lange termijn is, dan kan je beter onderdelen bij mekaar zoeken op het moment dat je daadwerkelijk overgaat tot de aanschaf. Immers de onderdelen zijn niet oneindig leverbaar, en zijn de technieken en voor de mogelijke aankoop kandidaten tegen die tijd ("lange termijn") betere/goedkopere/nieuwere alternatieven beschikbaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Abomination op 02-05-2006 16:20 ]

Panasonic 9J Mono; Vaillant aroSTOR VWL BM 270; IthoDaalderop CVE-S SP; Showersave QB1-21; Aqmos CM-32

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 16:18:
oke even ter info voor de topic dichtgaat:

ik wil graag eens mijn eigen pc bouwen
de case is al gekozen. Ik ga waarschijnelijk voor een Pentium en mijn grafische kaart is een agp 6600gt. Voor de rest neem ik waarschijnelijk een ATA 60 GB en dan de usb, lan, dvd-rom, scherm (:))
Je vergeet geheugen ;) maar spaar nu eerst een compleet bedrag en dan stap dan gewoon naar een pc-winkel want dit schiet niet op, direct is je moederbord al verouderd als je geld hebt voor je processor....

spuit 11 :D

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Verwijderd

Topicstarter
met lange termijn bedoel ik dat ik bijvoorbeeld elke maand een onderdeel koop en dan monteer, ik heb het niet over jaren of zo

edit: verouderen die moederborden zo snel? ik ga wel een pc bouwen die ik 5 jaar hou of zo.
de ATA en DDR heb ik al. Enige wat ik nog moet kopen is dus het moederbord en chipset..

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2006 16:22 ]

Verwijderd

Waarom zet je dat niet in de TS ? dat je een AGP moederbord moet hebben is nogal belangrijke informatie. Voor de rest toon je zelf niet echt veel inzet. Wat voor borden heb je zelf al gevonden ?

Een bordtje van 50 euro kan prima zijn voor office maar niet goed genoeg voor videoberwerking en games.

Dus meer info...

Verwijderd

Tja,
Je wilt graag een eigen pc bouwen.

Zoek op marktplaats een 2e hands pc op en laat hem door iemand uit elkaar schroeven en ga hem dan inelkaar zetten!

Verwijderd

Topicstarter
heb ik al:

ATA 60 GB HARD DISK
1 GB RAM (2keer 512DDR)
DVD-RW
Geforce gt 6600 AGP

moet ik nog:
moederbord, chipset, geluidskaart

ik ben nog vollop aan het kijken naar de pricewatch maar zonder ervaring is dat moeilijk en daarom ...
het is heel moeilijk om een moederbord te kiezen als je niet weet wat termen zoals Sata-raid betekenen

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2006 16:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
kan iemand me volgende termen uitleggen:

SATA II, RAID, 1394, VGA, NFORCE

bedankt!

Verwijderd

SATA II = Serial ATA 2 (opvolger van jouw harddisk, klein dun kabeltje ipv 40/80p flatcable)
RAID = HDs combineren (mirror, span, etc zie faq)
1394 = firewire (sony cams etc)
VGA = Videokaart onboard
NFORCE = type chipset (www.nvidia.com)

Misschien een leuk idee om een keer een begrippenlijst/faq te maken... alleen jammer dat niemand die leest :(

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2006 16:33 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 16:28:

bedankt!
http://nl.wikipedia.org/wiki/RAID
http://en.wikipedia.org/wiki/SATA

Kortom, als je google gebruikt en zoekt op de begrippen kom je erg ver. Mocht je toch besluiten om je pc helemaal zelf in elkaar te gaan zetten, raad ik je aan om voldoende informatie op GoT en google te zoeken. De kans is groot als je met onvoldoende kennis aan zo'n project gaat beginnen, je alles in de soep helpt.

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2006 16:35 ]

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 16:28:

bedankt!
GoT is geen helpdesk waar je maar je vragen neer kunt plempen. De dingen die je hier vraagt zijn wel erg basic en zeer snel met Google te vinden.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
bedankt!
ik had geen tijd, en daarom vroeg ik het hier. Srry

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:44
Verwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 16:24:

moet ik nog:
moederbord, chipset, geluidskaart
Moederbordje, klaar!

Roomba E5 te koop

• praseodymium
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-02 22:55
Verwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 16:24:
heb ik al: 1 GB RAM (2keer 512DDR)
en welk type geheugen is dat? als je dat namelijk in je mobo wilt stoppen maakt het echt heel veel uit voor je keuze.

Verwijderd

haha elke maand een onderdeel kopen en monteren 8)7

Vraag1: Wat wil je allemaal met de pc gaan doen?
Vraag2: Wat is je budget?

Ik zou toch echt gewoon sparen en alles in een keer kopen, in een half uurtje heb je het spul inelkaar namelijk, daar heb je echt geen maanden voor nodig :P

Verwijderd

praseodymium schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 16:35:
[...]
en welk type geheugen is dat? als je dat namelijk in je mobo wilt stoppen maakt het echt heel veel uit voor je keuze.
Of in beginners taal: Hoeveel inkepingen heeft het (1 of 2 ?) en wat staat er op de stickers (PC133, PC2700, PC3200, etc etc etc)

Verwijderd

Topicstarter
Kortom, als je google gebruikt en zoekt op de begrippen kom je erg ver. Mocht je toch besluiten om je pc helemaal zelf in elkaar te gaan zetten, raad ik je aan om voldoende informatie op GoT en google te zoeken. De kans is groot als je met onvoldoende kennis aan zo'n project gaat beginnen, je alles in de soep helpt.
maakt u zich maar geen zorgen, met een handleiding erbij kan niets mislukken...

@rest: is al in orde hoef geen hulp meer. lees nog even mijn beginvraag; die is beantwoord :)
al de rest heb ik niet gevraagd en ben ik dus ook niet voor verantwoordelijk.
Ik wou gewoon weten rond welke prijs ik moest gaan voor een kwalitatief goede kaart.

Je moet mij dus niet van luiheid beschuldigen :p

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2006 16:43 ]

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 16:37:
haha elke maand een onderdeel kopen en monteren 8)7

Vraag1: Wat wil je allemaal met de pc gaan doen?
Vraag2: Wat is je budget?

Ik zou toch echt gewoon sparen en alles in een keer kopen, in een half uurtje heb je het spul inelkaar namelijk, daar heb je echt geen maanden voor nodig :P
Inderdaad, en als je nu het eerste onderdeel koopt en over een jaar eindelijk een compleet werkende PC hebt had je voor het geld van het eerste onderdeel tegen die tijd een betere kunnen kopen.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:52
Tommy, als je nou eerst eens even de FAQ leest, daarna zelf gaat bepalen wat je zoekt, wat je wil, wat je mooi vind en wat dingen bij elkaar zoekt willen wij je daar best bij helpen. Zoals al aangegeven zijn er talloze reviews en tests die je met google kan vinden. Ook kan je de search van GOT gebruiken om verwante topics te vinden.

Open DAARNA maar eens een keer een topic waarin je duidelijk uitlegt waarom je voor bepaalde dingen gekozen hebt en vraag dan maar om advies. Niemand kan wat met de topics die je tot nu toe gemaakt hebt al tot nu toe wijzen al je reacties en posts erop dat je zelf niet echt veel moeite gedaan hebt.

Deze kan dus op slot.

En lees die FAQ nou es!! Dat is al 10 keer tegen je gezegd.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Verwijderd

Wat komt er na het moederbord?

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Luuk1983 schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 16:44:
Tommy, als je nou eerst eens even de FAQ leest, daarna zelf gaat bepalen wat je zoekt, wat je wil, wat je mooi vind en wat dingen bij elkaar zoekt willen wij je daar best bij helpen. Zoals al aangegeven zijn er talloze reviews en tests die je met google kan vinden. Ook kan je de search van GOT gebruiken om verwante topics te vinden.

Open DAARNA maar eens een keer een topic waarin je duidelijk uitlegt waarom je voor bepaalde dingen gekozen hebt en vraag dan maar om advies. Niemand kan wat met de topics die je tot nu toe gemaakt hebt al tot nu toe wijzen al je reacties en posts erop dat je zelf niet echt veel moeite gedaan hebt.

Deze kan dus op slot.

En lees die FAQ nou es!! Dat is al 10 keer tegen je gezegd.
word!

Verwijderd

Je hebt al een agp-videokaart.
Je moet dus een moederbord hebben met een agp-slot.

Bijv. Asus P5P800
pricewatch: Asus P5P800, i865PE (G-Lan, Sound)

of

Asus P5VD1-X PT880 Ultra, zit agp en pci-express op.
pricewatch: Asus P5VD1-X , PT880 Ultra (PCI-e, Sound, LAN, SATA, RAID)

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Speel je af en toe een spelletje en gaat het er meer om dat je systeem gewoon stabiel genoeg werkt, dan zou ik ongeveer 80€ voor een moederbord in gedachten houden, en 150 voor de videokaart.
Waarschijnlijk kan het allemaal wel wat goedkoper, maar je hebt iig een richtlijn voor de maximumprijs waar je om vroeg :)

Overigens: Ga eens naar www.alternate.nl en probeer de systembuilder eens uit, dan kun je makkelijk uitvogelen wat bij elkaar past :)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Verwijderd

Topicstarter
Appie & Dearthplastic: bedankt; dat was net wat ik zocht. Ik dacht dat het enige moederbord dat zowel pci-e als agp ondersteund de ASRock 939Dual-SATA2. Maar die kon ik niet kopen in online shops in be.

@rest
tussen () ik heb maar 3 onderdelen meer nodig, dat kost me dus 3 maand geen jaar :p

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2006 17:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
vind niet echt een review over de Asus P5VD1-X maar is hij beter of slechter dan de ASRock?
iemand goede ervaringen met dit moederbord? De ASRock is duurder maar is hij ook beter?

edit; ik denk dat de asrock niet werkt met pentium chipset? heeft asus geen beter alternatief of is dat zijn enige combo moederbord?

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2006 17:32 ]

• DarthPlastic
Verwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 17:28:
vind niet echt een review over de Asus P5VD1-X maar is hij beter of slechter dan de ASRock?
iemand goede ervaringen met dit moederbord? De ASRock is duurder maar is hij ook beter?

edit; ik denk dat de asrock niet werkt met pentium chipset? heeft asus geen beter alternatief of is dat zijn enige combo moederbord?
Asus is beter dan Asrock.
Waarom? Asus is een A-merk (misschien wel hét A-merk), Asrock is een B-merk.
Misschien is de Asrock in jouw geval beter omdat het een duurder model is, maar Asus is altijd beter ivm support/documentatie/software.

Verwijderd

AGP + PCI-E moederborden zijn zeldzaam. Asrock is een dochterbedrijf van Asus als ik mij niet vergis en maakt prima bordjes maar mijn voorkeur gaat toch naar Asus zelf.

• DarthPlastic
Verwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 17:48:
AGP + PCI-E moederborden zijn zeldzaam. Asrock is een dochterbedrijf van Asus als ik mij niet vergis en maakt prima bordjes maar mijn voorkeur gaat toch naar Asus zelf.
Hmm, dat wist ik nog niet, intressant...

Maar als TS zo'n speciaal bord zoekt, ik heb voor mijn s754 AMD een MSI K8N Neo3 bordje, met AGP + PCIEx16 + 2x PCIEx1, ideaal...

Verwijderd

Topicstarter
over die ASUS lees ik veel negatief commentaar P.D zou niet werken en de boot zou moeten worden geupdate. de asrock is alleen maar amd?

Goede ervaringen met de MSI K8N Neo3? Is hij ook voor Pentium sockets?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2006 18:13 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Als je nou gewoon even naar de specs van desbetreffende bord kijkt, zul je zien voor wel socket hij gemaakt is.

Verwijderd

Topicstarter
idd, geen pentium dus.
ik heb nog nooit met amd gewerkt maar ik veronderstel dat ze ook wel leuke dingen hebben.
kan iemand me uitleg geven over nforce. op wiki staat er niets, evenals google. Het is een chipset maar waarin verschilt het met de rest?

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Als je nu hier bijvoorbeeld eerst eens op het plaatje van jouw socket klikt, en daar naar een goed moederbord gaat zoeken gaat het een stuk sneller dan eerst een moederbord zoeken, en er vervolgens achterkomen dat er geen pentium (4?) in past...

Verwijderd

Topicstarter
ja srry ben hier nogal nieuw in. ik ken amd niet goed; kan ik dat moederbord combineren met een goede/goedkope processor of mag ik dat vergeten?

edit: hoeveel heeft dat bord gekost?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2006 18:27 ]

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Dat lijkt me niet slim, ik zou even op zoek gaan naar een mobo met (ongeveer) dezelfde specs, en een s775 (?)

edit:
Asrock 775Dual-880Pro dus als je een s775 hebt..

[ Voor 43% gewijzigd door TheZeroorez op 02-05-2006 18:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
idd, dat lijkt me ook. Ik zag trouwens dat dit bord mijn gt niet accepteerd omdat hij van asus is en niet van msi. ik heb trouwens juist mijn gt 6600 agp geanuleerd.

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:27

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Verwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 16:18:
-knip-

edit; @cardinal: ga ik direct eff uitzoeken, ik was alleen bang dat de complete systemen meestal goedkope, slechte moederborden nemen omdat de koper daar toch niet naar kijkt (meeste kopers)
Volgens mij bedoelt ie gewoon het subforum CSL hier op GoT en reken er maar op dat daar wel kritisch gekeken wordt naar het moederbord. Daarbuiten kun je heel makkelijk zelf heel veel informatie, reviews en vergelijkingen vinden imho. Het is onmogelijk te zeggen hoe duur een goed mobo zou moeten zijn. Ga in elk geval voor een bekend en fatsoenlijk merk (zijn er zat van). Zoek er meerdere uit die bij jouw systeem gaan passen, lees de reviews etc en maak dan een keuze. Voor rond de 100 euro, en daar onder ook wel, moet je makkelijk een goed mobo kunnen vinden.

Edit: volgens mij kun je je beter eerst even wat meer verdiepen in de materie als ik bovenstaande reacties van je lees. Zelf een systeem bouwen met zo weinig kennis is niet echt een goed idee.

[ Voor 11% gewijzigd door SayWhatAgain! op 02-05-2006 18:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik weet dat de celeron slechter zijn dan de pentiums maar is de snelheid van een celeron 3 ghz gelijk aan een p4 3 ghz?

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2006 18:49 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 18:46:
ik weet dat de celeron slechter zijn dan de pentiums maar is de snelheid van een celeron 3 ghz gelijk aan een p4 3 ghz?
Probeer het zelf eens uit te zoeken: http://www.google.com/sea...eleron&btnG=Google+Search

Hier is zo veel over te vinden zowel in engels als nederlands.

[edit]
Omdat ik niet helemaal als een l*l wil overkomen :P http://www.tomshardware.com/2002/09/03/battling_brothers/

Wel oud maar dan krijg je een beetje een idee...

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2006 19:13 ]

Verwijderd

op de een of andere manier lees ik nu overal fsb.

:) Het zal denk ik wel belangrijk zijn
Verwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 19:06:
[...]

[edit]
Omdat ik niet helemaal als een l*l wil overkomen :P http://www.tomshardware.com/2002/09/03/battling_brothers/

Wel oud maar dan krijg je een beetje een idee...
Interessante link O+

offtopic:
there was always plenty of leeway for overclocking them. For example, by raising the system clock from 66 to 100 MHz, it was possible to run the Celeron Mendocino at an astounding 450 MHz instead of the official 300 MHz - a speed that was reserved for the fastest Pentium II at that time.

The 566 MHz version of the next Celeron model, based on the Coppermine core, was also extremely popular, asit could be overclocked to 100 from 66 MHz, jacking up the processor clock by 50% (850 MHz). Since then, the overclocking features on motherboards have mushroomed in response to the fact that manipulating processor clock speeds has virtually become a national pastime. :o

Geeft na het lezen van dat artikel het op om de proccecors te begrijpen.
Te veel diversiteit in snelheid/prijs/warmte productie/overklokbaarheid tussen al die verschillende cpu's

[ Voor 120% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2006 19:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
bedankt

Socket 775 moederborden / Asrock 775Dual-915GV (mATX, AGP/PCI-e, Sound, LAN, SATA, VGA)

deze gaan toch samen niet?
iemand ervaringen met de Asrock 775Dual-915GV. Ik zie nergens reviews of commentaar.

• plastronneke
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-12-2010
Tommy22: één goede raad: als je er zo weinig over weet (sorry, maar het moet gezegd worden), doe het dan niet zelf. je kan altijd naar een pcwinkel in je buurt gaan en vragen om er zo veel mogelijk van je oude onderdelen in te zetten (als je een goede winkel hebt, mag dat geen probleem zijn). je betaalt dan wel iets meer voor assemblage enzo, maar ik denk dat het in jouw plaats wel de moeite is.
ik vrees dat je er spijt van zal krijgen als je het zelf doet ... ik begin ook niet aan mijn auto te klungelen, ook al weet ik wat er zo ongeveer in moet steken.

Dell is hier al genoemd, maar dan kan je je oude onderdelen niet meer hergebruiken. Een goede pc-zaak bouwt zo voor je een pc op maat, je zal je veel elende besparen.

• Kwak
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-07-2025
Volgens mij weet hij er genoeg van maar vind hij het leuk om een spelletje te spelen en houdt hij zich van de domme.

Dit topic is zo achterlijk. Ik geloof niet dat iemand onbewust en uit onwetendheid zo stom kan doen als deze jongeman. Volgens mij zit ie ons lekker in de zeik te nemen.

[ Voor 43% gewijzigd door Kwak op 02-05-2006 20:00 ]

Specs

Verwijderd

Topicstarter
daar heb je niet volledig gelijk in ik heb al een paar keer een pc gemonteerd maar dat was op een vakantie job in een pc winkel en dat was gewoon achterdoen wat die vent zij,...

ben ik achterlijk omdat ik twijfel?
ik snap echt niet waarom ik niet zou vragen als ATX gelijk is aan m-ATX

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2006 20:03 ]

• Kwak
Lezen! Er staat dit topic niet jij. Ik vind jou trouwens helemaal niet achterlijk want je kan ongelovelijk goed spelen dat je van niets weet.

Specs

Verwijderd

Topicstarter
hoe controvert; wat is daar nu moeilijk aan;

edit: er zijn dingen die ik al wist maar niets alles; je moet niet denken dat ik u in de maling neem!

[ Voor 115% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2006 20:07 ]

• Kwak
Ik kan me het bijna niet voorstellen. Maar goed je zal het dan wel menen. Wel vind ik je nogal actief voor een noob. Je kijkt ongeveer iedere minuut op dit forum. Je kan aardig met google overweg alleen moet je daar wel keer op keer op keer gewezen. Maar misschien moet je maar gewoon luisteren naar:
Tommy22: één goede raad: als je er zo weinig over weet (sorry, maar het moet gezegd worden), doe het dan niet zelf. je kan altijd naar een pcwinkel in je buurt gaan en vragen om er zo veel mogelijk van je oude onderdelen in te zetten (als je een goede winkel hebt, mag dat geen probleem zijn). je betaalt dan wel iets meer voor assemblage enzo, maar ik denk dat het in jouw plaats wel de moeite is.
ik vrees dat je er spijt van zal krijgen als je het zelf doet ... ik begin ook niet aan mijn auto te klungelen, ook al weet ik wat er zo ongeveer in moet steken.
Je weet er klaarblijkelijk echt niets van. Koop dan gewoon een prefab Dell. HP, Compaq of wat dan ook. Ga niet zelf bouwen.

Specs

Verwijderd

Of ga de 100den voorbeelden en discussies van combinaties op dit forum bekijken. Hier kun je echt heel veel van leren.

• Basement
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-01 11:17
Ik vind toch al dat ts geluk heeft, er zijn topics voor minder dicht gegaan.

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Ennnn zo kan ie wel weer...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.