[6800GS]TV-out problemen

Pagina: 1
Acties:

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Al een aantal maanden heb ik een 6800gs. Toen ik de kaart net had ben ik meteen de tv-out gaan proberen (met windows MCE 2005). Dit werkte perfect. Echter, toen ik een paar dagen later nog eens de tv-out wilde benutten werkte hij niet meer. Hij gaf alleen maar zwart beeld (op de gele "video" plug). Ik ben toen gaan kijken of de S-video wel werkte. Deze deed het wel, maar gaf een platgestampt en uitgerekt beeld. Heel vreemd, want bij het opstarten van de pc is het beeld wel normaal (op s-video) alleen dan zwart/wit. Ik heb al een aantal dingen geprobeerd. Windows opnieuw geinstalleerd, andere drivers etc. Dit heeft geen resultaat gehad. Wat ik vreemd vind is dat als ik mijn tv op S-video aansluit, hij hem dan als "HDTV" laat zien bij de "nvieuw-beeldscherminstellingen" ( http://www.mirrormyshizzle.uk.to/images/tvout1.jpg ). Mijn tv is 4:3 CRT PAL-B. Op de tv lijkt het wel alsof hij maar de helft van het scherm gebruikt (horizontaal pakt hij het hele scherm, maar verticaal prakt hij het beeld tot de helft van het tv scherm). :? Ik heb al met google gezocht, op de EVGA forums gepost etc. maar zonder resultaat. Mijn spec's:

AMD Athlon64 3500+
2x 512mb Kingston ECC PC3200
160gb WD SATA2 HD
EVGA Geforce 6800gs CO PCI-E 256mb
Asus A8N-E mobo

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Je zou het eens met TVTool kunnen proberen.
Een handig programma dat een hoop extra opties biedt. Wellicht dat het daarmee lukt :)

Kun je een foto maken van het beeld dat je TV weergeeft? Ik denk dat dat wat makkelijker is.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• Reb87
  • Niet online
Sorry voor de brakke pic. Ik heb momenteel alleen maar m'n phonecam in huis :/

Afbeeldingslocatie: http://www.mirrormyshizzle.uk.to/images/tvout2.jpg

Zoals je kunt zien benut de tv-out alleen de bovenzijde van het scherm. Het veranderen van resoluties heeft niet echt resultaat. Als ik de resolutie verhoog wordt het zwart onderaan het beeld iets minder of veranderd het zwart in distortion...

-edit- TV-tool same story...

[ Voor 5% gewijzigd door Reb87 op 02-05-2006 16:31 ]

• Mikey5times
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Probeer eens andere drivers. ForceWare 84.25 werkt het best voor de tv-out op mijn 6800GS.

• Reb87
  • Niet online
Ik heb andere drivers geprobeerd :) Dit maal beta drivers 84.43. Hiermee is het probleem van "half uitgerekt" beeld in ieder geval opgelost. S-video lijkt weer normaal te werken (kleuren zijn alleen wat dof). Echter blijft de gele plug (RCA) gewoon zwart. Ook bij het opstarten is er geen beeld. Wat ik vreemd vind is dat S-video en RCA op dezelfde aansluiting zitten. Het lijkt mij dan ook niet dat de RCA kappot is ofzo.

Afbeeldingslocatie: http://www.gamepyre.com/images/reviews/684_p3_2.jpg

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Ik heb ook zo een maf splitter kabeltje voor mn 7800GT, en tot nu toe ook niks dan problemen. Ik heb het alleen nog voor elkaar gekregen om zwart-video video-in te krijgen, maar video out doet gewoonweg niks. Heb maar een PC met een 6800LE zonder rare vivo/hdtv fratsen er naast gezet, dit werkt wel.

On-topic: Ik heb laatst in de meuktracker gelezen dat iemand altijd problemen had met zijn TV-out op 6800GS, totdat hij de NGO Optimized Driver (3rd party) installeerde.

• Reb87
  • Niet online
Ik heb net de NGO drivers geprobeerd. Nu is de S-video weer zoals op de foto (het halve beeld dus). Het is dus een driver kwestie. Weet ik in ieder geval wel dat de kaart niet kappot is :)

Wat ik alleen vreemd blijf vinden is dat ik via de RCA geen enkele keer beeld heb gekregen. Terwijl hij in het begin wel gewoon beeld gaf. :?

[ Voor 29% gewijzigd door Reb87 op 03-05-2006 14:19 ]

Pagina: 1