KPN adsl - SpeedTouch

Pagina: 1
Acties:

• b4bol4t
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-04 15:46
Hallo,
Ik heb het volgende probleem:
Ik heb een SpeedTouch modemrouter van kpn voor mijn adsl.
nou wil ik deze draadloos krijgen alleen ik krijg het niet voor elkaar om een verbinding te maken met mijn usb kaartje naar mijn router.
ik heb al meerder malen de router gereset en het installatie menu van de kpn cd doorlopen.
Ik kies de juiste opties, en alles installeert prima ik wacht netjes op de melding dat ik het stickje erin kan doen etc.
alleen als ik op het punt kom dat hij gaat zoeken naar de modem-router (draadloos) vind hij hem niet tevens brand het lampje van de usb stick en het WLAN lampje op de router.
ik heb de SpeedTouch 716 modem router en de 121G usb stick.
Normaal via een utp kabel heb ik gewoon normaal internet en werkt het perfect.

zijn mischien 1 van de apparaten defect?
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Verwijderd

Is dit niet een standaard security feature van het modem. Kan me zo voorspellen dat het niet handig is dat je buurman je router configureerd.

• Marck21
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-11-2011
Heb je de beveiligingsinstelling in je router al gecheckt (met kabel uiteraard). Probeer eerst te zorgen dat je instellingen in je router en je pc gelijk zijn (keys, SSID, etc). Dan pas je kabel eruit.

Asus A7V880 | AthlonXP 2500+ | Sapphire 9800 PRO | 2x256MB Kingston HyperX & 2x512MB Twinmos SpeedPremium | 80 GB SATA | 160 + 80 GB IDE

• b4bol4t
Verwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 15:34:
Is dit niet een standaard security feature van het modem. Kan me zo voorspellen dat het niet handig is dat je buurman je router configureerd.
Nee, want hiervoor mag ik onder mijn kastje gaan kijken welk sid nummer erop staat enzo en dat kan mijn buurman niet zien.
Marck21 schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 15:39:
Heb je de beveiligingsinstelling in je router al gecheckt (met kabel uiteraard). Probeer eerst te zorgen dat je instellingen in je router en je pc gelijk zijn (keys, SSID, etc). Dan pas je kabel eruit.
ik heb de firewall uitgeschakelt, overgens heb ik even gekeken en in de router geeft hij netjes aan dat hij een signaal uitzend, de SSid kan ik niet instellen ( ik denk omdat dit er al in zit omdat de codes onder op de sticker staan.)

• bogy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04-2025

bogy

Show me what u got!

misschien effe het MAC adres van je stick in de allow-lijst zetten bij de router???

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-04 21:21

BHQ

Dan zou ie het ding nog wel moeten zien als-ie op netwerken scant. Gebruik je de ST software of Wireless Zero Config?

• b4bol4t
Yapser schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 16:03:
Dan zou ie het ding nog wel moeten zien als-ie op netwerken scant. Gebruik je de ST software of Wireless Zero Config?
hoi wat bedoel je precies?

Ik ben bezig geweest met de installatie cd rom van KPN.
ik ben nu zelf bezig met handmatig in die router te zoeken.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-04 21:21

BHQ

Zoals ik zeg, wat gebruik je client side om op access points te laten zoeken?

• b4bol4t
Ik gebruik nu momenteel de drivers van de speedtouch usb stick zelf ik heb de troep van kpn aan de kant gegooid en heb nu de nieuwste drivers van de usb stick van de site geplukt.
het usb apparaatje werkt nu naar behoren.
Ik heb zonder internet een succesvolle verbinding met mijn router.
maar ik blijf steeds hangen in de installatie van de router ( als ik hem wil configureren. )
Ik ga hem denk ik maar even up-daten....
Het waardeloze is gewoon dat de bijgeleverde software niet naar behoren werkt.
Pagina: 1