Platespin Powerconvert versus symantec LiveState Recovery

Pagina: 1
Acties:

• pawek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-12-2025
Ik ben op zoek naar een applicatie die ervoor kan zorgen dat ik op een relatief simpele manier mijn server kan restoren en/of consolideren naar andere hardware. Ik weet van het bestaan van Powerconvert, en van Live State Recovery Advanced Server, maar ik ben eigenlijk benieuwd of er nog meer van dit soort applicatie's zijn. Belangrijk is dus dat er een restore op andere hardware gedaan moet kunnen worden. (Acronis valt voor mij af)

Verder ben ik benieuwd naar ervaringen van dit soort applicaties. Gaat het resoren op andere hardware inderdaad zo makkelijk als de softwareleveranciers voorschrijven ??

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Het kan heel makkelijk, en ook heel moeilijk gaan. Dat hangt helemaal af van de specifieke hardware, drivers, software en dergelijke. Microsoft heeft er in ieder geval een artikel over gepubliceerd, waarin ook nog even benadrukt wordt dat er in principe geen support op wordt geleverd: How to move a Windows installation to different hardware
Virtualisatie zou mijn inziens in een dergelijke situatie veel gemakkelijker zijn. Dan kan je afhankelijk van de setup live of heel snel schuiven tussen verschillende fysieke machines.

Of ik begrijp je verhaal verkeerd, het is namelijk niet echt duidelijk wat je zelf voor ervaringen hebt, en watvoor hardware, software etc. we over praten.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• pawek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-12-2025
Die ervaring heb ik inmiddels :P
Op dezelfde hardware een image terugblazen heb ik vaker gedaan, maar het gaat er juist om wanneer een bijvoorbeeld de hardware dermate defect is dat inzet van nieuwe hardware zinvoller is. Bovendien zou het bij het vervangen van een willekeurige server handig zijn de draaiende machine eenvoudig te kunnen verplaatsen naar de nieuwe hardware.
Virtualisatie is misschien tijdelijk een optie, maar het is geen optie om een X aantal servers te virtualizeren.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zolang de hardware snel genoeg is kan je heel veel met bijvoorbeeld VMWare ESX server :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Venator
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-02 18:38
pawek schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 22:31:
Die ervaring heb ik inmiddels :P
Op dezelfde hardware een image terugblazen heb ik vaker gedaan, maar het gaat er juist om wanneer een bijvoorbeeld de hardware dermate defect is dat inzet van nieuwe hardware zinvoller is. Bovendien zou het bij het vervangen van een willekeurige server handig zijn de draaiende machine eenvoudig te kunnen verplaatsen naar de nieuwe hardware.
Virtualisatie is misschien tijdelijk een optie, maar het is geen optie om een X aantal servers te virtualizeren.
Je kan bijvoorbeeld een Windows 2003 Terminal Server License machine makkelijk virtualiseren, evenals wat andere lichtere zaken. Bedrijfskritische zaken die wegens performance issues minder goed te virtualiseren zijn zou ik links liggen totdat hardwarematige ondersteuning (Pacifica etc.) een beetje uitgekristaliseerd zijn. Wellicht kun je een aantal servers virtualiseren, een bepaalde mate van consolidatie bereiken waardoor je met deze besparing op beheer en hardware een aantal spareparts op voorraad kan nemen voor de echt kritische apparaten?

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
sanfranjake schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 22:38:
Zolang de hardware snel genoeg is kan je heel veel met bijvoorbeeld VMWare ESX server :)
ESX is geweldig, maar enorm duur.. GSX, vanaf nu de gratis VMware server is wel een leuke optie echter..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Pagina: 1