Ik heb een AMD64 3800+ X2, nou krijg ik deze niet verder dan 2,2. Volgens mij moet deze veel verder kunnen. Hiernaast heb ik een Gigabyte mb en Geil mem. Een Zalman koeler Alcu nog iets. Weet het echt niet meer. Het ergste is, dat ik de stepping niet weet, het masker is JE-H06, dit staat mij bij, ik kan het vanavond duidelijker opgeven, maar ik wou weten of 2,2 met 100% 68 - 70 celcius waard is, of is er meer uit te halen?
... nee
hoe zit het met de hoeveelheid koelpasta?
Verwijderd
Die temperatuur is echt veel te hoog !! Voor een amd word geloof ik voor 24/7 aangeraden niet boven de 55 graden te zitten , en niet meer dan 1.55 Volt te geven voor simpele luchtkoeling .
Wat natuurlijk ook kan, is dat dat niet de daadwerkelijke temperatuur is.. maar ik zou het niet proberen
Ik heb de temp vanuit de bios en speedfan, maar ik kan natuurlijk wel even de koelpasta verversen. Om het nog even extra duidelijk te maken, koelpasta moet toch over de hele oppervlakte van de cpu-spreader heen? Bij de Socket A was het toch altijd ter grootte van een rijstkorrel?
Dit hoort niet in DOC geloof ik
Anywayz, HTT multi verlaagt?
Anywayz, HTT multi verlaagt?
Verwijderd
Ik denk dat onder andere je geheugen een bottle neck kan zijn, ik ken jou geheugen namelijk
en dat is het "standaard" setje van Geil, geen OC stuff zeg maar. Dat had ik bij mijn oude config ook,
toen had ik een standaard kingston geheugen.
Nu loopt alles lekker, maar voordat ik mijn nieuwe geheugen had (g.skill 2bgzx) liep hij niet harder dan 2.4 en bootte hij niet meer in windows. Mét G.skill geheugen zit ik nu op 2.8 Ghz
13u+ stabiel
Misschien dat je ergens wat moois op de kop kan tikken, OCZ of G.skill.
en dat is het "standaard" setje van Geil, geen OC stuff zeg maar. Dat had ik bij mijn oude config ook,
toen had ik een standaard kingston geheugen.
Nu loopt alles lekker, maar voordat ik mijn nieuwe geheugen had (g.skill 2bgzx) liep hij niet harder dan 2.4 en bootte hij niet meer in windows. Mét G.skill geheugen zit ik nu op 2.8 Ghz
Misschien dat je ergens wat moois op de kop kan tikken, OCZ of G.skill.
Probeer anders wat dividers voor je mem om dat uit te sluiten. Dan merk je vanzelf wel hoever je proc kan. En ik zou idd even nieuwe koelprut (as5
) dr op smeren en zorgen dat je koeler goed contact maakt want die temps zijn echt te hoog.
|| Specs || SuperPI 1m
<!-- erg magere topic start
wat voor mobo heb je, welke geil geheugen, wat zijn je instellingen nu.
voor de rest is het een "hoe moet ik overclocken achtige vraag" en dan word allemaal behandeld in de FAQ's van de verschillende sub-forums.
hoor in tca thuis. -->
wat voor mobo heb je, welke geil geheugen, wat zijn je instellingen nu.
voor de rest is het een "hoe moet ik overclocken achtige vraag" en dan word allemaal behandeld in de FAQ's van de verschillende sub-forums.
hoor in tca thuis. -->
[ Voor 36% gewijzigd door Twynn op 03-05-2006 10:37 ]
Dit topic hoort thuis in Tweaking & Cooling Algemeen, dit heeft namelijk niks met die-hard overclocking te maken 
DOC => T&C dus.
Verder ben ik het eens met de opmerkingen dat die temperatuur veel te hoog is. Probeer je daar eerst eens op te focussen.. Kijk of de koeler goed zit, genoeg maar zeker niet teveel koelpasta, hoe is de temperatuur in de kast, de airflow etc.
Zodra je die temp naar beneden kunt krijgen kun je verder gaan met oc-en.
DOC => T&C dus.
Verder ben ik het eens met de opmerkingen dat die temperatuur veel te hoog is. Probeer je daar eerst eens op te focussen.. Kijk of de koeler goed zit, genoeg maar zeker niet teveel koelpasta, hoe is de temperatuur in de kast, de airflow etc.
Zodra je die temp naar beneden kunt krijgen kun je verder gaan met oc-en.
Pagina: 1