Toon posts:

[2003] Folderstructuur wordt verplaatst

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Specs:
Windows 2003 SP1
Server: ML530
Controller: Smart Array 6400-2
Firmware Controller: 2.58b
Functie: Fileserver

Historiek:
Enkele maanden geleden hebben we problemen gehad met het geheugen wat op de controller is geplaatst voor de werking van de Accelerator op de Controller. Dit geheugen bleek kapot te zijn; waardoor de accu van de accelerator leegliep en dus ook die functie uitschakelde. Tijdens deze mankementen kwam het vaak voor dat er een bepaalde (grote) stuctuur van folders werd verplaatst. Voorbeeld:

D:/DATA/pers/krant/artikelen/10052006/update/case1/pagina/

Stel dat bovenstaande de originele structuur is. Tijdens dat we problemen hadden met dit geheugen kwam het voor dat er dit gebeurde

D:DATA/pers/krant/artikelen/09052006/pers/krant/artikelen/10052006/update/case1/pagina/

Kortom een hele structuur werd gewoon gemoved naar een andere map.

CASE:

Nu zijn de problemen met het geheugen voorbij. Onderstaande is vervangen:
- Moederbord
- Controller
- Accu op controller
- Geheugen op controller

Ongeveer 1 maand hebben we geen problemen meer gehad. Tot vandaag. Een gebruiker dat er weer een structuur verdwenen was en op een andere plaats staat. De server was traag, maar voor de rest geen meldignen in het logboek of in het controlescherm van het logboek. Ik besloot de server te herstarten.

- In de opstartfase; geen meldingen dat de accu weer kapot zou zijn.
- In de opstartfase: niet op F1 drukken om verder te gaan.
- Niks geen sporen te vinden in geen enkele console dat er iets mis zou zijn in de console.

Dus: wel de effecten; maar geen bewijzen dat het inderdaad zo is.

Op dit moment draait de server weer een uurtje of 5 en we hebben geen problemen meer. Alleen hoe kan het zijn dat toch een hele structuur is verplaatst? Heeft dit te maken met limieten op NTFS of op rechten? Of kunnen er andere zaken zijn waardoor een hele structuur in een onbekende map wordt gezet?

Wat kunnen we uitsluiten:
- Fouten van mensen die iets per ongeluk verslepen.
- Min of meer de controller
- Virussen

Graag jullie hulp.

• Rahvin47
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-06-2023
Klinkt meer alsof je gebruiker te veel rechten hebben!
Als je dubbelklikt of je klikt langzaam en je beweegt je muis ondertussen (iemand stoot je aan) dan heb je zo een hele folder structuur verplaatst.

Auditen op gebruik van userrechten aanzetten. Levert een HELE hoop entries op, maar ik denk dat je het daar meot zoeken.

Klinkt niet als hardware probleem...

Life is what happens while you make other plans.

Verwijderd

Topicstarter
Rahvin47 schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 15:04:
Klinkt meer alsof je gebruiker te veel rechten hebben!
Als je dubbelklikt of je klikt langzaam en je beweegt je muis ondertussen (iemand stoot je aan) dan heb je zo een hele folder structuur verplaatst.

Auditen op gebruik van userrechten aanzetten. Levert een HELE hoop entries op, maar ik denk dat je het daar meot zoeken.

Klinkt niet als hardware probleem...
Ik zou er mee eens zijn als de files in de voorgaande folders ook werden meegenomen. Maar dit gebeurt niet

Dus als we de originele map nemen:
D:/DATA/pers/krant/artikelen/10052006/update/case1/pagina/

Dan staat ik elke folder nog een aantal andere mappen en bestanden.

Nemen we de corrupte versie:
D:DATA/pers/krant/artikelen/09052006/pers/krant/artikelen/10052006/update/case1/pagina/

dan zijn de mappen
pers/krant/artikelen/10052006/update/case1/ gewoon leeg, behalve de map waarnaar de link verwijst, die staat erin. In de laatste map /pagina/ heb je slechts een deel van de data staan. De rest staat dan nog op de originele plaats.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Staan er soms grote files in? Als je sleept en het ding gaat copieeren dan creeert ie eerst de nodige directory structuur - als een gebruiker vervolgens die copieer actie afbreekt heb je nog wel de folder structuur maar is die leeg :)

Ik zou het persoonlijk ook heel erg zoeken in een "menselijke" fout en niet zo zeer in een technische fout. Heb je al eens gekeken wie er owner is van die spook mappen? :)

• Rahvin47
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-06-2023
Wat elevator zegt 8)

Life is what happens while you make other plans.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost: user met een kapotte muis; knopje blijft hangen tijdens navigeren.
Pagina: 1