Toon posts:

[Voeding] Sli probleem!

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey.
Ik zit met een behoorlijke brandende vraag.
Kan ik met mijn 350 watt voeding 2 kaarten op sli hebben. Ik heb een P4 630 en een Asus p5nd2 SLI moederbord. Ik wil 2x XFX 6800GT gaan draaien op mijn pc.
Ik heb al op internet gekeken maar kon niet echt een antwoord vinden. Ook een vriend van mij zij dat er gewoon een contactje ofzo zit. Ik snapte het zelf ook niet helemaal.
Ik moet het even weten want ik ga vanavond een 2de kaart kopen en anders zijn de winkels dicht.
En als ik een nieuwe moet kopen welke en met hoeveel watt is dan aanteraden en is er een verschil in kwalitiet prijs?

groetjes

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2006 14:55 ]

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:41
Het wordt in ieder geval wel heel krap, het ligt eraan van welk merk hij is..

Qtec, Sweex, enz.. = Nee
Antec, Enermax etc. = Misschien

Als je huidige voeding het niet trekt kan je altijd voor een Antec/Enermax/Zalman/QTechnology (geen Q-tec) enz. gaan, als het duur en zwaar is is het over het algemeen goed (of afzetterij of een baksteen >:))

Verwijderd

Topicstarter
zal ik een nieuwe kopen. en hoeveel watt?

Verwijderd

Als je met je voeding SLI wilt draaien heb je naar alle waarschijnlijkheid al 2*PCI-E power-connector nodig. Daarvoor moet je toch al sowieso gaan zoeken naar voedingen in de 450+ W klasse. 350W lijkt me te weinig te zijn. Zal vooral afhangen van de 12V lijn.

Verwijderd

Topicstarter
kunnen jullie mij een voeding aanraden dan?

• Cardo
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:56
Wat is je budget?

Een dag niet leechen is een dag niet leven ! :p

Verwijderd

Topicstarter
nou liever niet boven de 100 euro.

als jullie hier uit zouden moeten kiezen http://www.maxpert.nl/index.php?cPath=138160_26_26138
welke zou je dan nemen?

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2006 15:05 ]

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-02 21:35

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Als je de posts van Groever en disco stu samen voegt, dan weet je dat je dus een Antec/Enermax/Zalman/etc voeding van minimaal 450 watt nodig hebt. Dan kan je in de pricewatch kijken welke van die voedingen daaraan voldoen en dan kan je met Google reviews gaan zoeken van die voedingen.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• Cardo
hoeft ook niet, bijv een mooie enermax:

Enermax ELT500AWT Liberty 500W (ATX12V 2.2) € 88,-

Edit: idd wat paddixx hierboven zegt: Gewoon een A merk met een mooi aantal watt ;) en veel ampere op de 12 v lijn :)

[ Voor 39% gewijzigd door Cardo op 02-05-2006 15:06 ]

• Groever

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-02 20:21
Koop een Tagan :)

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-02 10:41

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Coolermaster RealPower 450 watt is een hele goede.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Verwijderd

Topicstarter
ik heb er 1 gevonden aangezien ik namelijk de voeding vanavond wil hebben heb ik een beperkt aanbod.
maar is deze goed? http://www.maxpert.nl/pro...26_26138&products_id=5800

• Groever
Antec = altijd goed :)

• Cardo
beter als jou q-tec:p

Verwijderd

Topicstarter
ok dank je. dan ga ik hem zo ff halen. groetjes

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 15:07:
ik heb er 1 gevonden aangezien ik namelijk de voeding vanavond wil hebben heb ik een beperkt aanbod.
maar is deze goed? http://www.maxpert.nl/pro...26_26138&products_id=5800
Bij dezelfde winkel : http://www.maxpert.nl/pro...26_26138&products_id=4575 Deze zal ook prima voldoen schat ik. Wat extra info. is hier te vinden: www.tagan.de klik op produkte en dan aan de rechterzijde op de site "black series".

Deze voeding heeft volgens mij alles wat jij wilt, staat goed aangeschreven en schijnt ook redelijk stil te zijn. Maar je zou je vraag ook in het "welke voeding moet ik hebben" topic kunnen plaatsen.

[ Voor 11% gewijzigd door _Dune_ op 02-05-2006 15:15 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Groever
Inderdaad (8> Met zijn mooie, *silent - ahum* fannetjes :p

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-02 15:04
Ik raad je aan een exemplaar met een 120mm fan te nemen (scheelt je veel in lawaai)
Genoeg te vinden met 120mm zoals bv de eerder genoemde Coolermaster RealPower 450 of de Enermax Liberty 500W...

[ Voor 3% gewijzigd door Occy74 op 02-05-2006 15:16 ]

Systeem Specs

Verwijderd

Topicstarter
die zal wel goed zijn dan. heb ook maar 1 sata hd en verder geen pci kaarten dus zou goed moeten zijn.
en ik wil inderdaad een stille omdat die 6800gt al een tering vervelende herrie maakt ga ik daar twee nieuwe fans voor kopen. dus is ie lekker stil.
allemaal bedankt

Verwijderd

Nogmaals, controleer of de voeding die je denkt te nemen 2x PCI-E connector heeft.

Verwijderd

Topicstarter
heb er een gekocht en die is geschikt voor sli. 480 watt en sillent een tagan tg48-u22 ziet er mooi uit! >:)

Verwijderd

Een beetje heel erg off topic, maar zou je me willen vertellen wat je benchmark dadelijk is met
die voeding en met je beide kaarten? Ik heb namelijk ook 2 6800GT's in SLI maar ben benieuwd
of het een beetje fatsoenlijk is. Misschien kun je je specs van jou pc er ook even bij zetten?

Mijn score tot nu toe is 8867 op 3d Mark 05...

Ik hoor het wel, groeten en alsvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
ben natuurlijk een vreselijke noob maar hoe kan ik dat zien die benchmark.
en ik zit met een ander probleem. ik heb nu die voeding en daar zit een ground connector aan. waar moet ik die aan vast maken. handleiding zegt een schroef op het moederboord met rtn/gnd connector. welke is dat?
groetjes

p4 630 3ghz 800mhz
1 gb ram geheugen
die voeding :D
1x6800GT (over 3 uurtjes 2x:D:D:D)
80 gb sata schijf
asus p5nd2 sli nforce 4 moederbord

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2006 16:24 ]

• rabor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-10-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 16:22:
... een ander probleem. ik heb nu die voeding en daar zit een ground connector aan. waar moet ik die aan vast maken. handleiding zegt een schroef op het moederboord met rtn/gnd connector. welke is dat?
Voor het gronden maakt het weinig uit welk schroefje je gebruikt. Neem gewoon het schroefje waarbij die grondkabel het netste loopt. (het gaat dus om die schroefjes waarmee je moederbord aan je behuizing zit vastgeschroefd).

Verder; goeie keus gemaakt met je voeding. Mooi merk, 2 aparte PCI-e lijnen en superstabiel.

@ fritz_spitz; dat moet nog wel wat hoger kunnen. Ik haal 11.972 3D05 punten met mijn GT's, en dan zit ik nog niet aan m'n maximum.

Kepi_nl

• DarkJack
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-12-2022
Tagan voedingkje kopen, niet duur en kan SLI met gemak aan. Heb hier een 22U-530 inzitten, draait lekker en is stil.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-02 10:41

Demo

Probleemschietende Tovenaar

DarkJack schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 19:07:
Tagan voedingkje kopen, niet duur en kan SLI met gemak aan. Heb hier een 22U-530 inzitten, draait lekker en is stil.
Beter lezen, hij heeft al een Tagan gekocht :P
Verwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 16:08:
heb er een gekocht en die is geschikt voor sli. 480 watt en sillent een tagan tg48-u22 ziet er mooi uit! >:)
Goeie keus trouwens, ik riep meteen Coolermaster, maar Tagan levert ook topspul!

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welke voeding heb ik nodig? Deel 14 idd - voortaan doorlezen wat anderen al geschreven hebben voor je zelf een topic opent :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.