Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

USB stick wordt niet meer herkend

Pagina: 1
Acties:
  • 9.920 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een sandisk cruzer mini met een opslag capaciteit van 4 gb.

In windows xp wordt deze niet herkent. Er komt geen extra schijf bij deze computer en er verschijnt ook geen schermpje om de usb stick te verkennen. Tevens wordt er ook niks bij diskmanager weergegeven. Oftewel, hij wordt niet herkend.

Het lampje van de USB stick gaat wel branden, dus er is wel een contact met het lampje. Maar verder doet hij niks.

Nu vermoed ik dat er misschien ergens een contactje niet meer goed werkt of iets dergelijks.

Kan iemand mij hiermee verder helpen? Ik heb hem even uitelkaar gesloopt en 2 fotos van beide kanten gemaakt. het enige wat telt zijn de bestanden die erop staan. die zou ik graag nog eraf willen halen voordat deze usb stick voor "dood" verklaard wordt.

foto 1
foto 2

Alvast vriendelijk bedankt.

Massimo

[ Voor 4% gewijzigd door Sprite_tm op 02-05-2006 15:29 ]

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-11 21:59

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Heb je dat arme ding nog in een andere PC geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Yep,

2 laptops en 3 computers :)

Maar helaas, bij allemaal hetzelfde resultaat. Helemaal geen signaal van leven. Alleen het groene lampje brand. Maargoed, dat wordt dan misschien van een usb stick een sierlampje.

• dollyking
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22-11 13:51

dollyking

duck tape

heb je je computer al een keer op gestart met dat lijkje erin?

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11 16:47
verschijnt hij in de lijst met systeemapparaten wel als usb device? Zo ja, gooi het device weg, start de computer opnieuw op en plug opnieuw de stick erin.

Heb dit vage probleem ook eens gehad. Device had geen uitroeptekentje of zo, weggegooit, reboot, opnieuw in usb steken en werken.

Verwijderd

Topicstarter
Heb de computer opnieuw opgestart met stick erin. Werkt niet
In de lijst staat hij ook niet weergegeven.

Verwijderd

installeer dit programmatje is en check of die wel een verandering waarneemt als je je stick insteekt.
Indien wel, idd drivers weggooien en opnieuw installeren.
Mickeysoft he.. :+

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Mmm, als 'ie het al op 3 bakken geprobeerd heeft lijkt het me echt dat het ding dood is... TS: Je kan eens proberen de contactjes tussen de USB-connector en de PCB nog es goed door te solderen, misschien dat dat helpt.

Ik heb trouwens ook je foto's even gelinked: ze schijnen 2MB het stuk te zijn en als je niet aan breedband hangt is 4MB downloaden toch iets te veel van het goede :X

[ Voor 28% gewijzigd door Sprite_tm op 02-05-2006 18:59 ]

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Verwijderd

Topicstarter
ik krijg nu de melding van een onbekend apparaat, duurt wel een minuut voordat hij dit weergeeft. Ik heb het apparaat verwijdert uit de hardwarelijst en dan wordt hij steeds weer toegevoegd als onbekend apparaat.

[ Voor 57% gewijzigd door Sprite_tm op 02-05-2006 18:59 ]

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
maar in plaatst van dat je hem RMA stuurt, maak je hem open? gekke logica 8)7

U vraagt, wij antwoorden.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, inderdaad. maar de usb stick maakt me niet zoveel uit. Het gaat mij alleen om de bestanden.

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-11 21:30
mijn vriendin heeft hetzelfde gehad, ook met een sandisk cruzer(volgens mij)
ze heeft contact opgenomen met sandisk en vervolgens via de winkel waar ze hem had gekocht een nieuwe uitgezocht voor de aanschaf (!) waarde.

maar daarmee krijg je je bestanden niet terug...

het lijkt dus een vaker voorkomend probleem bij dit type, ik heb verder namelijk nog nooit dode usb sticks mee gemaakt.

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Verwijderd

Topicstarter
ja achja, vind het ook maar raar. Mijn andere usb stick heeft zelf als de wasmaschine overleefd. Raar dat deze zonder wasbeurt het al begeefd.

• madwizard
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-10-2024

madwizard

Missionary to the word of ska

Vreemd ja, die dingen zijn bijna niet stuk te krijgen. Je zou eens wat op die ICtjes kunnen drukken, misschien dat er een contactje wat los zit (die controller ziet eruit als BGA achtig iets). En anders (als het geheugen nog goed is) als diehard tweaker het geheugen ICtje handmatig uitlezen :)

www.madwizard.org

Verwijderd

Topicstarter
haha sorry dat gaat me te ver. Ik weet nog net hoe ik een ledje licht moet laten geven, verder niks ;)

Verwijderd

Topicstarter
misschien is er iets doorgebrand? ik vind het gat op foto 2 wat raar. in de zwarte rand om de grote chip bovenin zit aan de rechterkant in het midden een raar gat. in dit gat ziet het er een beetje grijzig uit alsof het "doorgebrand" is. in het plastic omhulsel is btw niks te zien.
Pagina: 1