Honda viertakt, often imitated, never duplicated!
Wat voor updates? Windows updates? SUS? WSUS? 2000? 2003? XP? 3.11?
Gaarne wat extra info
Gaarne wat extra info
Life is what happens while you make other plans.
En daarbij: wat bedoel je met klaar staan? Klaar voor download <> klaar voor installatie <> klaar voor reboot na installatie. Het is me zo ook niet duidelijk wat je precies wilt monitoren: of iemand zijn updates braaf uitvoert?
Kortom:
Kortom:
En omdat je aan regkeys denkt: kom je iets interessants tegen als je regmon gebruikt tijdens een update?Gaarne wat extra info
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Het gaat vooral om Windows update op windows 2003 servers.
Automatische updates dus.
Ik heb overal automatisch downloaden en mij vragen ze te installeeren, op een gegeven moment zie je dan dat schildje dat er updates klaar staan, ik neem aan dat er dan een registry entry veranderd naar 1 oid als er updates gedownload zijn en klaar staan om te installeeren.
Ik heb overal automatisch downloaden en mij vragen ze te installeeren, op een gegeven moment zie je dan dat schildje dat er updates klaar staan, ik neem aan dat er dan een registry entry veranderd naar 1 oid als er updates gedownload zijn en klaar staan om te installeeren.
Niet alles wordt gedaan door registry entry's he, automatische updates wordt via een service gedraaid en is dus feitelijk altijd actief als jij je computer aan hebt staan en tadaa, zo'n service kan een icoontje met menutje tevoorschijn toveren.Beat schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 15:02:
Het gaat vooral om Windows update op windows 2003 servers.
Daarom heeft <!-- Mickysoft --> Microsoft WSUS uitgevonden
Met een GPO kan je bepalen wanneer je servers updates gaan binnenhalen en wanneer ze gaan installeeren en of ze mogen rebooten.
Je krijgt een mooi overzichtje te zien welke servers welke updates nodig hebben.
En je kan je servers ook nog in groepen verdelen...
Met een GPO kan je bepalen wanneer je servers updates gaan binnenhalen en wanneer ze gaan installeeren en of ze mogen rebooten.
Je krijgt een mooi overzichtje te zien welke servers welke updates nodig hebben.
En je kan je servers ook nog in groepen verdelen...
[ Voor 3% gewijzigd door F_J_K op 02-05-2006 15:31 . Reden: Modbreak: ik heb even Mickysoft hernoemd voordat mensen dergelijke verbasteringen onnadenkend en ononderbouwd gaan napraten ;-) ]
WSUS gaat niet lukken, ik doe remote beheer op meerder netwerken via VPN verbindingen.
Kijk eens op Microsofts' script center - misschien dat bv. de scripts zoals die hier staan: http://www.microsoft.com/...s/sus/client/default.mspx ook gewoon werken zonder SUS? (geen idee eigenlijk
)
@Beat
WSUS kan dan ook hoor.
je geeft dan aan dat de wsus clients zelf hun updates downloaden.
Zo hoef je geen grote files over je VPN lijnen te sturen en heb je toch centraal beheer!
Je wsus server heeft dan ook alleen de info over de updates en hoeft niet zelf de updates te downloaden.
WSUS kan dan ook hoor.
je geeft dan aan dat de wsus clients zelf hun updates downloaden.
Zo hoef je geen grote files over je VPN lijnen te sturen en heb je toch centraal beheer!
Je wsus server heeft dan ook alleen de info over de updates en hoeft niet zelf de updates te downloaden.
Pagina: 1