Height = 100% probleem in IE

Pagina: 1
Acties:

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-11-2025
Beste mensen,

al 2 dagen bezig om iets goed te krijgen in IE. In FireFox lukt alles prima, maar IE gaat weer eens dwarsliggen.

Het gaat omde de volgende code:

*knip* url staat verderop

Het gaat me er dus om om de tabel die in de DIV ctr staat op 100% te krijgen. In FF geen probleem.

De CSS die erbij hoort btw:

*knip* url staat verderop

Ik maak btw gebruik van javascript omdat IE ook de hover niet leuk vind in CSS

[ Voor 90% gewijzigd door André op 02-05-2006 16:21 ]

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
je weet dat de body height ook 100% moet zijn he?
trouwens als je toch opmaak in je html plaatst, waarom gebruik je dan style="" ? werkt height="100%" niet meer?

edit: owja, voor dit soort dingen wil een testcase het helpen vaak een stuk makkelijker maken (en legt de drempel wat lager om te helpen)

[ Voor 89% gewijzigd door BasieP op 02-05-2006 13:38 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-01 15:49

JHS

Splitting the thaum.

Je dumpt hier nu al je code neer, en ik ben persoonlijk niet van plan die helemaal door te spitten om erachter te komen wat je probleem is ;) . Het lijkt me dan ook veel handiger dat je een testcase maakt, bij voorkeur online, waarin alleen de relevante code staat en het probleem duidelijk naar voren komt :) .

Overigens betekend height: 100%; 100% van het containing block. Je moet er dus voor zorgen dat alle containing blocks, waaronder de body, ook 100% hoogte hebben, zodat het uiteindelijk de viewport vult :) .

edit:
BasieP schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 13:36:
trouwens als je toch opmaak in je html plaatst, waarom gebruik je dan style="" ? werkt height="100%" niet meer
Zodat je nog steeds met behulp van CSS regels je document enigzins uniform kan aansturen :) ? Het zit dan iniedergeval in een uniform systeem, alhoewel je inderdaad niet veel meer specifity aan kan vangen..

[ Voor 30% gewijzigd door JHS op 02-05-2006 13:41 ]

DM!

• k0ewl
Ik heb even snel een servertje gepakt en de site online gezet.

Het gaat dus om dat grijze vlak in het midden. Dat wil ik helemaal gevuld hebben met een tabel, welke een background-color heeft van #000000 op dit moment om duidelijk te maken waar hij nou zit.
Ik weet dat DIVjes netter zijn, maar dat stuk van de pagina is er al en desnoods ga ik het maar opnieuw makne, maar dat gaat de opdrachtgever niet leuk vinden.

http://www.b2ontwerp.nl/thuisin

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

• k0ewl
nou ik heb het maar met javascript opgelost om de table waar het om gaat de hoogte te geven van de DIV waar hij in staat door middel van het volgende stukje javascript:
code:
1
document.getElementById('rgt').style.height = document.getElementById('ctr').offsetHeight + 'px';

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

IE heeft volgens mij notoir problemen met de height van tables. Misschien dat je table-layout: fixed; zou kunnen proberen, maar dat levert ook weer allerhande problemen op. Ik ken geen oplossing anders dan degene die je nu zelf voorstelt, maar misschien dat je het jezelf met een expression net iets makkelijker kan maken :) ?

DM!

• k0ewl
nou, als ik dat gebruikte, dan werden de tables daar weer binnen niet meegesized, tis gewoon hopeloos. Ik snap alleen niet dat die oude layout zo ooit gewerkt heeft en die heb ik toch ook cker zelf gemaakt. Heel vaag.

Als ik het opnieuw maak met tables werkt het ook niet, ik moet maar eens gaan kijken hoe ik dit op ga lossen. Misschien de hoogte in de aller binnenste kolom plaatsen en dan als hij daaroverheen gaat resized ie wel mee. Maar das allemaal weer zo lelijk. Bah soms baal ik van dat hele HTML gebeuren.

@^^
hoe bedoel je expression? Als in regular expression ofzo?

[ Voor 6% gewijzigd door k0ewl op 03-05-2006 00:13 ]

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Ik zou persoonlijk gewoon geen tables gebruiken waar je ze niet nodig hebt, heb je dit soort problemen ook niet :P . Ik zie overigens net pas dat je geen (compleet) doctype gebruiken wat beide browsers in standardsmode duwt, zoals
HTML:
1
2
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN"
    "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">

Een expression is een manier om javascript binnen je CSS te gebruiken in IE, overigens. Is ook veel over te vinden op het web, en wordt meestal gebruikt om max-width te kunnen gebruiken :) .

DM!

• k0ewl
Ik ga het nu nog een keer proberen met DIVjes, en dan kijken waar het schip strand

Edit2: ik neem trouwens tables om de volgende layout te maken, dit lijkt me niet makkelijk met DIVjes:
http://www.thuisinschilderen.nl

Edit3: hoe zouden jullie dan allemaal HTML-tags gebruiken ipv tables?
Bedoel, de hoofd layout is links nav en rechts de pagina. Dat is nog te doen in DIVjes, maar al die kollommen is toch brak in DIVjes?

[ Voor 108% gewijzigd door k0ewl op 03-05-2006 00:45 ]

• Boelie-Boelie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09-2020
k0ewl schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 00:20:
Edit2: ik neem trouwens tables om de volgende layout te maken, dit lijkt me niet makkelijk met DIVjes:
http://www.thuisinschilderen.nl

Edit3: hoe zouden jullie dan allemaal HTML-tags gebruiken ipv tables?
Bedoel, de hoofd layout is links nav en rechts de pagina. Dat is nog te doen in DIVjes, maar al die kollommen is toch brak in DIVjes?
Dit hoeft niet met tabellen, ik denk dat je gewoon een beetje moet spelen met floats, waarbij je blokken een vaste hoogte meegeeft. Voor wat meer info over layouts waar float wordt gebruikt:
www.456bereastreet.com/la...tandards/csslayout/2-col/
www.maxdesign.com.au/presentation/page_layouts/

En vergeet vooral niet die tip van JHS over het gebruik van een juist doctype... Maakt soms een wereld van verschil voor je layout.

Cogito ergo dubito

• k0ewl
ik ben nu zover dat ik eindelijk een hele langs div heb, maar deze moet dus eigenlijk de lengte worden van de totale pagina - de hoogte van de header. Als de content groter wordt als de pagina, moet hij sizen.

Er stonden hier en daar wel een uitlegje, maar dar snapte ik niets van :?

Pagina: 1