A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."
trouwens als je toch opmaak in je html plaatst, waarom gebruik je dan style="" ? werkt height="100%" niet meer?
edit: owja, voor dit soort dingen wil een testcase het helpen vaak een stuk makkelijker maken (en legt de drempel wat lager om te helpen)
[ Voor 89% gewijzigd door BasieP op 02-05-2006 13:38 ]
This message was sent on 100% recyclable electrons.
Overigens betekend height: 100%; 100% van het containing block. Je moet er dus voor zorgen dat alle containing blocks, waaronder de body, ook 100% hoogte hebben, zodat het uiteindelijk de viewport vult
Zodat je nog steeds met behulp van CSS regels je document enigzins uniform kan aansturenBasieP schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 13:36:
trouwens als je toch opmaak in je html plaatst, waarom gebruik je dan style="" ? werkt height="100%" niet meer
[ Voor 30% gewijzigd door JHS op 02-05-2006 13:41 ]
Het gaat dus om dat grijze vlak in het midden. Dat wil ik helemaal gevuld hebben met een tabel, welke een background-color heeft van #000000 op dit moment om duidelijk te maken waar hij nou zit.
Ik weet dat DIVjes netter zijn, maar dat stuk van de pagina is er al en desnoods ga ik het maar opnieuw makne, maar dat gaat de opdrachtgever niet leuk vinden.
http://www.b2ontwerp.nl/thuisin
A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."
1
| document.getElementById('rgt').style.height = document.getElementById('ctr').offsetHeight + 'px'; |
Als ik het opnieuw maak met tables werkt het ook niet, ik moet maar eens gaan kijken hoe ik dit op ga lossen. Misschien de hoogte in de aller binnenste kolom plaatsen en dan als hij daaroverheen gaat resized ie wel mee. Maar das allemaal weer zo lelijk. Bah soms baal ik van dat hele HTML gebeuren.
@^^
hoe bedoel je expression? Als in regular expression ofzo?
[ Voor 6% gewijzigd door k0ewl op 03-05-2006 00:13 ]
1
2
| <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd"> |
Een expression is een manier om javascript binnen je CSS te gebruiken in IE, overigens. Is ook veel over te vinden op het web, en wordt meestal gebruikt om max-width te kunnen gebruiken
Edit2: ik neem trouwens tables om de volgende layout te maken, dit lijkt me niet makkelijk met DIVjes:
http://www.thuisinschilderen.nl
Edit3: hoe zouden jullie dan allemaal HTML-tags gebruiken ipv tables?
Bedoel, de hoofd layout is links nav en rechts de pagina. Dat is nog te doen in DIVjes, maar al die kollommen is toch brak in DIVjes?
[ Voor 108% gewijzigd door k0ewl op 03-05-2006 00:45 ]
Dit hoeft niet met tabellen, ik denk dat je gewoon een beetje moet spelen met floats, waarbij je blokken een vaste hoogte meegeeft. Voor wat meer info over layouts waar float wordt gebruikt:k0ewl schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 00:20:
Edit2: ik neem trouwens tables om de volgende layout te maken, dit lijkt me niet makkelijk met DIVjes:
http://www.thuisinschilderen.nl
Edit3: hoe zouden jullie dan allemaal HTML-tags gebruiken ipv tables?
Bedoel, de hoofd layout is links nav en rechts de pagina. Dat is nog te doen in DIVjes, maar al die kollommen is toch brak in DIVjes?
www.456bereastreet.com/la...tandards/csslayout/2-col/
www.maxdesign.com.au/presentation/page_layouts/
En vergeet vooral niet die tip van JHS over het gebruik van een juist doctype... Maakt soms een wereld van verschil voor je layout.
Cogito ergo dubito
Er stonden hier en daar wel een uitlegje, maar dar snapte ik niets van