[Google] script op images laten zoeken

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03-2025
Beste programmeurs,

Momenteel ben ik bezig met het maken van een website voor een boekhandel.
Zij scannen alle boeken zodat ze altijd een plaatje kunnen weergeven op hun website. (dit is legaal)
Echter heb ik ze vertel dat als ze bij google op afbeeldingen zoeken met het ISBN nr dat ze dan altijd de juiste boeken krijgen gevonden.
Uit tests blijkt dat je dan altijd een keurig nette cover-afbeelding krijgt gevonden en dat het eerste plaatje meestal de beste kwaliteit heeft.
* Predje loves Google :P

Maargoed nu dacht ik dat het wel de moeite zou zijn om eens te onderzoeken of ik een script kan maken dat a.d.h.v. mijn database met ISBN nummers automatische contact kan maken met Google Images en dan bijvoorbeeld de URL kan oppikken van het eerste plaatje.
Google zet zelf deze plaatjes niet op zijn server (denk ik) wat ik kan niets vinden bij de zoek resultaten in de trant van "http://www.google.com/images/ISBNNUMMER.jpg" of .gif.

Als ik de automatisch van elke ISBN een URL kan laten genereren d.m.v. Google images dan kan ik deze URL weer gebruiken is ASPJPG of dergelijke en ze dan ook controleren en automatisch op het juiste formaat zetten.

Dit zou werkelijk geweldig zijn.

Kan iemand van jullie eens met me meedenken hoe ik dit zou kunnen aanpakken?
En of dit natuurlijk ook wel legaal is, want ik kan me voorstellen dat ik op dezelfde manier dan een "eigen" Google Images zou kunnen maken, denk niet dat Google daar blij mee zou zijn.

Ben benieuwd

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Of het legaal is weet ik niet, lijkt me wel. Netjes is echter anders. Webmasters zijn meestal niet zo blij met sites die hun bandbreedte stelen, en terecht.

En hoe je dat uit moet lezen? Wat had je zelf al bedacht? Zoals je topic hier nu staat is het een scriptrequest, en zoals je zelf ook goed weet staan we die hier in Programming niet toe.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:35
Je kan gewoon de pagina opvragen van google lijkt me die naar de search results verwijst van jou isbnnummer.
Vervolgens parse je deze pagina op zoek naar de url van het eerste plaatje.
Bijvoorbeeld in
code:
1
http://images.google.be/images?q=isbn&hl=nl&btnG=Afbeeldingen+zoeken

Zou je kunnen zoeken naar het begin van de resultaten, en de eerstvolgende hyperlink die je dan tegen komt blijkt vrij eenvoudig te parsen tot het adres van het plaatje.
HTML:
1
<font size=-1>Resultaten <b>1</b> - <b>20</b> van circa <b>2.920.000</b> voor <b>isbn</b>  (<b>0,26</b> seconden)&nbsp;</font></td><td bgcolor=#bbcced></form>[img]/images?q=tbn:2yx8D3BYGS7NVM:www.toyboxdx.com/library/books/bk-thechogokin-isbn.gif[/img]</a></td><td align=center valign=bottom width=23% style="padding-top:1px;">

Overigens denk ik dat google inderdaad een policy heeft dat je niet op een geautomatiseerde manier google mag gebruiken (waar dit dus ook wel lijkt onder te vallen)
http://www.google.nl/accounts/TOS
Hier dus:
Geen Geautomatiseerde Zoekopdrachten

Je mag geen geautomatiseerde zoekopdrachten van welke soort ook naar Google's systeem sturen zonder voorafgegeven nadrukkelijke toestemming van Google. Merk op dat "geautomatiseerde zoekopdrachten" ook elke software omvat die zoekopdrachten naar Google stuurt om te bepalen hoe een website "scoort" bij Google voor verschillende zoekopdrachten.

[ Voor 11% gewijzigd door Adion op 02-05-2006 13:33 ]

VirtualDJ 2026 - Fast Image Resizer - Instagram

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Goed, blijkbaar is het niet toegestaan, en dus gaan we dit topic ook niet toestaan, aangezien we op GoT geen hulp bieden bij het breken van gebruikersovereenkomsten. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Dit topic is gesloten.