Toon posts:

[word 2003] macro voor updating word tabellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen, het volgende:

Ik heb een word bestand, waar een hele lijst van tabellen met excel gelinkt zijn. Nu staan deze tabellen (een stuk of 40) vanwege de snelheid van het systeem op ' manual update'. Om nu alle tabellen te kunnen updaten, moet ik elke keer handmatig alle links selecteren en op 'update now' klikken. Dit moet vaak gedaan worden en het is van belang dat ze allemaal geselecteerd worden.
Daarom wil ik hier een macro voor maken.

Ik kan gewoon een macro maken voor automatisch tekst invoer en plaatjes e.d. maar het bovenste lukt mij niet... Het lijkt of hij mijn handelingen (het gaan naar het menu 'links', het selecteren van de links en het vervolgens updaten) niet record. (ook het indgedrukt houden van Ctrl of Shift heb ik al gedaan tijdens het opnemen)

Wie o wie heeft hier een oplossing voor?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Macro's opnemen is maar een van de manieren om VBA te schrijven. En nog eens de lelijkste manier ook die vaak code oplevert die veel trager of omslachtiger is dan nodig ;)

Je wilt het dus gewoon met VBA doen, zonder 1-op-1 handmatige acties na te spelen. Uit mijn hoofd weet ik het niet ( :o ) maar check dus gewoon even F1 op enige misschien relevante objecten en functies in VBA/Word :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Nou is mijn kennis van VBA gelijk aan 0 :?
En heb ik wel eens vernomen, dat dit best een kunst appart is om dit onder de knie te krijgen....
Is er dus geen andere oplossing?
Het hoeft van mij ook niet heel snel te gaan als het maar 100% fail safe is.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

100% failsafe zonder een goed boek te willen kopen & lezen: ga niet koppelen en/of ga auto-updaten. En dan nog kom je niet op de 100% zolang de mensen schrijfrechten hebben in je docs :)

Het klinkt iig. alsof je toch de moeie zou kunnen willen nemen om even te investeren om de basics van VBA/Office te leren. Of iemand inhuren het te doen of een specifieke applicatie kopen om te oen wat je wilt doen :)

We denken natuurlijk heel graag mee maar kunnen moeilijk de hele oplossing in elkaar flansen :P

[ Voor 12% gewijzigd door F_J_K op 02-05-2006 14:26 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)