Toon posts:

Debian; hoe in graphic mode?

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey,
ik ben nieuw met debian. Het is me gelukt om hem te installeren, en nu krijg ik gewoon netjes een login scherm, in text-mode. Als ik inlog blijf ik in de command-line. Hoe kan ik in de graphic mode komen? Dat ik gewoon een fraaie desktop zie?

Verwijderd

Dan zal je eerst X samen met een GUI (KDE of Gnome) moeten apt-getten denk ik.

apt-get install kde of iets dergelijks?
[edit]

Exacte packetnaam niet bij de hand aangezien ik hier zo snel niet op een Linux bak kan komen.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2006 13:07 ]

• sMoKeFiSh
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:56
Denk dat je dan X moet installeren. Deze zit standaard niet in Debian.

Weet niet of je hem via apt-get of aptitude kunt installen, zul je even voor moeten googlen.

Full Electric | 2x Deye 12KSG04LP3 met 1.680Ah LFP 51,2V (4x Seplos Mason 280, 2x Seplos vertical 280) | 23,3 kWp PV

• kim72
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-02 14:53
Gewoon een:
apt-get install kde
of
apt-get install gnome
moet het doen, die trekt alle dependencies wel naar binnen. Is nog wel vrij veel om te downloaden trouwens!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Heeft Debian wel een graphic mode, ik gebruik zins vrijdag Mandriva 2006 ik ben dus ook nieuw maar het bevalt echt goed. Alleen heb ik zins de kernel update(2.6.14.1 en 2.6.17.18) van gister wat crashes dat moet ik nog ff oplossen.

suc6 :Y)

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

mad_max234 schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 13:01:
Heeft Debian wel een graphic mode