schijfvolgorde ide raidcontroller?

Pagina: 1
Acties:

• madmenno
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-02 08:05
Ik zit met de volgende situatie: Highpoint Rocketraid 454 ATA133 raidcontroller, met daaraan 2x maxtor diamondmax 10 200GB 8MB en 2x maxtor diamondmax 10 200GB 16MB in een raid 5 configuratie op een asus A7V600-X socket A mobo. De schijven zitten op het 1e en 2e kanaal van de controller als master slave, master slave. Nu ga ik deze computer in een nieuwe kast bouwen en nu is mijn vraag of het uitmaakt hoe ik die 4 schijven weer aansluit op de controller. Moet dezelfde schijf weer op dezelfde plek van de controller of maakt het niet uit.
Even voor de duidelijkheid, de raid 5 configuratie draait al en de schijven zijn dus niet leeg.

Alvast bedankt voor de antwoorden.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-02 21:46

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, maar waarschijnlijk maakt het niet uit. Mijn RAID controller (RAIDcore BC4852) kijkt naar bepaalde gegevens op de schijf en niet zozeer op welke poort deze is aangesloten. Om er zeker van te zijn dat alles gewoon weer precies zo wordt aangesloten zoals de huidige situatie kun je de kabels en schijven ook gaan merken. zo weet je zeker dat het weer gaat functioneren.

P.s. Kijk eens in de handleiding, waarschijnlijk staat het daar wel in.

[ Voor 9% gewijzigd door _Dune_ op 02-05-2006 12:52 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het maakt in regel inderdaad niet uit. Deze informatie staat op elke schijf opgeslagen en zou gewoon door de BIOS van de RAID controller opgepikt moeten worden.

• madmenno
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-02 08:05
ja, ik denk ook dat het het beste is om ze maar gewoon te gaan labelen. dan weet ik iig zeker dat het daarna weer gewoon werkt