Toon posts:

Asus A8N-SLI SE + geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi medegamers,

Hoop dat iemand mij kan helpen, ben enorm gefrusteerd, heb gisteren eindelijk al mijn hardware binnen, vond dat het weer eens tijd was voor een upgrade.

- Asus A8N-SLI SE
- Athlon64 939 3700+
- ARCTIC FREEZER 64 PRO COOLER
- Corsair 1024 MB DDR400 64MX64 TWINX
- Leadtek GeForce 7800 GTX extreme
- Maxtor 200 GB IDE hd

Maar nu heb ik hetvolgende probleem.
Zodra ik het systeem aanzet gaan alle fans draaien, ik hoor geen beep, maar krijg geen beeld. |:(
Ik ben vrij handig met pc's dus ben ik gaan troubleshooten.

Wat heb ik al geprobeerd:

- zonder geheugen getest, gaat wel beepen/ ook in de andere 2 banken gezet
- zonder CPU
- met een andere identieke videokaart getest
- zonder hd/floppy
- CMOS gereset, zie http://support.asus.com/t...ting.aspx?SLanguage=en-us

Belangrijk extra info:

- 4 pins stekker van voeding in mobo ben ik niet vergeten
- ook de twee 4 pin power stekkers voor de videokaart ben ik niet vergeten
- heb alle componenten x 2 besteld, heb namelijk voor een maat van mij ook besteld.
Dus dat betekent dat ik alle tests heb kunnen doen.
Het andere identieke systeem doet het wel namelijk, ook met de andere videokaart.

Uiteraard heb ik garantie, maar dan ben ik het mobo 3 weken kwijt, dat is dus echt niet tof. (druk ik me nog zachtjes uit :( )

Maar voor ik dus garantie ga claimen, wil ik van jullie weten, ben ik wellicht iets vergeten, heb ik misschien iets over het hoofd gezien?

Alvast bedankt voor al jullie hulp.

Groetjes Arjan.

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
Test al jouw onderdelen dan maar in dat andere identieke systeem ;) dan kom je er snel achter wat het is. Ik denk persoonlijk aan het moederbord. DOA is kut maar dat kan nu eenmaal gebeuren.

specs

• Willson
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-03 16:33
Zelfde gehad met een klant,

Bleek geheugen te zijn.

• Marck21
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-11-2011
DOA betekent vaak wel dat je meteen een nieuwe meekrijgt. Dus nix 3 weken weg. RMA kan inderdaad wat langer duren. Meteen terugbrengen/sturen als je echt denkt dat het je MB is.

Asus A7V880 | AthlonXP 2500+ | Sapphire 9800 PRO | 2x256MB Kingston HyperX & 2x512MB Twinmos SpeedPremium | 80 GB SATA | 160 + 80 GB IDE

Verwijderd

Topicstarter
Nogmaals bedankt voor de suggesties en tips.

Geheugen ga ik vanavond proberen.

En idd ik zou een nieuwe moeten krijgen in geval van DOA.
Het probleem is alleen wel dat ik het moederbord al weer een week of 2 heb liggen, heb namelijk moeten wachten op de Geforce 7900GT die slecht leverbaar was, nu heb ik de 7800 GTX dan eindelijk.
In het geval dat ik het andere geheugen test en het nog steeds niet werkt, zal ik eens checken met PCzaak of ik een nieuwe kan krijgen.

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-05 18:40

Ben1985

Tatatata!

Sterker nog, volgens mij zijn ze zelfs verplicht om bij een DOA (= Dead on Arrival) een nieuwe mee te geven, aangezien t nooit goed heeft gewerkt. Tenzij het mobo niet op voorraad is natuurlijk. Maar aangezien t geen piepjes geeft zal het of de videokaart of het mobo zijn gok ik. Vanwege geen beeld zou ik als eerste die videokaart testen in je andere systeem.

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

Pagina: 1