Excel 2000 (weet niet of het uitmaakt, maar vooruit)
Ik heb een tabel met data, daar heb ik een pivot table op gemaakt. Dit werkte prima, niets aan de hand, had precies wat ik ermee wilde. Nu zag ik deze week ineens dat de 'pijltjes' in de pivot table verdwenen waren en ik niet meer kan filteren in de pivot table. In de help staat hier een topic over:
Nu kwam ik er ook achter dat in de tabel met source data, ik eerst ook een autofilter gebruikte, die filtering is nu ook weg. Als ik in het menu ga kijken is de autofilter optie grijs (wel grijs aangevinkt) dus niet beschikbaar.
Weet iemand in welke richting ik dit probleem moet zoeken en het liefst hoe ik het op kan lossen?
Ik heb een tabel met data, daar heb ik een pivot table op gemaakt. Dit werkte prima, niets aan de hand, had precies wat ik ermee wilde. Nu zag ik deze week ineens dat de 'pijltjes' in de pivot table verdwenen waren en ik niet meer kan filteren in de pivot table. In de help staat hier een topic over:
Ik heb dit 10x zitten lezen, geprobeerd erachter te komen wat OLAP precies inhoudt, maar ik kom er niet uit. Volgens wat de help beweert zouden de pijltjes alleen zichtbaar moeten zijn als de data OLAP is, en dat zou je dan kunnen zien in de Pivot table toolbar. Dit zie ik niet en zou de data dus niet OLAP zijn? Nu heb ik de file onder versiebeheer staan en zag ik in een van de oudere versies het nog wel werken. Daar zou de data dan ook niet-OLAP moeten zijn, maar heb ik wel de filteropties... Ik heb die file zitten doorzoeken om te kijken wat er anders is, maar ik kan niets vinden.The arrow is missing from a field in a PivotTable or PivotChart report.
Check whether the field is in an OLAP dimension In PivotTable and PivotChart reports that are based on source data from OLAP databases, dimension fields in the row and column areas of PivotTable reports or the series and category areas of PivotChart reports have an arrow in the field button only if the field is the topmost field in the dimension. You can use the arrow in this field to display or hide different levels of detail throughout the dimension. How to tell whether a PivotTable or PivotChart report is based on OLAP data.
Check whether upper levels are hidden When upper levels of a dimension are hidden, the topmost field is hidden, and none of the displayed fields have the arrow . To redisplay the hidden levels and the arrow in the topmost field of the dimension, right-click any field button for the dimension, and then click Show Levels on the shortcut menu.
Nu kwam ik er ook achter dat in de tabel met source data, ik eerst ook een autofilter gebruikte, die filtering is nu ook weg. Als ik in het menu ga kijken is de autofilter optie grijs (wel grijs aangevinkt) dus niet beschikbaar.
Weet iemand in welke richting ik dit probleem moet zoeken en het liefst hoe ik het op kan lossen?
Ook Knor is aangestoken met het ligfietsvirus!