Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Excel] Zoekfunctie in sheet

Pagina: 1
Acties:
  • 1.514 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SilentNL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-02 21:49
Hallo,

Ik heb hier een lijst met leerlingen van mijn school, het ziet er ongeveer zo uit:

thomas------jan v eickstraat--------- tel nummer----------------email adres
jan------------apollolaan-----------------tel nummer----------------email adres
maarten-----prinsesgracht------------tel nummer----------------email adres

maar dat dan heel lang, als ik nu een zoekfunctie in mijn excel bestand maak (VLOOKUP),
werkt het alleen als ik de namen (vlookup zoekt naar namen) volledig intyp. Is het dan nog mogenlijk om 1 hokje beschikbaar te maken waar je een gedeelte van de naam moet intypen dat hij dan al kan zoeken of zelf aanvult?

Nog een probleem is dat als hij de naam zoekt (als ik volledige naam + achternaam) heb ingevuld, alleen in het hokje de naam laat zien. Kan ik dan ook de 2/3/4e rijen laten zien?
Of kan hij gelijk de goede rij selecteren zodat je muis/beeld er automatisch naartoe springt?

Ik wacht met smart op een antwoord en ik hoop niet dat ik fouten heb gemaakt in het maken van dit bericht (heb gezocht op tweakers / google, kon niets nuttigs vinden...)

bvd & mvg,

Thomas

[ Voor 7% gewijzigd door SilentNL op 02-05-2006 13:21 ]

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

ben ook benieuwd naar deze... `k weet niet of excel hiervor bedoeld is.. probleem is, als je een jan en een janneke hebt. en in je veldje vul je in ja*, welke gegevens gaat hij dan terug geven?

Ik denk dat je met een soort van sort zal moeten werken.

Verwijderd

dit kan eventueel met de geavanceerde filter (data->filter). als je die meer interactief wil maken, dient er vba aan toegevoegd worden (om bv. via de selection_change gebeurtenis de filter automatisch opnieuw toe te passen.) ik stel de GF voor, omdat je TS de indruk wekt dat je onmiddellijk naar de rij wil gaan om gegevens toe te voegen en/of wijzigen, maar met formules kan het opzoekgedeelte ook wel gerealiseerd worden.

• SilentNL
Verwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 19:21:
dit kan eventueel met de geavanceerde filter (data->filter). als je die meer interactief wil maken, dient er vba aan toegevoegd worden (om bv. via de selection_change gebeurtenis de filter automatisch opnieuw toe te passen.) ik stel de GF voor, omdat je TS de indruk wekt dat je onmiddellijk naar de rij wil gaan om gegevens toe te voegen en/of wijzigen, maar met formules kan het opzoekgedeelte ook wel gerealiseerd worden.
hehe,

wat is de GF? 8)7

Verwijderd

Geavanceerde Filter. (heeft niets met roken te maken).

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:14
Ik gebruik vaak datavalidatie (dan krijg je in een cel een dropdownlijst met alle leerlingnamen), gecombineerd met vlookup om de overige data bij elkaar te grabbelen. Dat laat je tenminste ook vrij in de lay-out van je resultaatveld.

[ Voor 17% gewijzigd door onkl op 03-05-2006 15:54 ]

• SilentNL
ik heb inderdaad de GF geprobeerd,
en het werkt inderdaad zoals ik wou dat het werkte :)

dus bedankt!
Pagina: 1