Toon posts:

[JavaScript/Flash] conflict in twee menu's?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een beetje een vreemd probleem tussen flash en javascript...

Ik heb op 1 pagina een SWF menu en een HTML menu die verwijzen naar hetzelfde script.

In het flashmenu heb ik gebruik gemaakt van getURL(javascript:
vb. getURL("javascript:changeClassGrp('Regio_003', 'button-over',2);");

In het html menu gebruik ik onClick=""
vb. onClick="changeGrp('Regio_003','button-over',2 );"

Het werkt perfect als ik alleen het flashmenu of als ik alleen het HTML menu gebruik,
maar als ik ga switchen tussen de twee menu's gaat dat 2 keer goed.
Daarna krijg ik een foutmelding vanuit de browser... "Internet Explorer couldn't download.... unknown error"

Ik hoop dat iemand kan helpen!

Alvast bedankt!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ik weet niet of het ermee te maken heeft, maar ik heb wel vaker problemen gezien in IE waarbij een anchor werd misbruikt om script uit te voeren mbv het javascript: pseudo-protocol.
Kent flash geen andere (betere) manier om javascript aan te roepen dan via getURL?

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een tip van iemand; ik had <a href="#" gebruikt ipv <a href="javascript: en nu doet hij het wel! Maar ik denk dat het inderdaad netter is om het mischien met een 'fscommand' op te lossen...

bedankt voor je reactie in ieder geval

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Daarom roep ik ook altijd dat anchors niet bedoelt zijn voor het uitvoeren van script. Ze zijn bedoelt voor navigatie en de href hoort dus een url te bevatten en geen script.
Derhalve vind ik getURL om vanuit flash een javascript functie aan te roepen ook fundamenteel fout.

[ Voor 3% gewijzigd door crisp op 02-05-2006 16:19 ]

Intentionally left blank